PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakiego odszkodowania mogę żądać?

  • 11. Data: 2005-07-22 11:16:55
    Temat: Re: Jakiego odszkodowania mogę żądać?
    Od: Jan Wideł <jasiek@_ns_debian.maszyna.pl>

    ROLKA napisał(a):

    > O motyla noga!
    > Mam wypowiedzenie do 30 września 2005. Z powodu likwidacji stanowiska.
    > Wiem, i mam potwierdzenie w dokumentach, że
    > firma planuje utrzymanie tego stanowiska na
    > następne lata od stycznia 2006 do 2008.
    > Wiec widzę tu lukę na 3 miesiące ...
    Spytałem sie mamy (prowadzi placówke oswiatową)
    i jest bardziej obcykana niz ja. Co mi powiedziała:
    Pracodawca powinien po utworzeniu z powrtoem tego miejsca pracy, w
    pierwszej kolejności zaproponowac je tobie. Ty ze swej strony powinnaś
    złożyć pisemną prośbe do pracodawcy, że w razie ponownego utworzenie
    twojego miejsca pracy, chcesz tam znów pracować. Powinnas otrzymac
    odprawe w wyskości 1 lub 2 lub 3 miesięcznej pensji (w zalezności od
    ilości lat przepracowany w ogóle). po za tym pracodawca powinien przed
    zwolnieniem Ciebie:
    a) poinformować Związki zawodowe które istnieją w firmie
    b) jeśli takowe nie istanieją, to te które ty wskażesz
    c) powinien starać się znaleźć Ci inne miejsce/stanowisko pracy w swojej
    firmie i jesli go nie znajdzie dopiero w tedy, jeśli związki zawodowe
    nie wnisa jakiś formalnych skarg dać wypowiedzienie + odprawe. Pownnaś
    wykorzystać przysługujący Ci urlop iraz dostać 3 dni dodatkoweg (z
    tytułu poszukiwania nowej pracy).

    > Zdruzgotana..
    Przykro mi, "life is brutal and full zasackas" i życze powodzenia :)

    --
    ** Pozdrawiam Jan Wideł ** Linux Registered User #39454 **
    ** PLD Linux Developer ** jasw(at)pld-linux.org **

  • 12. Data: 2005-07-22 11:24:54
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Jul 2005 06:28:39 +0000 (UTC), "ROLKA"
    <k...@g...pl> zakodował:

    >W całej sytuacji chodzi mi już tylko o pieniądze,
    >( nie widzę szans na dogadanie się).
    >Czyli, czego żądać w pozwie i w jakiej wysokości, żeby wycisnąć jak
    >najwięcej pieniędzy?

    Nie sądzę, żebyś wygrał kaskę.
    Na razie złóż oficjalnie (z autografen na sowim egzemplarzu albo
    polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) oświadczenie, że jesteś
    gotowy podjąć pracę u tego pracodawcy w swojej grupie zawodowej
    (pracodawca ma obowiązek zatrudnić Cię w pierwszej kolejności).
    Jak zatrudni na Twoje miejsce kogoś innego - dopiero będziesz miał z
    czym iść do sądu pracy. Ale i tak w pozwie powinieneś zarządać
    przywrócenia do pracy i odszkodowania za czas pozostawania bez pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2005-07-22 11:25:01
    Od: "Karol Wasilewski" <k...@g...pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

    > W wiadomości news:dbqi7r$i6d$1@news.dialog.net.pl Jotte
    > <t...@W...pl> pisze:
    >
    > Zapomniałem dodać, że w przypadku uznania przez sąd wypowiedzenia za zgodne
    > z prawem i skuteczne mogą istnieć podstawy do uzyskania odprawy na
    podstawie
    > ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy
    > z przyczyn nie dotyczących pracowników.

    Hej! Nie bardzo rozumiem (:-((.
    Mówisz o jakiejś dodatkowej odprawie? Bo byłam przekonana,że przysługuje mi
    taka zwykła 3-miesięczna.
    Podrzuć więcej szczegółów.
    ROLKA

  • 14. Data: 2005-07-22 11:27:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Jul 2005 12:17:35 +0200, Jan Wideł
    <jasiek@_ns_debian.maszyna.pl> zakodował:

    >jest już czysty. Po miesiącu może z powrotem utworzyć nowe miejsce pracy
    >i.. zatrudnić kogoś innego:/

    Bzdura - nie gdybaj, jak nie masz pojęcia

  • 15. Data: 2005-07-22 11:31:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Jul 2005 13:16:55 +0200, Jan Wideł
    <jasiek@_ns_debian.maszyna.pl> zakodował:

    >twojego miejsca pracy, chcesz tam znów pracować. Powinnas otrzymac
    >odprawe w wyskości 1 lub 2 lub 3 miesięcznej pensji (w zalezności od
    >ilości lat przepracowany w ogóle).

    Twoja mama kiedyś coś wiedziała - ale ma wiedzę nieaktualną. Od
    pewnego czasu (jakieś dwa lata) zależy to od stażu u danego
    pracodawcy.

    > po za tym pracodawca powinien przed
    >zwolnieniem Ciebie:
    >a) poinformować Związki zawodowe które istnieją w firmie
    >b) jeśli takowe nie istanieją, to te które ty wskażesz

    Bardzo śmieszne - pracodawca ma obowiązek konsultować (cokolwiek to
    znaczy) tylko z ZZ działającymi u niego.

    >nie wnisa jakiś formalnych skarg dać wypowiedzienie + odprawe. Pownnaś
    >wykorzystać przysługujący Ci urlop iraz dostać 3 dni dodatkoweg (z
    >tytułu poszukiwania nowej pracy).

    Jaki przepis zobowiązuje do wykorzystywania urlopu?

  • 16. Data: 2005-07-22 11:36:04
    Od: "ROLKA" <k...@g...pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

    > W wiadomości news:dbql2d$bp8$1@inews.gazeta.pl Karol Wasilewski

    > Nie wiem, czy w ogóle Ci jakaś przysługuje. Może być tak, że nie dostaniesz
    > nic.

    Cześć.
    Firma jest duża ponad, 100 osób. Mam przepracowane ponad 11 lat.
    ROLKA

  • 17. Data: 2005-07-22 12:35:06
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Kaizen <x...@c...sz>
    wystukał[a]:
> [...]
    > czym iść do sądu pracy. Ale i tak w pozwie powinieneś zarządać
    > przywrócenia do pracy i odszkodowania za czas pozostawania bez pracy.

    hm.. ale imo to jest łatwe do ominięcia dla pracodawcy. Wystarczy, że na
    *nowo* powstające miejsce określi takie kryteria, których nie spełni np.
    podstawowa znajomość języka obcego (bo zamierza za rok rozszerzyć
    działalność i np. ten język będzie potrzebny) itp. Wtedy zawsze
    pracodawca ma jakąś furtkę.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)