PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontrakt menedżerski - opinie

  • 1. Data: 2003-03-21 16:29:51
    Temat: Kontrakt menedżerski - opinie
    Od: "Jan Komandor" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam Grupowiczów,

    otrzymałem właśnie propozycję objęcia ciekawego dyrektorskiego
    stanowiska "okołozarządowego" związanego z zarządzaniem dwoma działami firmy,
    realizacją określonej polityki itp. czyli faktycznymi działaniami
    menedżerskimi.
    Praca miałaby być regulowana kontraktem menedżerskim w rozumieniu
    cywilnoprawnej umowy nienazwanej, w przypadku której obowiązuje kodeks
    cywilny, a nie kodeks pracy.
    Chciałbym zapytać Was o opinie na temat tego typu kontraktów. Jakie są Wasze
    doświadczenia, wady i zalety takiego rozwiązania, na co trzeba zwrócić
    szczególną uwagę, jakich błędów należy się wystrzegać.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Jan

  • 2. Data: 2003-03-21 19:17:03
    Temat: Re: Kontrakt menedżerski - opinie
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Chciałbym zapytać Was o opinie na temat tego typu kontraktów. Jakie są Wasze
    > doświadczenia, wady i zalety takiego rozwiązania, na co trzeba zwrócić
    > szczególną uwagę, jakich błędów należy się wystrzegać.

    Nie ma żadnych wad. Piszecie w umowie co wam sie żywnie podoba, nie ogladając się na
    kodeks pracy.

    mer

  • 3. Data: 2003-03-25 09:20:28
    Od: "Luman" <l...@w...pl>

    Niesetety jest kilka wad. Np. mała wiarygodnośc dla Banku.
    To nie ma zanczenia dla nich, że zarabiasz 10 razy tyle co wymagany limit
    otrzymania kredytu, albo że jesteś specjalistą i byle kto nie dostanie
    kontraktu. To nie ma zanczenia, że kontrakt zwykle podpisywany jest na kilka
    lat z ewentualną odprawą. Jednak najważniejsze aby pracować na umowę o pracę
    na czas nieokreślony. Wtedy jesteś gość. :-) A to, że wystarcza miesiąc aby
    być bezrobotnym to nie ma zanczenia. :-)

    Dodatkowo, powstają problemy z urlopami, świadczeniami w przypadku choroby
    itp. To wszystko trzeba zabezpieczyć sobie otwartym tekstem w umowie. W
    przeciwieństwie do umowy o pracę, która ma za sobą kodeks pracy regulujący
    masę z tych niuansów.
    Jednak jest zasadniczy zysk nie płacisz ZUS'u od wynagrodzenia. Dodatkwo,
    nie musisz płacić VAT'u itp.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia
    Luman

  • 4. Data: 2003-03-25 13:56:37
    Od: "WAM" <w...@w...com.pl>

    "Luman" <l...@w...pl> napisał

    > Jednak jest zasadniczy zysk nie płacisz ZUS'u od wynagrodzenia.
    Wcale? Ani grosza?

    > Dodatkwo,
    > nie musisz płacić VAT'u itp.
    Jakiego VAT? Od czego VAT nie musisz placic?

    WAM

  • 5. Data: 2003-03-26 08:00:51
    Od: "Luman" <l...@w...pl>

    Użytkownik "WAM" <w...@w...com.pl> napisał w wiadomości
    "Luman" <l...@w...pl> napisał

    > Jednak jest zasadniczy zysk nie płacisz ZUS'u od wynagrodzenia.
    Wcale? Ani grosza?
    Zależy w jaki sposób się rozliczasz. Zwykle, musisz prowadzić działalność
    gospodarczą, wtedy płacisz ok 600 zł/miesiąc

    > Dodatkwo,
    > nie musisz płacić VAT'u itp.
    Jakiego VAT? Od czego VAT nie musisz placic?
    Jak masz działalność gospodarczą, i kontrakt opiewa na jakąś przywoitą sumę,
    to przekraczasz próg rocznego obrotu i musisz stać się Vatowcem. Jednak
    wyłączone z tego są kontrakty manadżerskie. Dlatego, nie tracisz 22%
    podatku, niezależnie ile zarabiasz.

    Luman

  • 6. Data: 2003-03-26 14:55:42
    Od: "WAM" <w...@w...com.pl>

    "Luman" napisał

    > Zależy w jaki sposób się rozliczasz. Zwykle, musisz prowadzić działalność
    > gospodarczą, wtedy płacisz ok 600 zł/miesiąc
    Przeciez do zawarcia kontraktu nie jest niezbedna dz. g.

    WAM

  • 7. Data: 2003-03-27 11:08:07
    Od: "terrorysta" <n...@p...onet.pl>

    Przeciez do zawarcia kontraktu nie jest niezbedna dz. g.

    WAM

    Jasne, ze nie, ale masz nast, wybor:
    zakladam, ze wlasciciel przyjal jakis budzet na takiego menedzera np.20 k
    PLN/m-c.

    1/ nie masz DG- policz ile Ci zostanie po ZUS-ie

    2/masz DG- placisz 600PLN ZUS-owi, reszta jest Twoja(minus koszty,
    oczywiscie)

    t.