PracaGrupypl.praca.dyskusje › Warto placic skladke chorobowa ?

  • 1. Data: 2006-02-12 17:51:15
    Temat: Warto placic skladke chorobowa ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Widze, ze istnieje cos takiego dla DG jak dobrowolna skladka chorobowa.
    Wynosi ona chyba cos kolo 2,5 %. Czy warto ja placic ? Co ona daje ? Tylko
    wyplate zasilaku na czas choroby czy cos jeszcze ? Bo w sumie nie doszukalem
    sie jeszcze dokladnie jaki moge dostac np zasilek chorobowy, jakie warunki
    musze spelniac aby moc z niej skorzystac (nie liczac tych 'slynncyh' 180
    dni), jaka jest jego wysokosc itp

    Fantom

  • 2. Data: 2006-02-12 18:15:12
    Temat: Re: Warto placic skladke chorobowa ?
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Fantom napisał(a):
> [...]
    > musze spelniac aby moc z niej skorzystac (nie liczac tych 'slynncyh' 180

    Składka na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe to obecnie ~35PLN/miesiąc.
    A czy coś daje to trudno powiedzieć bo odkąd prowadzę działalność
    jeszcze nigdy nie miałem okazji z chorobowego skorzystać ;)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2006-02-16 21:08:24
    Od: Izza <i...@c...poczta.onet.pl>

    On Sun, 12 Feb 2006, Fantom <s...@S...poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

    jak zachorujesz, masz zwolnienie lekarskie, to ZUS wyplaca ci pieniadze za
    czas choroby (wysokosc zalezy od wysokosci skladki jaka oplacasz i czasu
    chorobowego). dziala - przetestowane.
    dla kobiet z DG - jesli zaciazy i pojdzie na chorobowe to ma placone
    chorobowe 100% (realnie to jakies 81%), a po terminowym oplacaniu skladki
    przez 12 miasiecy moze miec macierzynskie wyplacane z ZUS - wysokosc
    zalezna od placonych skladek.
    Uwaga, jesli bedzie spoznienie z oplaceniem choc jednej skladki, to okres
    12 miesiecy liczy sie niestety od nowa:P

    Czy warto placic? Kobiety na pewno powinny.

    Izza