PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka umowa za wykonanie serwisu

  • 1. Data: 2002-06-03 08:26:03
    Temat: Jaka umowa za wykonanie serwisu
    Od: m...@e...com

    Witam i prosze o porade...

    Jestem tworca serwisu internetowego (dla uproszczenia mozna to
    potraktowac jako oprogramowanie), ktory wykonalem zgodnie ze
    wskazowkami Zleceniodawcy. Wspolnie wymyslalismy zawartosc
    merytoryczna jak i wyglad, natomiast ja wykonywalem calosc
    programowania. Serwer i domena sa wlasnoscia Zleceniodawcy.

    Serwis jeszcze nie zostal oficjalnie wypuszczony na rynek,
    potencjalnie ma on przynosic zyski (takie sa zalozenia - wiadomo
    jednak, ze rzeczywistosc czasem je koryguje ;-)).

    W chwili obecnej Zleceniodawca rozliczyl sie ze mna za pierwszy etap
    prac i jest obustronna zgoda na ich kontynuowanie... i teraz
    dochodzimy do sedna sprawy:

    Jak wycenic dalsza wspolprace (serwis na pewno bedzie rozbudowywany,
    poprawiany etc.)?? Nie chodzi o kwoty tylko raczej o ogolna zasade:
    - czy zazadac stalej oplaty "licencyjnej" za uzytkowanie serwisu
    (zakladam, ze Zleceniodawca bedzie mial wylacznosc)...
    - czy udzialu w zyskach i mniej wiecej jakiej wysokosci?
    - czy moze stalej oplaty lub procentu (to, co wieksze)?
    - jaka umowe zastosowac?

    Dodam, ze na dzien dzisiejszy nie wchodzi w gre sprzedaz serwisu z
    przekazaniem praw autorskich oraz ze chcialbym (co jest zrozumiale)
    czerpac zyski z tego, co zrobilem :)

    Czekam na Wasze rady i przemyslenia.

    Maciek

  • 2. Data: 2002-06-03 18:16:31
    Temat: Re: Jaka umowa za wykonanie serwisu
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 03 Jun 2002 10:26:03 +0200, m...@e...com wrote:

    [ciach...]
> [...]
    >- czy udzialu w zyskach i mniej wiecej jakiej wysokosci?
    >- czy moze stalej oplaty lub procentu (to, co wieksze)?
    Lepszy wrobel w garsci niz kanarek na dachu, jak ty sie z
    zleceniodawca bedziesz rozliczal? Od obrotu? Od zysku? Od
    odporwadzonego podatku? Jak bedzie chcial to cie zrobi zwlaszcza ze
    raczej w ksiegi nie bedziesz mial wgladu zas generowany ruch to marny
    wskaznik zysku.

    Proponuje stale oplaty - nie za niskie i nie za wysokie (dosyc sie
    napracowales czas na wakacje :))) ) i dodatkowe oplaty za zmiany bo
    beda one oczywiscie - czyli dodatkowa kasa. Wolny czas mozesz
    przeznaczyc na picie :) albo na nastepny projekt.

    Pzdr
    Limfo

  • 3. Data: 2002-06-03 21:12:54
    Od: "adamS" <s...@d...ecl.it.pl>

    >Od obrotu? Od zysku? Od
    > odporwadzonego podatku? Jak bedzie chcial to cie zrobi zwlaszcza ze
    > raczej w ksiegi nie bedziesz mial wgladu zas generowany ruch to marny
    > wskaznik zysku.

    jesli to ma byc np. skep internetowy to przeciez autor aplikacji moze
    napisac dodatek i miec wglad w to co zamowiono i na tej podstawie sie
    rozliczac

> [...]
    > beda one oczywiscie - czyli dodatkowa kasa. Wolny czas mozesz
    > przeznaczyc na picie :) albo na nastepny projekt.

    a moze lepiej jednak procent ? na poczatku moze byc maly ale potem- kto wie?
    sam jestem w bardzo podobnej sytuacji, jednak ja chyab wybiore procent...

  • 4. Data: 2002-06-04 18:24:22
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 3 Jun 2002 23:12:54 +0200, "adamS" <s...@d...ecl.it.pl>
    wrote:

    >jesli to ma byc np. skep internetowy to przeciez autor aplikacji moze
    >napisac dodatek i miec wglad w to co zamowiono i na tej podstawie sie
    >rozliczac

    A wlasciciel powie tyle a tyle zaplacilem podatku, tyle a tyle bylo
    zwrotow, tu mnie okradl pracownik a tu musialem mu zaplacic
    odszkodowanie bo sad pracy przyznal mu racje. Zostaniesz policjantem i
    to bez mozliwosci egzekucji i po co to komu?
    Wlasciciel na poczatku bedzie klal (maly zysk) potem powinien miec
    coraz wyzsze dochody. Zreszta mozesz wybrac wariant mieszany np od
    zysku 5% ale nie mniej niz ...

    Pzdr
    Limfo