PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koszty założenia, prowadzenia, zawieszenia działalności gospodarczej

  • 1. Data: 2010-04-13 13:30:45
    Temat: Koszty założenia, prowadzenia, zawieszenia działalności gospodarczej
    Od: "koli" <k...@o...pl>

    Witam. W polowie maja organizuje impreze otwarta na ok 800-900 osob. (jest
    ponizej 1000 wiec pod masowa nie podchodzi).

    Organizuje catering, oraz piwko.

    Pytanie jest takie. Prawdopodobnie musze piwko podpiac pod jakas firme zeby
    otrzymac koncesje. Czy firma ta musi miec w profilu swojej dzialalnosci cos
    a'la organizacja imprez, catering itp, czy moge to podbiac np. pod firme
    remontowa lub komputerowa??

    Chcialbym w przyszlosci zajac sie tego typu dzialalnoscia, dlatego mysle tez od
    razu nad otwarciem dzialalnosci. Niestety wiaza sie z tym koszty. orienujecie
    sie moze ile one wynosza?

    A moze otworzyc forme na miesiac, a zaraz po tej imprezie ja zamknac???

    ...albo zawiesic...

    Prosze o pomoc, pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-13 17:08:41
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2010-04-13 15:30, koli pisze:
    > Pytanie jest takie. Prawdopodobnie musze piwko podpiac pod jakas firme zeby
    > otrzymac koncesje.

    Co znaczy "podpiąć"? Nie możesz wynająć firmy, która już koncesję posiada?

    > Czy firma ta musi miec w profilu swojej dzialalnosci cos
    > a'la organizacja imprez, catering itp, czy moge to podbiac np. pod firme
    > remontowa lub komputerowa??

    No tu może być problem. W zasadzie zakres działalności powinien się
    pokrywać z zakresem podanym w urzędzie (np w EDG). Gdzieś czytałem, że
    US może zakwestionować koszty (odliczone od przychodu) jeżeli wykonana
    czynność "wychodzi" poza zakres działalności zadeklarowanej. Niestety
    nie podam źródła.
    Problem jest bardziej złożony, bo jeżeli firma sprzedaje swój majątek
    trwały, np. samochód, to nie oznacza automatycznie, że dokonała
    czynności polegającej na handlu samochodami.
    Tak samo, jeżeli firma zorganizuje imprezę dla swoich klientów, nie
    oznacza, że w zakres jej działalności wchodzi organizowanie imprez.

> [...]
    > sie moze ile one wynosza?
    >
    > A moze otworzyc forme na miesiac, a zaraz po tej imprezie ja zamknac???

    Definicja działalności gospodarczej jest dość "mglista" :)
    Z punktu widzenia podatku dochodowego (CIT, PIT), działalność
    gospodarcza jest wtedy, gdy jest prowadzona w sposób "zorganizowany i
    ciągły" (cokolwiek to miałoby znaczyć - interpretacja i tak zależy od
    urzędnika lub sądu).
    Ale już z punktu widzenia ustawy o podatku od towarów i usług,
    działalność jako gospodarcza jest uznawana również wówczas, gdy została
    wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar
    wykonywania czynności w sposób częstotliwy.

    Decyzja należy do Ciebie :)

    Pozdrawiam
    Piotr