PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sprzedac długopis?

  • 21. Data: 2003-05-23 09:00:32
    Temat: Re: Jak sprzedac długopis?
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    Ninko
    ja tez jestem pracodawca
    i wiem jakie sa obciązenia więc nie muszisz mi tego mówic

    i doskonale wiem jak jest w innych krajach

    tylko zapytanie o to kobiety jest całkiem bezsensowne - bo co ona takiemu
    pracodawcy odpowie
    - że ona to sie brzydzi dziecmi
    - że jak urodzi to nie skorzysta
    - albo moze "jestem bezpłodna"

    wiekszosć kobiet jednak dzieci rodzi w swoim życiu
    i ten instykt matki w końcu się kiedys w kobiecie odezwie
    nawet jak teraz powie , że nie chce mnie dzieci

    i po co sie oszukiwać

    myśle , ze dla większosci kobiet to pytanie jest obraźliwe

    jak juz pytac

    to proponuję zapytac
    czy nie jest pani teraz w ciązy?

  • 22. Data: 2003-05-23 09:02:33
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Lukas" <t...@o...pl> writes:

    [..]

    > pyatnie czy zamierza panie miec dzieci tez uwazam za głupie
    > przeciez to jest naturalna kolej rzeczy
    > ktos zadając takie pytanie drugiemu człowiekowi ( mężczyni tez mają dzieci )
    > jest wogóle jakims imbecylem

    nie jest imbecylem a osoba liczaca pieniazki i majaca firme dla zysku.

    czemu? coz. w polsce kobiety sa calkiem niezle uprzywilejowane pod
    wzgledem prawnym na rynku pracy. przysluguja im urlopy, zasilki,
    zwolnienia... niestety, jest to uprzywilejowanie na papierze, poniewaz
    lwia czesc kosztow tego uprzywilejowania jest zepchnietana pracodawce;

    jak pracodawca zatrudni na etat kobiete, a ta sie zaciazy, to musi sie
    liczyc z szeregiem rzeczy, np:
    - ze bdzie chodzic czesto na zwolnienia, jesli ciaza ma komplikacje
    - ze nie moze zwolnic takiej kobiety, ale kogos na jej miejsce znalezc
    musi
    - ze duza czesc oplat za jej chorobowe on bedzie musial pokryc
    - ze niektorych prac kobiety w ciazy wykonywac nie moga, wiec moze
    bedzie musial taka "przesunac" na inne stanowisko

    i tak dalej. to sa dodatkowe koszta, problemy, obnizenie wydajnosci
    pracy.... nie dziwne wiec, ze pracodawcy majacy maly biznes i liczacy
    sie z kazdym groszem wola sie ustrzec przed ewentualnym zatrudnieniem
    kobiety, ktora byc moze zafunduje sobie ciaze w czasie, jak bedzie u
    nich pracowac.
    stad wynikaja takie "debilne" jak to okresliles, pytania.

    w krajach, gdzie nie jest problemem pracodawcy obieta w ciazy i jej
    swiadczenia, nikt sie nie pyta o to, czy juz masz dzieci czy nie i czy
    zamierzasz miec - bo po prostu NIE MA TO ZNACZENIA.

    zanim sie zacznie wyzywac tych pracodawcow od imbecyli to warto chwile
    pomyslec nad tym, SKAD sie takie zachowania biora i jaka jest ich
    przyczyna.

    i usuwac przyczyny a nie leczyc skutki.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 23. Data: 2003-05-23 10:36:00
    Od: f...@t...pl

    > Co w tym
    > dziwnego? Kumpla na rozmowie poprosili o sprzedanie lodówki eskimosom.
    > Sprzedał lodówkę i roczny zapas benzyny do agregatu prądotwórczego :-)

    Ale to fakt w latach 60-tych był taki gość który zrobił na tym fortunęm, nawet
    nie na samych lodówkach i na pewno nie na benzynie do agregatu ale na
    transporcie tych lodówek z kontynentu na wyspę.
    I podobno koronnym argumentem było, że zawsze będą mieć (Eskimosi) świezą
    żywność, jak wiadomo tam jest albo zimno albo bardzo zimno.

