PracaGrupypl.praca.dyskusje › Konto bankowe firmowe

  • 1. Data: 2003-07-16 23:03:30
    Temat: Konto bankowe firmowe
    Od: "Mariusz Nowak" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pytanie do szanowmych grupowiczów (przepraszam jeśli banalne lub zbyt
    często "wałkowane"):
    czy zawieszając działalność gospodarczą mogę zlikwidować konto bankowe czy
    nie? Jeśli tak to jakie dokumenty muszę zabrać do banku żeby to zrobić?
    pzdr
    mario

  • 2. Data: 2003-07-16 23:07:59
    Temat: Re: Konto bankowe firmowe
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mariusz Nowak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie? Jeśli tak to jakie dokumenty muszę zabrać do banku żeby to zrobić?

    zapytaj na pl.biznes lub pl.biznes.banki

    wydaje mi sie, ze przy zawieszeniu konto powinno zostac. co innego
    likwidacja dzialalnosci

    pzdr
    krzysztof

  • 3. Data: 2003-07-17 01:22:13
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

> [...]
    > często "wałkowane"):
    > czy zawieszając działalność gospodarczą mogę

    - to zależy. Generalnie możesz je zlikwidować (bo utrzymywanie go kosztuje).
    Ale odpowiedz sobie na pytanie co będzie po odwieszeniu działalności ? Jeśli
    zlikwidujesz konto teraz to potem będziesz musiał zgłosić nowy numer konta
    do US i ZUS. Może można zawiesić używanie konta i wtedy nie trzeba płacić za
    obsługę - dowiedz się w banku.

    Podsumowując - nikt nie sprawdza czy masz aktywne konto podczas zawieszenia
    działalności.

    M.H.

  • 4. Data: 2003-07-17 12:31:12
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > obsługę - dowiedz się w banku.
    >
    > Podsumowując - nikt nie sprawdza czy masz aktywne konto podczas zawieszenia

    Formalnie powinieneś poinformować US o likwidacji konta - jeżeli jednak
    tego nie zrobisz i nie pojawi się np. coś takiego tytuł egzekucyjny z
    próbą wejścia na ww konto, to nic wielkiego się nie stanie.

    Nie ma obowiązku posiadania konta w DG - tzn. ten obowiązek jest, ale
    wymuszony np. przez sposób płacenia, jaki jest wymagany przez np. ZUS.
    Ponadto brak konta oznacza realizowanie wszelkich operacji gotówką, co
    jest limitowane co do wysokości kwoty.

    Pzdr: Dogbert