PracaGrupypl.praca.dyskusjeKsiążeczka zdrowia › Odp: Książeczka zdrowia
    From: "joanna" <s...@s...wp>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Książeczka zdrowia
    Date: Sun, 26 Oct 2003 11:55:43 +0100

    > Się zgubiłem ... Co to jest książeczka zdrowia jeśli nie jest nią
    > legitymacja ubezpieczeniowa?

    Jesli zaczynasz prace w gastronomii, to zwykle pracodawca wymaga, abys mial
    wazna ksiazeczke zdrowia. Taka ksiazeczke wyrabiasz sobie w Sanepidzie,
    oczywiscie po kilku wymaganych badaniach.

    > obawiam sie, wyrabia sie na podstawie okreslonych badan,

    Nie pamietam, jakie to sa badania, ale to cos zwiazenego z nosicielstwem.
    Oczywiscie jesli zaczynasz prace np w biurze, to nic takiego Ci nie jest
    potrzebne, idziesz jedynie na wstepne badania, ktore objemuja badania krwi,
    moczu i rtg pluc oraz ewentualnie cos jeszcze (np. okuliste jesli pracowac
    masz przy komputerze) i za te badania placi Twoj pracodwaca. Ale takie
    badania nie maja prawie nic wspolnego z legitymacja ubezpieczeniowa, jedynie
    tyle, ze pracodwaca Ci nie wbije pieczatki w tejze legitymacji, jesli nie
    bedziesz mial waznych badan. Ale legitymacja ubezpieczeniowa to nie jest to
    samo co ksiazeczka zdrowia.

    > Jeśli chodzi o badania "do pracy" to płaci za to pracodawca.

    Tak, ale zwroc uwage, ze czasem w ogloszeniach pracodawcow zawarty jest taki
    warunek: "Aktualna ksiazeczka zdrowia" - dotyczy to wlasnie tych
    sanepidowskich badan wymaganych do pracy w gastronomii. Pracodawca, skoro
    zyczy sobie, abys przyszedl do niego z aktualnymi badaniami, prawdopodobnie
    nie ma zamiaru Ci za te badania zaplacic. Ale to czy to jest legalne, czy
    nie, nie wiem.

    Pozdrawiam,
    Joan