PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym ZUS - em

  • 1. Data: 2002-06-19 19:18:00
    Temat: Jak to jest z tym ZUS - em
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witajcie !

    20.12.2001 zarejestrowalem dzialalnosc gosp. na gminie. Zalatwilem regon i
    inne potrzebne dokumenty. Do zusu sie nie zglosilem poniewaz jak do tej pory
    nie uzyskalem zadnego przychodu. Dzisiaj dostalem pismo z ZUSu ponaglające
    mnie do zlozenia stosownych dokumentow czyli NIP, regon, oraz napisania od
    kiedy zaczalem dzialalnosc, czy wogole ja zacząlem a dlaczego jej nie
    zglosilem, lub ze nie rozpoczalem dzialalnosci wcale.
    W moim przypadku wygląda to tak ze jak do tej pory moja firma nie zarobila
    na siebie ani centa, mysle wiec ze powinienem napisac ze dzialalnosci wogole
    nie rozpocząlem .

    Prosze napiszcie co o tym myslicie.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-06-19 20:11:40
    Temat: Re: Jak to jest z tym ZUS - em
    Od: "Alicja" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Pejter <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > na siebie ani centa, mysle wiec ze powinienem napisac ze dzialalnosci wogole

    Przykro mi Cie martwic i odzierac ze zludzen, ale smutna prawda jest taka, ze
    Zus to nie Urzad Skarbowy i ta kochana instytucje nie interesuje kompletnie,
    czy masz jakis przychod, dochod itp. Wisisz im jakies 3,5 tys. zl.

  • 3. Data: 2002-06-19 22:18:51
    Od: Robert Kaniewski <f...@n...grunt.mga.com.pl>

    Alicja napisał(a):

> [...]
    > jest taka, ze Zus to nie Urzad Skarbowy i ta kochana instytucje
    > nie interesuje kompletnie, czy masz jakis przychod, dochod itp.

    I na dodatek powinieneś szybciutko uadć się do nich z pisemną prośbą
    o rozłożenie tego na raty,inaczej będzie źle.

    --
    twoja domyslna sygnaturka

    pobierana jest z pliku txt okreslonego w
    Special >> Setup >> Identities >> Signature File

  • 4. Data: 2002-06-20 06:07:18
    Od: "Michal Adamczewski" <m...@w...pl>

    Nie mam 100% pewnosci, ale jesli faktycznie nie prowadziles
    dzialalnosci przez okres od 12.2001 do dzis, i nie zglosiles do ZUS
    ze ja rozpoczales to nie beda od Ciebie zadac skaldek.
    Musisz sie trzymac w ZUS'ie wersji ze nie prowadziles przez ten czas
    dzialalnosci.
    Jezeli nie miales przychodu no to pewnie nie wystawiles tez zadnej faktury.
    Nie powinienes miec tez w tym okresie kosztow.
    Teraz juz nie trzeba zawieszac dzialalnosci w US a skladki w ZUS placi sie
    od momentu
    rejestracji u nich.

    pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2002-06-20 07:52:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (19 Jun 2002 22:18:51 GMT), Robert Kaniewski
    <f...@n...grunt.mga.com.pl> był(a) napisał(a):

    >I na dodatek powinieneś szybciutko uadć się do nich z pisemną prośbą
    >o rozłożenie tego na raty,inaczej będzie źle.

    To nie wolno zapłacić całości od razu? :-)))

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-06-20 11:47:00
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Adamczewski" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:aerrge$30d0$1@news2.ipartners.pl...
    > Teraz juz nie trzeba zawieszac dzialalnosci w US

    Akurat z tym stwierdzeniem nie zgadzam sie.
    Tzn. prowadzilam dzialnosc i jak zawieszalam, to musialam wypelniac w US
    chyba NIP-jakis_tam
    druk na NIP - ze zmiana=zawieszenie.
    Pozniej ZUS i wtedy tez zwieszenie skladek.
    Ale logiczne sie wydaje, ze jak nie prowadzi sie (od poczatku) to moze jest
    to "martwa" dzialanosc.
    Ale tego musisz sie dowiedziec w US. Potem ZUS.

    Pozdrawiam
    Ewa