PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie pracy

  • 1. Data: 2002-06-03 08:16:27
    Temat: Wypowiedzenie pracy
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam wszystkich

    Czy skladajac wymówienie pracy obecnemu pracodawcy w tym tygodniu
    jest szansa na ustanie stosunku pracy w polowie przyszlego miesiaca, czy
    tez nalezy odczekac do konca tegoz (t.j. lipca)
    Okres wypowiedzenia wynosi 1 mies.

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 2. Data: 2002-06-03 10:00:08
    Temat: Re: Wypowiedzenie pracy
    Od: "Conan" <c...@m...softax.com.pl>

    W/g mnie wypowiedzenie ma bieg od początku przyszłego miesiąca ( tzn.
    zgodnie z prawem), ale niektóre firmy traktują od daty wpływu wypowiedzenia.
    Dowiedz się w kadrach ( u szefa ). Pzdr, Conan

  • 3. Data: 2002-06-03 10:06:29
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com> napisał w wiadomości
    > Czy skladajac wymówienie pracy obecnemu pracodawcy w tym tygodniu
    > jest szansa na ustanie stosunku pracy w polowie przyszlego miesiaca, czy
    > tez nalezy odczekac do konca tegoz (t.j. lipca)

    Odczekaj do końca miesiąca jeżeli musisz wypowiedzieć. Za porozumieniem
    stron można rozwiązać umowę z dowolnym dniem.

    KP art. 30
    Par. 2.1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmuj?cy tydzień lub miesi?c
    albo ich wielokrotno?ć kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    miesi?ca.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-06-03 11:26:51
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    Czy masz moze gdzies w swoim archiwum wzor promessy nowej pracy

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2002-06-03 11:46:08
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Czy masz moze gdzies w swoim archiwum wzor promessy nowej pracy

    Nie. Ale IMO takie pisemko ma niewielkie znaczenie - w razie problemu
    wyegzekwowanie czegokolwiek w sądzie cywilnym jest długotrwałe, trudne,
    kosztowne a wynik niepewny. Już lepiej podpisać wcześniej umowę o pracę (w
    razie problemów właściwy jest sąd pracy), choć to i tak niewiele daje, bo:
    Art. 26. Stosunek pracy nawi?zuje się w terminie okre?lonym w umowie jako
    dzień rozpoczęcia pracy, a jeżeli terminu tego nie okre?lono - w dniu
    zawarcia umowy.

    Więc jeżeli wcześniej pracodawca wypnie, to AFAIK nic mu nie zrobisz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775