PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szukac pracy za granica? Czy ktos moze pomoc?

  • 1. Data: 2003-02-13 16:21:55
    Temat: Jak szukac pracy za granica? Czy ktos moze pomoc?
    Od: "jaga" <j...@n...op.onet.pl>

    Czy ktos moze podpowiedziec jak wziac sie za szukanie pracy gdzies w Unii?
    Czy to wszystko jedno do jakiego kraju chcielibysmy jechac czy roznie jest w
    roznych krajach. Myslalam o Anglii albo Holandii, bo mowie po angielsku,
    niemiecki rozumiem troche. Ale chetnie naucze sie jakiegos innego jezyka
    jezeli bede mogla pracowac za sensowne pieniadze.
    Jestem niezlym specjalista w okreslonej branzy z dosyc juz dlugim
    doswiadczeniem zawodowym. W angielskim mam duza praktyke szczegolnie jesli
    chodzi o sprawy zawodowe (pracowalam np w Polsce w Amerykanskiej firmie i
    komunikowalam sie na codzien), ale
    nie bylo nigdy czasu na "zrobienie" z tego angielskiego jakiegos papieru,
    czy to duza przeszkoda?? Chetnie zadeklaruje sie, ze jezeli zaczne prace
    uzupelnie natychmiast takie braki. Jak mozna szukac pracy na taka odleglosc?
    Nie bedzie np mnie stac na wyjazdy na jakies rozmowy kwalifikacyjne. (Gdyby
    bylo mnie stac nie chcalabym wiac z tego kraju). Czy lepiej pisac do firm
    czy szukac jakos np przez ministerstwo. Czy sa jakies organizacje ktore sie
    tym zajmuja?

    jaga

  • 2. Data: 2003-02-14 11:21:55
    Temat: Re: Jak szukac pracy za granica? Czy ktos moze pomoc?
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    > Czy ktos moze podpowiedziec jak wziac sie za szukanie pracy gdzies w Unii?

    > jaga

    witaj.. tez jestem tym zainteresowana... ale jakos nikt nie odpowiada...
    pozdrawiam
    Basia

  • 3. Data: 2003-02-14 11:31:51
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

    "Smart Group" <s...@w...pl> wrote in message

    Unii?

    > witaj.. tez jestem tym zainteresowana... ale jakos nikt nie odpowiada...
    > pozdrawiam

    Moze nalezaloby zaczac od wpisania do wyszukiwarki np.
    "job offers [nazwa zawodu] [kraj]"

    np. "job offers it uk"

    ?

    --
    Shane

  • 4. Data: 2003-02-16 15:15:45
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > czy szukac jakos np przez ministerstwo. Czy sa jakies organizacje ktore sie

    mozesz szukac pracy na przyklad na stronkach:

    http://www.jobpilot.de
    http://www.monster.de
    http://www.stepstone.de

    monster dziala rowniez dla innych krajow (np: .com dla US), ale z niemieckiej
    stronki mozesz wybrac inny kraj, podobnie dla jobpilot-a.

    znajomosc jezyka (natywnego w danym kraju) jest z reguly dosc wazna - ale
    zdarzaja sie oferty gdzie wymagaja jedynie angielskiego.
    co do wyjazdow na rozmowy kwalifikacyjne - to jesli juz naprawde zdecyduja sie
    ciebie zaprosic, to o ile im na tobie zalezy - zaproponuja ci prawdopodobnie
    zwrot kosztow podrozy (plus koszty noclegu itp), ale zawsze mozesz to dodatkowo
    uzgodnic.

    mozesz rowniez poszukac na stronie http://www.arbeitsamt.de (niemiecki urzad
    pracy) - maja tam rowniez ogloszenia (zwlaszcza te ktore sa objete programem
    zielonych kart: http://www.arbeitsamt.de/zav/services/greencard/inde
    x.html)

    nie wiem na ile to jest pomocne,
    pozdrawiam,