PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wystawić rachunek ?

  • 1. Data: 2003-07-27 12:46:14
    Temat: Jak wystawić rachunek ?
    Od: "Malin" <m...@m...info>

    W jaki sposób mogę wystawić rachuek i co zrobić aby to było legalne i
    opodatkowane jeśli wykonam od czasu do czasu jakąś stronkę internetową lub
    inną usługę firmie ?
    Firma raczej chce wciągnąć to w koszty, a ja nie chcę tego robić na
    działalnośc gospodarczą, o wtedy bym tylko zarabiał na ZUS.
    Może jakaś umowa o dzieło ? jesli tak to proszę o szczegóły jak to wygląda.
    Ile firma by musiała dodatkowo stracić za mnie kasy.
    Mile widziana treść umowy. :-)

    Pozdrawiam
    Marek "Malin" Maliszewski
    www.malin.muzyk.info

  • 2. Data: 2003-07-28 09:39:19
    Temat: Re: Jak wystawić rachunek ?
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > Firma raczej chce wciągnąć to w koszty, a ja nie chcę tego robić na
    > działalnośc gospodarczą, o wtedy bym tylko zarabiał na ZUS.

    Jeśli chcesz wystawiać rachunki/faktury VAT, to musisz mieć zarejestrowaną
    działalność gospodarczą i płacić ZUS. Albo być zatrudniony w firmie i w jej
    imieniu wystawiać faktury.

    Zastanawiałem się jeszcze nad czymś takim: zarejestrować działalność i od
    razu zawiesić. Następnie na kilka dni w miesiącu odwieszać i wystawiać wtedy
    wszystkie potrzebne rachunki. Co o tym sądzicie?

    Albo taki manewr: nawiązać współpracę z zaprzyjaźnioną firmą i wystawiać
    faktury w jej imieniu, płacąc jej za VAT i podatek dochodowy. Raz na jakiś czas
    podpisywać z nią umowę o dzieło, żeby nie ten jej dodatkowy dochód nie
    zwiększał jej progu podatkowego?

    > Może jakaś umowa o dzieło ? jesli tak to proszę o szczegóły jak to wygląda.
    > Ile firma by musiała dodatkowo stracić za mnie kasy.
    > Mile widziana treść umowy. :-)

    Od umowy o dzieło ZUSu się nie płaci. Przykłady można znaleźć w internecie.

    NIE WIERZCIE W RZĄDOWĄ EMERYTURĘ!

    Pozdrawiam.
    Lech
    l...@i...pl

  • 3. Data: 2003-07-28 16:22:54
    Od: "Malin" <m...@m...info>

> [...]
    wtedy
    > wszystkie potrzebne rachunki. Co o tym sądzicie?

    Nie ma teraz zawieszania działalności jest tylko wyrejestrowaie składek z
    ZUSu, a wtedy chyba trzeba cały miesiąc opłacać.

    Malin

  • 4. Data: 2003-07-28 16:59:18
    Od: PeeR <m...@g...pl>

    > wtedy
    Da się co najwyżej od czasu do czasu rejestrować się w ZUSie na cały
    miesiąc i płacić za cały miesiąc. Nie da się płacić za część miesiąca.
    --
    Marcin Mały
    http://www.angielski.w.pl