PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie zdjęcie dołączyć do podania o pracę: formalne, czy nieformalne?

  • 1. Data: 2004-01-22 08:48:48
    Temat: Jakie zdjęcie dołączyć do podania o pracę: formalne, czy nieformalne?
    Od: Mimal <m...@a...pl>

    Witam!

    Chcę wysłać podanie o pracę. Jednym z wymogów jest przestałanie zdjęcia.
    Słyszałem, że warto wysłać jakieś zdjęcie nieformalne np. z wakacji. Jak
    to jest? Czy zdjęcie musi być legitymacyjne (oficjalne)?

    Pozdrawiam!

    Mim@l

  • 2. Data: 2004-01-22 08:51:06
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > Chcę wysłać podanie o pracę. Jednym z wymogów jest przestałanie zdjęcia.
    > Słyszałem, że warto wysłać jakieś zdjęcie nieformalne np. z wakacji. Jak
    > to jest? Czy zdjęcie musi być legitymacyjne (oficjalne)?

    jeżeli ubiegasz sie o robotę chippendales'a to warto takie z wakacji, a
    jeżeli masz reprezentować coś bardziej poważnego, to i zdjęcie powinno byc
    poważne. Słowem - dopasuj do tego na co odpowiadasz. IMO wszystko co nie
    jest total rozrywką wymaga powaznego podejścia.

    ST

  • 3. Data: 2004-01-22 12:02:44
    Od: "artur" <a...@o...pl>

    Chyba żartujesz.

    Najlepiej wysłać zdjęcie takie jak masz w dokumentach, najlepiej w
    garniturze i do tego jak najbardziej aktualne.

    Chyba, że pretendujesz na stanowisko, o którym wspomniał "sajmon". W tym
    wypadku, to nie mam zielonego pojęcia.

    Swego czasu przeglądałem aplikacje na stanowisko przedstawiciela handlowego
    i było w jednej zdjęcie gościa, który siedział przed biurkiem komputerowym
    na krześle obrotowym, uśmiech od ucha do ucha. Uwierzcie mi, gość wyglądał
    komicznie, chciał chyba pochwalić się, że ma komputer. Wyglądał jak jakiś
    Amłejowiec.

    Nie róbcie tego!

    Możecie wysyłać aplikacje ze zdjęciem skanowanym, pod warunkiem, że jakość
    wydruku jest na wysokim poziomie.

    Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania, to walcie.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-01-22 14:59:35
    Od: Mimal <m...@a...pl>

    > Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania, to walcie.

    Mam jeszcze jedno: jaka powinna być wielkość skanu. Zrobiłem ok. 200x300
    pikseli. Wystarczy?

    Mim@l

  • 5. Data: 2004-01-22 18:58:03
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Mimal wrote:

    > Mam jeszcze jedno: jaka powinna być wielkość skanu. Zrobiłem ok. 200x300
    > pikseli. Wystarczy?

    Mimal, jeszcze co do treści zdjęcia : raczej nie ryzykuj zdjęcia
    "nieformalnego". Pewnie z 90% możliwych stanowisk pracy i/lub firm
    preferuje ludzi ubranych w garnitury itd Dająć zdjęcie nieformalne
    możesz się od razu spalić na starcie. Natomiast w przypadku pozostałych
    10% pewnie Ci zdjęcie w garniturze nie zaszkodzi.

    Co do skanu : najlepiej nie skanuj, bo to z reguły w domowych warunkach
    wychodzi fatalnie, co z całą pewnością będzie widać, jeśli przyjdzie Ci
    na wyraźne czyjeś życzenie wysłać zdjęcie nieco wiekszej wielkości. Na
    Twoim miejscu bym zrobił tak :

    1. Znaleźć jakiś w miarę przyzwoity punkt foto, w którym robią zdjęcia
    legitymacyjne / paszportowe aparatem cyfrowym. Upewnić się, że
    dostaniesz 4 odbitki na papierze plus CD z wypalonymi zdjęciami w max
    rodzielczości.

    2. Do fryzjera jeśli trzeba, potem do domciu, ubrać się w garnitur,
    koszulę, krawacik etc Spodnie można odpuścić, bo i tak nie będzie widać.

    3. Udać się do wybrango punktu i zrobić fotki. Poproś żeby Ci zrobili ze
    3-4 ujęcia, wybierz najlepsze (na monitorze! nie na LCD w aparacie),
    poproś o druk najlepszgo, wszystkie 3-4 ujęcia zabierz na płytce, w
    razie gdybyś zmienił zdanie - będziesz miał wszystkie w postaci
    elektronowej. Zakład nie powinien Ci robić wstrętów, bo to żaden kłopot
    dla nich.

    Pozamiatane. Koszt rzędu 30 PLN. Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Dzięki
    temu nie ma partyzanckiego skanu (paprochy, ryski, odciski palców, złe
    ustawienia etc) z jakiś przypadkowych fotek z niewiadomych czasów, tylko
    jest od razu elektronowo. Jedno na co się trochę wściekłem to jakieś
    małe refleksy w okularach od świateł, ale to nie jest jakiś wielki problem.

    Jak chcesz i masz czymś / masz kogoś znajomego z dobrym(!) aparatem, to
    możesz sobie samemu zrobić fajne fotki - film 15-20 PLN w detalu. I
    wtedy też nie rzucaj na papier, tylko skanuj od razu z wywołaniem całą
    rolkę na CD w max rozdzielczości, np. 1800 dpi w TIFFie. Skan 36 klatek
    do TIFF 1800 dpi plus wypalenie na płytce kosztuje tu w Wawie w
    granicach 25-30 PLN. A potem sobie zmniejszysz w jakimś programie (też
    trzeba uważać, bo niektóre programy mają beznadziejne algorytmy
    resamplingu). Ja tak robię ze wszystkimi swoimi zdjęciami (jestem
    fotoamatorem).

    Co do rozmiaru : to zalezy od różnych rzeczy. Jak wysyłasz zdjęcie w
    osobnym pliku, to pewnie może być trochę wieksze, skompresowane w
    formacie JPG. Natomiast jeśli wstawiasz to zdjęcie do dokumentu w CV to
    po pierwsze musi się ono jakoś sensownie wkomponować w dokument i wtedy
    200x300 to chyba za dużo. Druga, i gorsza, sprawa jest taka, że różne
    programy / formaty różnie osadzają obrazki w swojej treści. Np. RTF
    będzie zawierał zdjęcie w formie nieskompresowanej i będziesz miał
    strasznie duży ten RTF (w sensie objętości w kilobajtach). A wysyłanie
    CV skompresowanego ZIPem może być ryzykowne. Ja akurat robię to tak, że
    mam zdjęcie skonwertowane z TIFFa do EPS (encapsulated PostScript) i
    wstawiam je do CV w formacie PDF, które redaguję w LaTeXu - i ten PDF
    jest sam w sobie skompresowany.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 6. Data: 2004-01-22 19:33:15
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "artur" <a...@o...pl> wrote in message news:buoe6h$si1$1@news.onet.pl...

> [...]
    > komicznie, chciał chyba pochwalić się, że ma komputer. Wyglądał jak jakiś

    To ja pamietam taka aplikacje, do ktorej gosc dolaczyl swoje zdjecie z
    imprezy.
    Poniewaz przytulala sie do jego ramienia jakas panna, to ja obcial. Niestety
    w taki sposob, ze pol jej twarzy zostalo :-D
    Aplikowal na nierozrywkowe stanowisko techniczne w biurze...

    Pozdro
    GreG