PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakiego odszkodowania mogę żądać?

  • 1. Data: 2005-07-22 06:28:39
    Temat: Jakiego odszkodowania mogę żądać?
    Od: "ROLKA" <k...@g...pl>

    Cześć.
    Otrzymałam wypowiedzenie, moim zdaniem bezprawnie,
    z powodu likwidacji stanowiska pracy, z zachowaniem
    3-miesięcznego terminu wypowiedzenia.
    W związku z tym,że stanowisko tak naprawdę nie zostaje zlikwidowane,
    chcę złożyć pozew do sądu pracy.
    W całej sytuacji chodzi mi już tylko o pieniądze,
    ( nie widzę szans na dogadanie się).
    Czyli, czego żądać w pozwie i w jakiej wysokości, żeby wycisnąć jak
    najwięcej pieniędzy?
    Oczywiście pod warunkiem ,że sąd podzieli moje zdanie co do
    wypowiedzenia.

    Pozdrówka.
    ROLKA

  • 2. Data: 2005-07-22 09:41:00
    Temat: Re: Jakiego odszkodowania mogę żądać?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbq3mm$gil$1@inews.gazeta.pl ROLKA
    <k...@g...pl> pisze:

> [...]
    > 3-miesięcznego terminu wypowiedzenia.
    > W związku z tym,że stanowisko tak naprawdę nie zostaje zlikwidowane,
    Nie znam szczegółow, ale obrona przed sprytnie przeprowadzonym zwolnieniem z
    powodu likwidacji stanowiska bywa bardzo trudna, często praktycznie
    niemożliwa. Po prostu ciężko będzie Ci udowodnić, że stanowisko nie zostało
    zlikwidowane.
    Zakładając, że Ci się to uda otrzymasz odszkodowanie w wysokości 3 mies.
    wynagrodzenia.
    Szczegóły w KP Oddział 4, szczególnie art. 45 i 47^1

    Jotte

  • 3. Data: 2005-07-22 10:08:26
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbqgvn$9ge$1@nemesis.news.tpi.pl Jan Wideł
    <jasiek@_ns_debian.maszyna.pl> pisze:

    > Cięzko udowodnić. O ile się orientuje wytarczy, że pracodawca przez
    > mieisiąc od twojego zwolnienia, nie zatrudni nikgo na tym stanowsiku i
    > jest już czysty. Po miesiącu może z powrotem utworzyć nowe miejsce pracy
    > i.. zatrudnić kogoś innego:/
    Są prostsze metody. Ale dla zasady nie uczmy tu oszustów jak to robić (choć
    pewnie i tak wiedzą).

    Jotte

  • 4. Data: 2005-07-22 10:17:35
    Od: Jan Wideł <jasiek@_ns_debian.maszyna.pl>

    --
    ** Pozdrawiam Jan Wideł ** Linux Registered User #39454 **
    ** PLD Linux Developer ** jasw(at)pld-linux.org **

  • 5. Data: 2005-07-22 10:33:15
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jan Wideł napisał(a):
> [...]
    > mieisiąc od twojego zwolnienia, nie zatrudni nikgo na tym stanowsiku i
    > jest już czysty. Po miesiącu może z powrotem utworzyć nowe miejsce pracy
    Ale z tego co wiem, to musi najpierw zaproponowac prace osobie ktora
    zwolnil a ktora poprzednio pracowala na tym stanowisku

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-07-22 10:46:07
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbqi7r$i6d$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@W...pl> pisze:

    Zapomniałem dodać, że w przypadku uznania przez sąd wypowiedzenia za zgodne
    z prawem i skuteczne mogą istnieć podstawy do uzyskania odprawy na podstawie
    ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy
    z przyczyn nie dotyczących pracowników.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-07-22 10:47:17
    Od: "ROLKA" <k...@g...pl>

    Jan Wideł <jasiek@_ns_debian.maszyna.pl> napisał(a):

> [...]
    > mieisiąc od twojego zwolnienia, nie zatrudni nikgo na tym stanowsiku i
    > jest już czysty. Po miesiącu może z powrotem utworzyć nowe miejsce pracy

    O motyla noga!
    Mam wypowiedzenie do 30 września 2005. Z powodu likwidacji stanowiska.
    Wiem, i mam potwierdzenie w dokumentach, że
    firma planuje utrzymanie tego stanowiska na
    następne lata od stycznia 2006 do 2008.
    Wiec widzę tu lukę na 3 miesiące ...
    Zdruzgotana..
    ROLKA

  • 8. Data: 2005-07-22 10:53:18
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbqkel$1j7$1@atlantis.news.tpi.pl Jan Wideł
    <jasiek@_ns_debian.maszyna.pl> pisze:

    > Powinnas otrzymac
    > odprawe w wyskości 1 lub 2 lub 3 miesięcznej pensji (w zalezności od
    > ilości lat przepracowany w ogóle).
    [cut]
    Ustawa, z której to wywodzisz obowiązuje tylko pracodawców zatrudniających
    co najmniej 20 pracowników. Wspomniałem o tym tu:

    Jotte

  • 9. Data: 2005-07-22 11:00:47
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbql2d$bp8$1@inews.gazeta.pl Karol Wasilewski
    <k...@g...pl> pisze:

    > Mówisz o jakiejś dodatkowej odprawie? Bo byłam przekonana,że przysługuje
    > mi taka zwykła 3-miesięczna.
    Nie wiem, czy w ogóle Ci jakaś przysługuje. Może być tak, że nie dostaniesz
    nic.

    Jotte

  • 10. Data: 2005-07-22 11:13:26
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbqln4$fci$1@inews.gazeta.pl ROLKA
    <k...@g...pl> pisze:

    > Firma jest duża ponad, 100 osób. Mam przepracowane ponad 11 lat.
    To czytaj tu: http://42.pl/url/dpT

    Jotte