  • 24. Data: 2003-05-23 16:04:38
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

> [...]
    >

    > zanim sie zacznie wyzywac tych pracodawcow od imbecyli to warto chwile
    > pomyslec nad tym, SKAD sie takie zachowania biora i jaka jest ich

    Droga koleżanko. Jeśli chcesz mi wmówić, że za pytaniem "czy zamierza mieć
    Pani dzieci" kryją się nieżyciowe przepisy, a nie zwykłe chamstwo i
    elementarny brak kultury osobistej, to ja wysiadam z tego pociągu. Chyba
    jesteś jeszcze na poziomie ideologii socjalizmu, gdzie o wszystko oskarzało
    się jakieś "państwo", "przepisy" i "onych".

    Nie wiem skąd wzięłaś te mity o jakiś "przywilejach kobiet w ciąży". Sam mam
    dzieci i zapewniam ciebie, że to jakieś bzdury i banialuki. Jak poczytasz
    Kodeks Pracy, to łatwo zauważysz, ze poza zdroworozsądkowym minimum (na
    przykład ochrona przed wysiłkiem fizycznym) nic tam szczególnego nie ma.

    Ochrona kobiet w ciąży (a pamiętaj, że chronisz dwie osoby, a nie jedną) to
    nie jest jakieś rozbuchane państwo opiekuńcze, ale ważny interes społeczny.
    Jest chyba w interesie całego społeczeństwa, żeby zdrowe kobiety rodziłu
    zdrowe dzieci - zgadza się ?

  • 25. Data: 2003-05-23 18:36:50
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Lukas" <t...@o...pl> wrote in message news:bakphm$jhs$1@news.onet.pl...

    > to proponuję zapytac
    > czy nie jest pani teraz w ciązy?

    Ale takie pytanie jest nielegalne, nie wolno go zadawać przy rekrutacji.
    Dlatego pracodawcy zadają je nie wprost.
    T.

  • 26. Data: 2003-05-23 19:41:22
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    > Ale takie pytanie jest nielegalne, nie wolno go zadawać przy rekrutacji.
    > Dlatego pracodawcy zadają je nie wprost.
    > T.

    i tutaj jest paranoja
    bo jesli ja jako pracodawca mam byc obciązony pewnymi niedogodnościami z
    tego tytułu
    to powinienem mieć prawo podczas rekrutacji zadać takie pytanie

    ale kobieta itak zawsze moze powiedziec
    ze niby skąd ma wiedzieć - w przypadku jak nic nie widac

    aha ja lubie pracowac kobietami bo są efektywniejsze
    nawet te w ciązy

  • 27. Data: 2003-05-26 03:49:45
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Lukas" <t...@o...pl> writes:

> [...]
    >
    > i doskonale wiem jak jest w innych krajach
    >
    > tylko zapytanie o to kobiety jest całkiem bezsensowne - bo co ona takiemu

    dlatego co bardziej inteligentni po prostu wymagaja podpisania
    papieru, na ktorym bedzie stalo, ze jak kobieta zaciazy sie to
    nastepuje rozwiazanie umowy o prace za porozumieniem stron.

    w wiekszosci przypadkow skutkuje.

  • 28. Data: 2003-05-26 06:57:21
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

> [...]
    > I podobno koronnym argumentem było, że zawsze będą mieć (Eskimosi) świezą
    > żywność, jak wiadomo tam jest albo zimno albo bardzo zimno.

    A może oni kupili te lodówki, żeby się mieć w czym zagrzać :-)

    pzdr.
    SławekM

  • 29. Data: 2003-05-26 09:15:10
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nina M. Miller napisał:

> [...]
    > papieru, na ktorym bedzie stalo, ze jak kobieta zaciazy sie to
    > nastepuje rozwiazanie umowy o prace za porozumieniem stron.

    W Polsce zapisy sprzeczne z Kp, są nieważne z mocy prawa --> patrz
    rozdział IIa Równe traktowanie kobiet i mężczyzn.

    Flyer

  • 30. Data: 2003-05-26 09:40:55
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > papieru, na ktorym bedzie stalo, ze jak kobieta zaciazy sie to
    > nastepuje rozwiazanie umowy o prace za porozumieniem stron.

    Coś chyba bujna fantazja cię ponosi. Pracodawca, który by zawarł coś takiego
    na papierze, musiałby być chyba skończonym wariatem. Pewnie i można wymuszac
    na kobiecie, żeby jej się odechciało dzieci, ale na pewno nie zostawia się
    śladów tego na piśmie, bo to jest pogwałcenie wszelkich możliwych praw
    krajowych i międzynarodowych, poczynając od Konstytucji na Kodeksie Pracy
    kończąc.