PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakość usług lekarskich

  • 21. Data: 2008-04-09 22:53:04
    Temat: Re: Jakość usług lekarskich
    Od: sz <s...@b...no>

    Carrie wrote:

    > Kiedy to właśnie nie jest żaden wybór. Dopóki nie można zrezygnować z
    [...]

    dlatego napisalem ""wybral"" a nie "wybral" ;-)

    oczywiscie rozwiazanie rynkowe mogloby "rozwiazac" problem niektorych
    ludzi w sposob niehumanitarny, dlatego zgadzam sie ze w bardzo
    specyficznych wypadkach pomoc panstwowa jest potrzebna.
    jednak nie wierze ze w polsce jest tak wielka liczba ludzi
    niepotrafiacych zadbac o siebie zeby uzasadniac obecny system, marnujacy
    tyle zasobow i pracy ludzkiej. zeby on jeszcze dobrze dzialal - ale
    wlasnie nie dziala, od tego przeciez zaczal sie ten watek!

    zakladajac ze jest te maksymalnie kilka procent przypadkow
    beznadziejnych ktore chcemy zabezpieczyc to wystarczy "skladka na ofiary
    losu" w wysokosci wlasnie KILKU procent obecnej skladki zdrowotnej. i to
    wszystko. reszta poradzi sobie sama.

    (i nie zapominajmy ze 100 lat temu nie snilo sie o obowiazkowych
    ubezpieczeniach a ludzkosc nie wymarla - a jaki byl wtedy poziom
    medycyny? nawet zamozni ludzie umierali na jakies smieszne dzisiaj choroby)

  • 22. Data: 2008-04-10 06:25:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-09, gargamel <s...@d...na> wrote:

    [...]

    > rocznie odprowadzam na zus jakieś 10 000zł , za to chyba można sobie i
    > miesiąc w szpitalu poleżeć, co?

    Pewnie jakiś tydzień. Zależy też od kosztów operacji.

    > a ile tego się zapłaci do emerytury?

    A te 10000 to tylko zdrowotne?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2008-04-10 13:19:39
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Jubal (Skąd Ty się w ogóle urwałeś, miś? Nie masz pojęcia o kosztach
    > leczenia i ubezpieczeń w Stanach, po co zabierasz głos?)

    no właśnie skąd ty się urwałeś?
    a koszty leczenia i ubezpieczenia w polsce i w stanach znam dobrze, bo
    pracowałem, ubezpieczałem i leczyłem się i tu i tu,
    a o czym ty masz pojęcie?

  • 24. Data: 2008-04-10 13:27:28
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Pewnie jakiś tydzień. Zależy też od kosztów operacji.

    kosztownych operacji NFZ nie refunduje, zresztą jak nie posmarujesz to ci
    nawet podstawowych badań nie zrobić, a 400zł to kosztuje doba hotelu 5cio
    gwiazdkowym chyba?

    > A te 10000 to tylko zdrowotne?

    nie, to cały zus, tylko nie strzelaj morałów że część idzie na emeryturę, bo
    jako mężczyzna statystycznie do niej nie dożyję (jak ciężko pracujesz to i
    zdrowie kończy się szybko)
    zresztą, jak policzysz same zdrowotne też sporo wyjdzie:O(

  • 25. Data: 2008-04-10 14:18:14
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    gargamel pisze:

    > no właśnie skąd ty się urwałeś?

    A wyszedłem sobie na przerwę.

    > a koszty leczenia i ubezpieczenia w polsce i w stanach znam dobrze, bo
    > pracowałem, ubezpieczałem i leczyłem się i tu i tu,

    I ile czasu spędziłeś na intensywnej terapii? Udało ci się dostać
    refundację przeszczepu wątroby? Ba! Ubezpieczyciel raczył uznać, że nie
    jest to operacja eksperymentalna? Jak wypadła radioterapia? Nie
    zbankrutowałeś z okazji chemioterapii? Oraz, pytanie podstawowe, _kto
    płacił za twoje bardzo dobre ubezpieczenie?_

    > a o czym ty masz pojęcie?

    O tym i owym.
    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Arbitrary systems, pl.n.:
    Systems about which nothing general can be said, save
    ''nothing general can be said.''

  • 26. Data: 2008-04-10 14:38:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-10, gargamel <s...@d...na> wrote:

    [...]

    > kosztownych operacji NFZ nie refunduje, zresztą jak nie posmarujesz to ci
    > nawet podstawowych badań nie zrobić,

    LOL. To idź do szpitala i dowiedz się ile będzie kosztować operacja np.
    wycięcia wyrostka plus leżenie tam.

    > a 400zł to kosztuje doba hotelu 5cio gwiazdkowym chyba?

