PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z programami? - pyt. do informatykow

  • 1. Data: 2003-04-14 09:23:53
    Temat: Jak to jest z programami? - pyt. do informatykow
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam

    Ostatnio dyskutowalam z kolega o pracy dodatkowej (zleconej) dla
    infomatykow - dokladniej programistow, tworcow baz danych, stron www.
    Czy np. taki tworca bazy danych czy jakiegos programu w VB (mozliwe, ze
    troche mieszam, bo kiepsko znam sie na informatyce i tych programach) musi
    miec licencje na programy w ktorych cos tworzy?
    Czy wszelkie ogloszenie na grupie w sprawie np. stworzenia sklepu
    internetowego, napisania jakiegos programu, zrobienia wizualizacji np.
    projektu domu jendorodzinnego itd wymagaja od zleceniobiorcy tego, by mial
    licencje na programy?

    Dzieki z gory za wyjasnienia.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-14 09:41:16
    Temat: Re: Jak to jest z programami? - pyt. do informatykow
    Od: "LadyRoot" <L...@p...onet.pl>

    Firmy zlecające nie wymagają, ale jak zgłosisz taką działalność (albo
    chociarz cię gdzieś namierzą przez pity czy inne papierki), to BSA masz jak
    w banku.

    pozdrawiam

    nie / szczęśliwa posiadaczka
    legalnego VC++ i VB

    i szczęśliwa posiadaczka
    Lunuxopodobnych zabawek

    --
    Anka
    vel LadyRoot

  • 3. Data: 2003-04-14 11:07:04
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Vei" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > internetowego, napisania jakiegos programu, zrobienia wizualizacji np.
    > projektu domu jendorodzinnego itd wymagaja od zleceniobiorcy tego, by

    A na jakich chcesz pisać? Na kradzionych?
    Wersje demo, z licencją studencką tudzież trail nie uprawniają do tworzenia
    oprogramowania w celach komercyjnych.
    Jednym słowem duże TAK.
    A żeby było mało licencję na system operacyjny (w większości przypadków
    windę) też trzeba mieć, aby oprogramowanie napisane pod licencjonowanym
    kompilatorem było legalne.

    ps.
    pomiajm fakt linuxa i daromwych kompilatorów, ale też poczytałbym kiedy
    wolno ich używać do tworzenia komercyjnego oprogramowania.

  • 4. Data: 2003-04-14 11:18:50
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr-wroc.pl>

    LadyRoot wrote:

    > Firmy zlecające nie wymagają, ale jak zgłosisz taką działalność (albo

    Niektóre wymagają, aby podwykonawca złożył oświadczenie,
    że w trakcie wykonywania zlecenia nie zostały naruszone
    niczyje prawa autorskie.

    > chociarz cię gdzieś namierzą przez pity czy inne papierki), to BSA masz jak
    > w banku.

    Bez przesady, oni mają lepsze rzeczy do roboty, niż uganianie
    się za jednoosobowymi firmami, wystarczy wejść do pierwszego
    z brzegu urzędu...

    > i szczęśliwa posiadaczka
    > Lunuxopodobnych zabawek

    me too ;-)

    T.

  • 5. Data: 2003-04-14 12:15:20
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > internetowego, napisania jakiegos programu, zrobienia wizualizacji np.
    > projektu domu jendorodzinnego itd wymagaja od zleceniobiorcy tego, by

    Wiesz zgodnie z prawem to ty musisz miec licencje na wszystko co masz na
    kompie. Zleceniodawca ci do domu nie przyjdzie, zeby zobaczyc licencje, ale
    juz np. Urzad Skarbowy takie uprawnienia o ile pamietam ma. I moze z nich
    skorzystac. Takoz BSA moze zapukac do twych drzwi.

