PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wycenic pakiet socjalny?

  • 1. Data: 2006-02-07 19:27:27
    Temat: Jak wycenic pakiet socjalny?
    Od: "max20001" <m...@g...pl>

    witam,

    zalozmy nastepujaca sytuacje - zmieniacie prace i pracodawca nie moze/nie
    chce na poczatku zaoferowac wam kwoty ktora byscie sobie zyczyli ale
    wspomina ze w firmie jest bogaty pakiet socjalny z ktorego mozecie
    skorzystac - nauka jezyka obcego, fitnes, silownia, basen, etc.

    w trakcie okresu probnego okazuje sie, ze jezyk owszem ale dla wybranych
    (firma tnie koszty), fitness dla kobiet, silownia na 2 koncu miasta, a basen
    was nie interesuje i z pakietu nie korzystacie..... o jaka podwyzke mozna
    prosic po okresie probnym ponad to co juz ustaliliscie - w koncu sa to
    bonusy ktore wam obiecano a ktorych defacto nie ma .. czy wyceniac powiedzmy
    w cenach rynkowych ? typu kurs 2,5 t/r, fitnes 1,5t/s = suma / 12 mc ....
    czy moze inaczej??

    dodam, ze w firmie obowiazuje bezplatna przerwa na lunch - jednak z powodu
    natloku pracy niesposob z niej skorzystac, jesli dodac nadgodziny za ktore
    nikt nie placi to dzien pracy zbliza sie do 10h....

    pozdr,
    max

  • 2. Data: 2006-02-07 21:16:32
    Temat: Re: Jak wycenic pakiet socjalny?
    Od: ktos <b...@x...yy.pl>

    max20001 napisał(a):
> [...]
    > wspomina ze w firmie jest bogaty pakiet socjalny z ktorego mozecie
    > skorzystac - nauka jezyka obcego, fitnes, silownia, basen, etc.

    Wychodzisz z naiwnego zalozenia, ze dwie opcje:
    - dobra pensja bez pakietu
    - nizsza pensja + pakiet
    sa rownowazne kosztowo z punktu widzenia pracodawcy.
    Gdyby tak bylo, to pracodawca nie zawracal by sobie glowy zalatwianiem
    basenu, jezyka itp tylko dal by to w pensji i mial swiety spokoj.
    Pakiet to takie mydlenie oczu, niby jest a kosztuje 10% tego co podwyzka
    do godziwej pensji

    > bonusy ktore wam obiecano a ktorych defacto nie ma .. czy wyceniac powiedzmy
    > w cenach rynkowych ? typu kurs 2,5 t/r, fitnes 1,5t/s = suma / 12 mc ....
    Koszt tych bonusow w skali firmy podzielic przez ilosc osob
    zatrudnionych i przez 12 m-cy

  • 3. Data: 2006-02-07 22:20:09
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "ktos" <b...@x...yy.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > basenu, jezyka itp tylko dal by to w pensji i mial swiety spokoj.
    > Pakiet to takie mydlenie oczu, niby jest a kosztuje 10% tego co podwyzka

    Jak wyliczyles te 10% ? Chyba metoda wyroczni delfickiej :)

    > Koszt tych bonusow w skali firmy podzielic przez ilosc osob zatrudnionych
    > i przez 12 m-cy

    I wyjda ci grosze.
    Jesli pracodawca juz na poczatku nie zgodzil sie na twoja propozycje
    wynagrodzenia to nie ma co liczyc, ze rezygnujac z pakietu socjalnego
    otrzymasz wieksza podwyzke. Koszt pakietu socjalnego w skali roku dla
    budzetu firmy jest prawie nie odczuwalny. Koszt wiekszej pensji jest i to
    sporo.
    Swoja droga to zabawny jest ten pakiet - fitness tylko dla kobiet zakrawa na
    dyskryminacje.

    .

  • 4. Data: 2006-02-07 22:29:06
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie licz na nic co nie jest obiecane w umowie o prace.
    > Patrz na kase, jesli Ci odpowiada, sam sobie wykupisz basen itd.

    > Dlugość przerwy bezplatnej i zasady jej udzielania są okreslone w KP.

    15 min dla pracy >= 6 godzin / dzien.

    .

  • 5. Data: 2006-02-07 23:21:12
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

> [...]

    > nikt nie placi to dzien pracy zbliza sie do 10h....

    Dlugość przerwy bezplatnej i zasady jej udzielania są okreslone w KP.
    To jest dość nowa paktyka przedluzania pracy (za friko) pracowników.
    Co do nadgodzin - wiadomo, przestępstwo. Ale tutaj prostej rady nie ma.

    SS

  • 6. Data: 2006-02-08 08:45:21
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "bublik" <b...@f...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > 15 min dla pracy >= 6 godzin / dzien.

    Czy chodzi Ci moze o to, ze jak codziennie pracujesz o 15 minut dluzej to
    daje to miesiecznie prawie jedna dniowke dodatkowa?

  • 7. Data: 2006-02-08 18:03:03
    Od: "max20001" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Ghost" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Czy chodzi Ci moze o to, ze jak codziennie pracujesz o 15 minut dluzej to
    > daje to miesiecznie prawie jedna dniowke dodatkowa?

    Dzien pracy 8 godzin + 30 minut przerwy na lunch - jednak z powodu duzej
    ilosci spraw w ciagu dnia
    bardzo czesto nie ma tej przerwy ..... dodatkowo norma jest siedzenie po
    godzinach - srednio 4-5 tygodniowo

  • 8. Data: 2006-02-08 18:17:07
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "max20001" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ghost" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Dzien pracy 8 godzin + 30 minut przerwy na lunch

    Gdzie to jest w KP ? Ja znalazlem tylko 15 min.

    .

  • 9. Data: 2006-02-08 20:36:44
    Od: "Ghost" <...@...com>

    > Użytkownik "max20001" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie to jest w KP ? Ja znalazlem tylko 15 min.

    W konkursie na niejasnosc wypowiedzi masz pierwsze miejsce, co najmniej do
    konca 21 wieku.

  • 10. Data: 2006-02-09 10:52:02
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    > Użytkownik "bublik" <b...@f...com> napisał w wiadomości

    > W konkursie na niejasnosc wypowiedzi masz pierwsze miejsce, co najmniej do
    > konca 21 wieku.

    Chetnie sie z toba podziele, bo widze wielki potencjal

    .