PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szybko zostaje sie bezrobotnym ?

  • 1. Data: 2006-02-12 16:27:00
    Temat: Jak szybko zostaje sie bezrobotnym ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Podpisalem zwolnienie z pracy za porozumieniem stron. Teraz wezme swiadectwo
    pracy i chce sie zarejestrowac na bezrobotnego na kilka dni doslownie. No i
    pytanie : ile trwa procedura rejestracji ? Przyjde, wypelnie w 10 min
    papiery i 5 sek pozniej jestem juz oficjalnie bezrobotnym ? Czy bedzie to
    trwalo troche dluzej ?

    Fantom

  • 2. Data: 2006-02-12 16:42:31
    Temat: Re: Jak szybko zostaje sie bezrobotnym ?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 12 Feb 2006 17:27:00 +0100, Fantom napisał(a):

> [...]
    > pytanie : ile trwa procedura rejestracji ? Przyjde, wypelnie w 10 min
    > papiery i 5 sek pozniej jestem juz oficjalnie bezrobotnym ? Czy bedzie to

    ROTFL! :D
    Byles kiedys w urzedzie? :>

    Byc moze Twoj bedzie inny, albo bedziesz mial szczescie, ale ja nie
    przypominam sobie bym cokolwiek w urzedach zalatwik szybciej niz w ciagu 1
    godziny, a najczescie oscyluje to wokol 2-3.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2006-02-12 17:03:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 12 Feb 2006 17:27:00 +0100, "Fantom"
    <s...@S...poczta.onet.pl> zakodował:

    >pytanie : ile trwa procedura rejestracji ? Przyjde, wypelnie w 10 min

    Raczej w kilkadziesiąt minut. Samo wypełnianie potrwa prawdopodobnie
    znacznie więcej.

    >papiery i 5 sek pozniej jestem juz oficjalnie bezrobotnym ? Czy bedzie to
    >trwalo troche dluzej ?

    Musisz poczekać na decyzję - AFAIR mają czas 2 tygodnie na jej
    podjęcie.

    Oczywiście przy porozumieniu stron zasiłek otrzymasz najwcześniej po
    trzech miesiącach.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2006-02-12 17:07:07
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    na początku pochwalę się, że już nie jestem bezrobotny, sama rejestracja
    trwała ok 30 min - z czego 20 min stałem w kolejce - przede mną było 5 osób,
    czyli w przypadku mojego urzędu procedura rejestracji jest szybka i sprawna,
    jeżeli chodzi o wyrejestrowanie się - chyba jeden z najszczęśliwszych dni w
    moim życiu - wystarczyło zostawić wypełniony druk na portierni;

  • 5. Data: 2006-02-12 17:16:48
    Od: "TaDeK" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Byc moze Twoj bedzie inny, albo bedziesz mial szczescie, ale ja nie
    > przypominam sobie bym cokolwiek w urzedach zalatwik szybciej niz w ciagu 1
    > godziny, a najczescie oscyluje to wokol 2-3.

    Dokladnie - z tymze, jezeli Fantom chce zalatwic wszystko szybko (2 do 3
    godzin) to sa dwa wyjscia:
    - ustawic sie okolo 4 lub najpozniej 5 rano pod urzedem i pilnowac swojej
    kolejki
    - przyjsc 10 minut przed otwarciem urzedu i kupic miejsce od krecacych sie
    zawsze w okolicach kolejki gosci.

    Ja 2 razy rejestrowalem sie w urzedzie pracy i zawsze robilem wedlug tego
    drugiego sposobu. Kosztowalo to 20 zl, ale o 9 rano bylo sie juz po
    wszystkim. Ludzie ktorzy przyszli kolo 6 czy 7 rano w kolejke dyzurowali do
    13, a w najgorszym razie dostawali termin na dzien jutrzejszy.

  • 6. Data: 2006-02-12 17:38:46
    Od: "@nn" <a...@p...pl>

    TaDeK napisal(a):
> [...]
    > wszystkim. Ludzie ktorzy przyszli kolo 6 czy 7 rano w kolejke dyzurowali
    > do 13, a w najgorszym razie dostawali termin na dzien jutrzejszy.

    Bzdura.
    Rejestrowałam się w styczniu, weszłam do UP za kwadrans dwunasta - wyszłam
    10 po. :)
    Ania
    --
    ******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
    *************************www.madej.master.pl ************************

  • 7. Data: 2006-02-12 17:44:38
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Raczej w kilkadziesiąt minut. Samo wypełnianie potrwa prawdopodobnie
    > znacznie więcej.

    No i ok.

    > Musisz poczekać na decyzję - AFAIR mają czas 2 tygodnie na jej
    > podjęcie.

    O kurcze. Wlasnie tego sie balem :(

    > Oczywiście przy porozumieniu stron zasiłek otrzymasz najwcześniej po
    > trzech miesiącach.

    Akurat nie na tym mi zalezy. Chce na dniach zakladac DG

    Fantom

  • 8. Data: 2006-02-12 18:12:48
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Fantom napisał(a):

    > Akurat nie na tym mi zalezy. Chce na dniach zakladac DG

    Po co w twojej sytuacji chcesz się rejestrować w pośredniaku?
    Ubezpieczenie zdrowotne masz jeszcze przez 30 dni od zakończenia pracy
    na etacie, natomiast gdybyś chciał wyciągnąć z urzędu dotację na
    założenie własnej DG to niestety i kilka miesięcy będziesz musiał
    poczekać na bezrobociu zanim kasę dostaniesz (jeśli wogóle dadzą).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2006-02-12 19:13:27
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > założenie własnej DG to niestety i kilka miesięcy będziesz musiał
    > poczekać na bezrobociu zanim kasę dostaniesz (jeśli wogóle dadzą).

    1) Aby np nie placic oplaty za zalozenie DG
    2) o dotacji tez mysle, ale z tego co wiem to moge zalozyc DG i starac sie o
    ta dotacje

    Fantom

  • 10. Data: 2006-02-12 19:26:01
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 12 Feb 2006 18:38:46 +0100, @nn napisał(a):

    > Bzdura.
    > Rejestrowałam się w styczniu, weszłam do UP za kwadrans dwunasta - wyszłam
    > 10 po. :)

    Ale widzisz, to zalezy czy masz szczescie. Ja podalem sytuacje standardowa
    dla moich - slaskich urzedow. Tak tu jest, ze jak chce cos zalatwic, to
    trzeba wziac dzien urlopu. Zdazylo mi sie chyba pare razy cos zalatwic
    szybko, ale najczesciej to sa przerwy, jakies dziwne wyjscia z gabinetow w
    niewiadomym kierunku, odsylanie od drzwi do drzwi (przed kazdymi kolejka
    interesantow)...
    Ostatnio mialem komisje zastepcza, w liscie "wzywajacym" mialem dokladnie
    podana godzine, stawilem sie 10min przed czasem, czekalem nastepne poltorej
    godziny. No, ale to nie UP :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net