    pzdr
    Arkadesh

  • 6. Data: 2003-04-14 12:33:32
    Od: "joik" <j...@h...pl>

    Witam,
    to wszystko co wczesniej zostalo juz powiedziane to prawda. Ty masz byc
    czysty, a juz tym bardziej jak piszesz komercyjne aplikacje.
    Ale... :)
    w ramach "przestrogi"... znajac zycie ... i niektorych grupowiczow zapedy ;)
    ... wiem, ze calkiem mozliwe! jest, ze zaraz pojawi sie post w stylu
    "...ojjj juz nie przesadzajcie, przeciez windowsa mozna kupic stara wersje
    np.95 ZA GROSZE, poza tym mozna pracowac np. na darmowych wersjach
    oprogramowania lub na starszych kupionych ZA GROSZE, lub pracowac sobie pod
    linuxem (lub podobnym)... nie mowcie, ze to AZ TAKI WYDATEK [...] a sprzet!
    nie trzeba miec pentium 4 i niewiadomo ile pamieci, mozna pracowac na czyms
    znacznie slabszym i TANSZYZ" juz nie raz pojawilo sie takie zdanie na
    grupie.

    Ciekawe jak taka osoba rozwiaze problem programu np. Macromedia Flash?
    Przeciez to drogie jak nie wiem, a jasna sprawa ze banery chca aby robic w
    5, a moze w wyzszej wersji... takich przykladow WG MNIE mozna by podac
    wiele.

    Czasami az strach czytac :))))))))))

    Pozdrawiam :)

    joik

  • 7. Data: 2003-04-14 13:01:47
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > internetowego, napisania jakiegos programu, zrobienia wizualizacji np.
    > projektu domu jendorodzinnego itd wymagaja od zleceniobiorcy tego, by

    Oczywiscie ze tak, chociaz niektore programy sa darmowe do uzytku
    komercyjnego.Np Gimp zastepuje Photoshopa, ake juz np Flash nie ma zadnego
    darmowego odpowiednika kosztuje ok 500 dolcow,.Biorac pod uwage ilosc ofert
    wizualizacji to zastanawiam sie czy wszystkich stac na zakup 3dStudio chyba
    dwadziesciapare tysiecy?
    wiec praktyka jest zupelnie inna...TMK

  • 8. Data: 2003-04-14 16:10:05
    Od: Maciej Koziński <m...@w...pl>

    Vei wrote:
> [...]
    > troche mieszam, bo kiepsko znam sie na informatyce i tych programach) musi
    > miec licencje na programy w ktorych cos tworzy?

    A nie ma mieć? Tzn. ktoś zainwestował pieniądze, czas i wysiłek w
    stworzenie narzędzia, potem zażyczył sobie, żeby za możliwość
    korzystania z jego dorobku zapłacić mu (nieważne ile), a Ty chcesz
    wziąść jego własność i zarabiać na tym pieniądze nie płacąc mu za to?

> [...]
    > internetowego, napisania jakiegos programu, zrobienia wizualizacji np.
    > projektu domu jendorodzinnego itd wymagaja od zleceniobiorcy tego, by mial

    Teoretycznie może być tak, że zleceniodawca zapewni środki do wykonania
    zlecenia. Ale podstawą licencji komercyjnych jest przypisanie ich do
    określonej liczby stanowisk lub określonego podmiotu. Nawet jeśli
    dostaniesz narzędzie w oryginalnym opakowaniu, w świetle licencji
    użytkowanie go przez Ciebie może być nielegalne.
    Zachęcam do zainwestowania w warsztat pracy (tym bardziej, że jak
    piszesz, jest to praca dodatkowa) albo korzystania z narzędzi
    freeware/Open Source, których możesz używać bez ograniczeń i opłat
    licencyjnych.

    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/

  • 9. Data: 2003-04-14 18:02:53
    Od: "Jarecki" <j...@t...pl>

    Czy ktoś z grupowiczów miał w takiej systuacji bliskie spotkanie z
    urzędasami, którzy zapukali pewnego dnia do jego drzwi?

  • 10. Data: 2003-04-14 23:26:08
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "joik" <j...@h...pl> writes:

> [...]
    > Przeciez to drogie jak nie wiem, a jasna sprawa ze banery chca aby robic w
    > 5, a moze w wyzszej wersji... takich przykladow WG MNIE mozna by podac

    o ile wiem to wersja developerska kosztuje cos kolo $200 - to duzo???

    toz to taniocha w porownaniu z takim glupim photoshopem, illustratorem
    ze juz o programach do 3d nie wspomne.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net