PracaGrupypl.praca.dyskusje › Karta podatkowa - mozliwosc odpisania

  • 1. Data: 2002-11-26 23:58:38
    Temat: Karta podatkowa - mozliwosc odpisania
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya!

    Czy jezeli rozpoczne dzialalnosc gospodarcza i wybiore karte podatkowa jako
    sposob rozliczania sie z US, to czy strace mozliwosc zaliczenia w koszta
    wszelkich wydatkow, ktorych zwiazek z uzyskiwanymi przychodami jestem w
    stanie udowodnic? Czy taka mozliwosc oferuja tylko pozostale sposoby
    rozliczania: ryczalt od przychodów ewidencjonowanych, ksiega przychodow i
    rozchodow?

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 2. Data: 2002-11-27 08:19:21
    Temat: Re: Karta podatkowa - mozliwosc odpisania
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Użytkownik "MucK" <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanie udowodnic? Czy taka mozliwosc oferuja tylko pozostale sposoby
    > rozliczania: ryczalt od przychodów ewidencjonowanych, ksiega przychodow i

    Tylko KPiR - pozostałe nie uwzględniają żadnych kosztów: przy karcie płacisz
    stałą kwotę uzależnioną od różnych warunków zewnętrznych, przy ryczałcie,
    jak sama nazwa wskazuje, płacisz podatek od _przychodów_

    Mariusz

  • 3. Data: 2002-11-27 08:48:15
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Mariusz T.! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Tylko KPiR - pozostałe nie uwzględniają żadnych kosztów: przy karcie
    > płacisz stałą kwotę uzależnioną od różnych warunków zewnętrznych, przy
    > ryczałcie, jak sama nazwa wskazuje, płacisz podatek od _przychodów_

    Jaka to moze byc kwota zakladajac, ze DG bedzie jednoosobowa, uslugi, w
    miescie ok. 400tys. Nie chodzi mi oczywiscie o konkretna kwote, ale chce
    sie wstepnie zorientowac w kosztach miesiesznych utrzymania firmy.

  • 4. Data: 2002-11-27 09:02:56
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    > Jaka to moze byc kwota zakladajac, ze DG bedzie jednoosobowa, uslugi, w
    > miescie ok. 400tys. Nie chodzi mi oczywiscie o konkretna kwote, ale chce
    > sie wstepnie zorientowac w kosztach miesiesznych utrzymania firmy.

    Aż taki dobry to nie jestem, ale o ile wiem, to kartą objęte są tylko
    niektóre, dokładnie określone w jakiejś ustawie czy rozporządzeniu usługi,
    typu fryzjer czy weterynarz i stawki są inne dla każdego rodzaju, wielkości
    miasta właśnie itd. Jak podasz dokładnie, co chcesz robić, to może ktoś
    będzie wiedział. Także przy ryczałcie od przychodów są jakieś ograniczenia,
    np usługi informatyczne można tylko na KPiR...

    M.

  • 5. Data: 2002-11-27 09:34:24
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

> [...]

    > robić, to może ktoś będzie wiedział. Także przy ryczałcie od
    > przychodów są jakieś ograniczenia, np usługi informatyczne można tylko

    A to zmienia postac rzeczy. Bo maja to byc wlasnie uslugi informatyczne,
    ale tez uslugi artystyczne. Czyli jedynym wyjsciem jest KPiR? To troche
    komplikuje sprawe, bo liczylem na rozliczanie sie raz w roku, a w tym
    przypadku to trzeba chyba co miesiac? No chyba, ze zlece to do jakiegos
    biura rachunkowego, tyle ze to kosztuje. Wie ktos moze ile?

  • 6. Data: 2002-11-27 09:50:58
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

> [...]
    > przypadku to trzeba chyba co miesiac? No chyba, ze zlece to do jakiegos
    > biura rachunkowego, tyle ze to kosztuje. Wie ktos moze ile?

    Chyba w/g nowych przepisów można rzadziej, raz na 3 miesiące czy pół roku, a
    pomiędzy deklaracjami płacisz średnią z ostatnich wpłat, ale nie jestem na
    bieżąco, mogło się znów zmienić.

    A co do biura - wydaje mi się, że biuro weżmie co najmniej 100 zł za miesiąc
    przy niewielkiej liczbie faktur.
    Ale mając dobrą książkę (polecam "ABC small business'u") i jakikolwiek
    program do KPiR (polecam produkty Varico lub Insertu, ok 400 zł każdy,
    drukują od razu gotowe deklaracje PIT/VAT) poradzisz sobie z tym w godzinę
    miesięcznie. W każdym z nich masz od razu rozliczanie VAT, czyli możesz być
    płatnikiem VAT. Czy to się opłaca, było dyskutowane nieraz na grupie.

    Mariusz

  • 7. Data: 2002-11-27 18:06:08
    Od: "GGosia" <a...@o...poczta.pl>

    > A to zmienia postac rzeczy. Bo maja to byc wlasnie uslugi informatyczne,

    Usługi informatyczne są tylko na KPiR
    > ale tez uslugi artystyczne.

    Usługi artystyczne są są owszem na KP ale niewiele ich jest,

    Czyli jedynym wyjsciem jest KPiR? To troche
    > komplikuje sprawe, bo liczylem na rozliczanie sie raz w roku, a w tym
    > przypadku to trzeba chyba co miesiac?

    Przy KP nie ma czegoś takiego jak rozliczanie się raz w roku, co miesiąc
    płacisz stała stawkę podatku i to wszystko, natomiast raz w roku wypełniasz
    deklarację o wysokości zapłąconych i odliczonych składek ZUS już nie
    pamietam której części.

    No chyba, ze zlece to do jakiegos
    > biura rachunkowego, tyle ze to kosztuje.

    Nie wiem czy jest sens zlecać biuru rachunkowemu prowadzenia księgowosci,
    jest to zależne od tego ile masz w danym miesiącu dokumentów, jeśli jest ich
    mało możeesz swobodnie sam sobie prowadzić księgowość to naprawdę nic
    skomplikowanego.