PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wyrolowac pracownika dajac mu podwyzke !!!

  • 1. Data: 2007-01-11 13:10:27
    Temat: Jak wyrolowac pracownika dajac mu podwyzke !!!
    Od: "Golab" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Korzystajac z kalkulatora plac
    http://www.infor.pl/kalkulatory/wynagrodzenia.html wykrylem ze mozna dac
    pracownikowi podwyzke 1 zl miesiecznie, w skutek ktorej pracownik na raczke
    dostanie 425,36 zl mniej w skali roku. Nie moglem w to uwierzyc a jednak.

    Zarabiajac miesiecznie brutto: 4987 zl, w skali roku na raczke pracownik
    dostaje 39613.08 zl
    Zarabiajac miesiecznie brutto: 4988 zl, w skali roku na raczke pracownik
    dostaje 39187.72 zl

    Kwestia wejscia w drugi prog podatkowy?

    Obliuczenia dla 2007 roku.

    Na swoje pracownik wychodzi dopiero dla 5043 zl miesiecznie brutto.

    Konkluzja:
    Zarabiajac 4987 zl lub 5043 zl dostaniesz na raczke w skali roku tyle samo,
    co ciekawe wiac ze istnieja takie przedzialy wynagrodzenia dla ktorych
    podwyzka znaczy obnizka :(

    Co wy na to?

    Marcin

  • 2. Data: 2007-01-11 13:19:28
    Temat: Re: Jak wyrolowac pracownika dajac mu podwyzke !!!
    Od: "FeliX" <f...@w...pl>

> [...]
    > samo,
    > co ciekawe wiac ze istnieja takie przedzialy wynagrodzenia dla ktorych

    Glupoty wacpan piszesz.
    Parafrazujac piosenke Mlynarskiego
    "Przyjdzie zeznanie roczne i wyrowna"

    FeliX

  • 3. Data: 2007-01-11 14:22:25
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    wtedy dobrze miec małżonkę(a) którego dochody nie wchodzą w kolejne progi i
    rozliczać się wspólnie. Składa się wtedy pracodawcy stosowne oświadczenie i
    składki z tytułu drugiego progu podatkowego nie są pobierane i przekazywane
    do US.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-01-11 15:41:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 Jan 2007 14:10:27 +0100, "Golab"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    Policz PITa - wyjdzie już odpowiednio.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2007-01-11 22:47:04
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Golab napisał(a):

    > Zarabiajac miesiecznie brutto: 4987 zl, w skali roku na raczke pracownik
    > dostaje 39613.08 zl
    > Zarabiajac miesiecznie brutto: 4988 zl, w skali roku na raczke pracownik
    > dostaje 39187.72 zl

    Zaliczka na wyższy próg podatkowy obowiazuje od miesiąca nastepnego w
    stosunku do tego w którym próg przekroczyłes.

    Czyli w wypadku pierwszym to co dostaniesz więcej bedziesz musiał
    dopłacić jak wypełnisz pit.

    W wypadku drugim dopłata będzie symboliczna lub w ogóle.

    Pozdrawiam,
    MHCMega

  • 6. Data: 2007-01-11 23:18:49
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Golab wrote:

> [...]
    > Zarabiajac 4987 zl lub 5043 zl dostaniesz na raczke w skali roku tyle
    > samo, co ciekawe wiac ze istnieja takie przedzialy wynagrodzenia dla

    w trzecim progu jest jeszcze większa dziura. Ale podwyżka nie znaczy
    obniżka, bo podatek pod koniec roku jest jeszcze raz dokładnie liczony i do
    tych wszystkich zaliczek i tak trzeba dopłacać.

  • 7. Data: 2007-01-12 20:37:25
    Od: KornelO <r...@p...com>

    Jak już inni napisali "PIT wyrówna".

    Teść mojego brata wpadał w drugi (a może i trzeci) próg, ale poszedł do księgowej u
    siebie w pracy, i powiedział (napisał?), aby z miesięcznych pensji odprowadzany był
    jedynie podstawowy podatek. Wprawdzie po rozliczeniu rocznym musiał dopłacić różnicę,
    ale do tego czasu ta niedopłata procentowała sobie u niego na koncie. :)
    Nie wiem tylko, czy każdy może sobie tak w księgowości załatwić, bo On akurat był tam
    dyrektorem. ;)

    Kornel