PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest ze składkami na ZUS????

  • 1. Data: 2004-02-24 21:24:07
    Temat: Jak to jest ze składkami na ZUS????
    Od: "Icon" <pawel_tylek@NO_SPAMinteria.pl>

    Jak w temacie.
    Już czwarty raz spotkałem się wśród znajomych z sytuacją gdy pracodawca
    zgłasza osobe do ZUSu i nie płaci składek (najdłużej narazie 9 miesięcy).
    Jak to dokładnie jest???
    Z tego co mi wiadomo jest to bardzo częsty preceder.
    Jakie konsekwencje ponosi pracodawca a jakie pracownik????

    Z góry dzieki za odpowiedzi

    pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2004-02-24 22:37:31
    Temat: Re: Jak to jest ze składkami na ZUS????
    Od: "Łukasz K" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Icon" <pawel_tylek@NO_SPAMinteria.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak to dokładnie jest???
    > Z tego co mi wiadomo jest to bardzo częsty preceder.

    Naraża się na egzekucje własną ZUSu (zajęcie rachunku, wierzytelności),
    administracyjnś (tj. Urząd Skarbowy, Komornik Sądowy), może dostac karę z
    tyt. art. 24 (około 5000zł)

    > a jakie pracownik????

    Póki co to nic, on nie jest winien, ale zaskarzyć do Sądu Pracy może
    pracodawce o to, że nie odprowadza skłądek za niego.

    > Z góry dzieki za odpowiedzi
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Paweł

    ---

  • 3. Data: 2004-02-25 08:31:56
    Od: g...@p...onet.pl

    > Póki co to nic, on nie jest winien, ale zaskarzyć do Sądu Pracy może
    > pracodawce o to, że nie odprowadza skłądek za niego.

    Mysle, ze niekoniecznie - czy skladki zadeklarowane (a nieodprowadzone) przez
    pracodawce powiekszaja konto w ZUS i OFE? Daja ubezpieczenie zdrowotne i prawo
    do chorobowego pow. 30 dni?

    pozdrawiam,

    glos