    W Zadupiewie Dolnym chyba.
    550 to sobie śpiewają 4-gwiazdkowe hotele w Poznaniu w czasie targów.
    A tam nie masz specjalistycznej opieki i nikt nie będzie zaglądał na
    każdy gwizdek, nie poda środków przeciwbólowych i nie zaprowadzi do
    kibelka. Sprawdź sobie ceny ubezpieczenia prywatnego z opcją
    hospitalizacji, to pogadamy.

    > nie, to cały zus,

    Właśnie.

> [...]
    > statystycznie do niej nie dożyję (jak ciężko pracujesz to i zdrowie kończy
    > się szybko) zresztą, jak policzysz same zdrowotne też sporo wyjdzie:O(

    Ale już nie tyle ile tam wyżej podajesz. Już nie mówiąc o tym, że NFZ,
    to prawie w całości odliczasz sobie od podatku dochodowego. Więc z tych
    200 zł miesięcznie robi się ok. 30 zł miesięcznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2008-04-10 16:45:08
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > LOL. To idź do szpitala i dowiedz się ile będzie kosztować operacja np.
    > wycięcia wyrostka plus leżenie tam.

    akurat wyrostka ci nie powiem, bo nie zamierzzm wycinać, ale skoro ty się
    orientujesz to śmiało, powieee il kotuje wycięcie wyrosta (w klinice
    państwowej i prywatnej dla porównania) i ile kosztuje ta doba leżenia w
    szpitalu, no i jeszcze mi powiedz czy w naszym kraju te spitale płacą
    odszkodowania, czy zwracają pieniądze w przypadku nie wywiązania się z
    usługi za którą wzieły pieniądze? (ucieły lewą nogę zamiast prawej, czy
    zaraziły żułtaczką)

> [...]
    > każdy gwizdek, nie poda środków przeciwbólowych i nie zaprowadzi do
    > kibelka. Sprawdź sobie ceny ubezpieczenia prywatnego z opcją

    fakt, daaawno nie byłęm w 5cio gwiazdkowym:O),
    a ile kosztuje doba w hotelu o standardzie szpitalnym?

    > Już nie mówiąc o tym, że NFZ,
    > to prawie w całości odliczasz sobie od podatku dochodowego. Więc z tych
    > 200 zł miesięcznie robi się ok. 30 zł miesięcznie.

    te "prawie w całości" to masz tylko w przypadku gdy płacisz sus minimalny
    (mało zarabiasz, czy nie w pełni się ubezpieczasz), a fakt pseudo ulg
    poddtkowych wcale nie zmnienia faktu że zapłaciłes 200zł a nie 30:O)

  • 28. Data: 2008-04-10 16:52:29
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > A wyszedłem sobie na przerwę.

    to widać:O)

> [...]
    > zbankrutowałeś z okazji chemioterapii? Oraz, pytanie podstawowe, _kto
    > płacił za twoje bardzo dobre ubezpieczenie?_

    ja porównuje po prostu swoje doświadczenia z polską "bezpłatną "służbą
    zdrowia i prywatną w stanach (zdecydowaaaaaanie na plus stanów), zarówno w
    sprawie jakości usług jak i kosztów ubezpieczenia,
    i innych opinie nie słyszałem (od tych co też mieli okazję porównać a nie
    tylko wyjść na spacer)

  • 29. Data: 2008-04-10 19:12:52
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    gargamel pisze:

    > ja porównuje po prostu swoje doświadczenia z polską "bezpłatną "służbą
    > zdrowia i prywatną w stanach (zdecydowaaaaaanie na plus stanów), zarówno w
    > sprawie jakości usług jak i kosztów ubezpieczenia,

    Czyli nie zdajesz sobie sprawy z kosztów leczenia w USA, zwłaszcza
    kosztów leczenia operacyjnego i chorób przewlekłych. No dlaczego mnie
    to nie dziwi. Zrób sobie research, zobaczysz.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Certainly there are things in life that money can't buy, but it's
    very funny -- Did you ever try buying them without money?
    -- Ogden Nash

  • 30. Data: 2008-04-10 20:27:42
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Czyli nie zdajesz sobie sprawy z kosztów leczenia w USA, zwłaszcza
    > kosztów leczenia operacyjnego i chorób przewlekłych.

    ja sobie n aet nie zdaje sprawy z kosztów leczenia operacyjnego w polsce (bo
    to jest tajne, przecież wszystko jest bezpłatne), ale dobrze zdaje sobie
    sprawy jakie koszty ja na to leczenie ponoszę w polsce i ponosiłęm w stanach

    wiem ze poważna operacja kolana w polsce prywatnie kosztuje 10-20 tyś.zł
    (razem z hospitalizacją), powiedz ile to kosztuje "bezpłatnie"?

    >No dlaczego mnie to nie dziwi. Zrób sobie research, zobaczysz.

    skoro to nie tajemnica państwowa to powiedz jakie są to koszty w polsce a
    jakie w stanach, to sobie podyskutujemy