PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z ZUS i KRUS??

  • 1. Data: 2003-04-28 12:56:13
    Temat: Jak to jest z ZUS i KRUS??
    Od: "Houdini" <s...@p...fm>

    Dzien dobry wszystkim :)

    mam na wstepie pytanie - czy jesli posiadam hektar gruntow ornych (zeby nie
    pisac "pola") i jestem ubezpieczony w KRUS (placac iles tam zlotych
    kwartalnie skladki) to czy gdy podejme prace na umowe o prace, od ktorej
    powinny byc pobierane skladki na ZUS to co sie wtedy staje z moim
    ubezpieczeniem??

    Czy place dalej tylko skladki na KRUS? (wiadomo ze wtedy bylbym o wiele
    bardziej konkurencyjny na rynku pracy ze wzgledu na to ze pracodawcy nie
    placiliby ode mnie ZUS-u), czy obligatoryjnie przechodze na ZUS czy tez
    place obie skladki - na ZUS i KRUS???

    Przgladalem archiwum grupy i nie dowiedzialem sie tego

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-28 20:07:01
    Temat: Re: Jak to jest z ZUS i KRUS??
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "Houdini" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jeżeli pracodawca zatrudni Cię niestety ale musi odprowadzać składki do
    Zusu z umowy o pracę umowy zlecenia wtedy nie płacisz Krusu.Zus jest
    obowiązkowy

  • 3. Data: 2003-04-28 21:30:12
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Jeżeli pracodawca zatrudni Cię niestety ale musi odprowadzać
    > Zusu z umowy o pracę umowy zlecenia wtedy nie płacisz Krusu.Zus jest
    > obowiązkowy

    Dlaczego niestety?
    95% skladek do KRUSu oplacanych jest z budzetu, czyli z pieniedzy
    placacych podatki w tym podatki dochodowe.
    A zbyt wielu wlasnie jest
    konmkurencyjnych" na rynku pracy kosztem "miastowych".
    Hektar przeliczeniowy kazdy sobie moze kupic - a roznica w oplatach
    jest kolosalna.
    Reasumujac wiekszosc placaca normalnie ZUS oplaca KRUSowocw.
    Ot taka sprawiedliwosc.
    Dziisaj w radiu natomiast byla relacja ze Swietkorzyskiego, gdzie
    pracownicy sluzby zdrowia i pancejnci strajkowali.
    I jakas prosta kobicina darla sie, ze gdziesa jej pieniadze, ktore
    tyle lat placila.
    Mozna odpowiedziec, ze pomijajac to, ze za duzo znowu pewnie nie
    wplacila, to wlasnie sa w nierentownych kopalanich, czy tez u
    KRUSowcow...

  • 4. Data: 2003-04-29 10:16:25
    Od: "KrzysztofM" <krzysiek@_NOSPAM_dvdinfo.prv.pl>

    napisał w wiadomości news:b8k6g2$dde$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Mozna odpowiedziec, ze pomijajac to, ze za duzo znowu pewnie nie
    > wplacila, to wlasnie sa w nierentownych kopalanich, czy tez u

    dlatego coraz bardziej się skłaniam ku temu, iż najlepszym programem
    gospodarczym dla Polski byłby program UPR (no, moze z pewnymi modyfikacjami)

    pozdr
    Krzysiek

  • 5. Data: 2003-04-29 13:01:20
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    KrzysztofM wrote:
    > dlatego coraz bardziej się skłaniam ku temu, iż najlepszym programem
    > gospodarczym dla Polski byłby program UPR (no, moze z pewnymi
    > modyfikacjami)

    Raczej z tymi modyfikacjami i bez pajacow (liderow tej partii)