PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak powinno się wysyłać CV i LM?

  • 41. Data: 2007-02-12 11:18:49
    Temat: Re: Jak powinno się wysyłać CV i LM?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Immona napisał(a):

    > A kto kaze kupowac? Kazda szanujaca sie kafejka internetowa ma Worda. Ja
    > korzystam z OpenOffice, bo kupowac MSOffice do uzytku domowego mi sie
    > nie oplaca, ale jak musze komus dostarczyc cos w doc, wpadam do kafejki
    > i formatuje napisany wczesniej tekst.

    Ja proponuje alternatywne formaty pliku, a jesli nie odpowiada, moge
    wygenerowac cos z OF. Na chodzenie po kafejkach nie mam czasu. PDF jest
    na liscie formatow akceptowalnych przy wymianie dokumentow w komunikacji
    elektronicznej w administracji publicznej...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 42. Data: 2007-02-12 11:59:03
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Immona napisał(a):

    > Wciaz: trudno mi ocenic ogloszenie, na ktore tak narzekasz, nie majac do
    > niego linka albo przykladu czegos podobnego.

    Nie chodzi o to konkretnie ogłoszenie. Raczej o IMO bzdurne rady na
    niektórych stronach doradztwa personalnego, gdzie piszą, że przed rozmową
    należy zebrać jak najwięcej informacji o firmie, do której się aplikuje. W
    przypadku gdy rekrutację przeprowadza firma zewnętrzna, która nie podaje
    nazwy swojego zleceniodawcy zebranie informacji o pracodawcy jest
    niemożliwe. Nie narzekam na ogłoszenie, tylko w pewnym momencie dochodzimy
    do absurdu, bo ta sama firma, która przeprowadza rekrutację podaje na
    swoich stronach tzw. dobre rady dla poszukujących pracy, które w
    niektórych sytuacjach nijak się mają do rzeczywistości.

    chairon

  • 43. Data: 2007-02-12 12:15:49
    Od: "Jerry" <J...@g...com>

    On 12 Lut, 12:18, Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    > PDF jest
    > na liscie formatow akceptowalnych przy wymianie dokumentow w komunikacji
    > elektronicznej w administracji publicznej...

    ODF (natywny format OpenOffice) również. W dodatku jest standardem ISO
    (ISO/IEC 26300). Dla zainteresowanych: http://pl.wikipedia.org/wiki/
    OpenDocument . Natomiast format DOC jest dopuszczony jako "tylko do
    odczytu".

    Tak czy inaczej firma, do której wysyłamy CV i tak sobie poradzi.
    Osobiście wysyłałbym dokumenty w ODF do firm informatycznych[1], a w
    PDF do pozostałych.

    Pozdrawiam,
    Jerry

    [1] Jeśli firma informatyczna sobie nie radzi z ODF to nie chciałbym w
    niej pracować. :)

    --
    Signature error. Please insert signature into drive A:
    c:\>_

    (wiem, że nie oryginalne, ale bardzo mi się podoba)

  • 44. Data: 2007-02-12 12:41:31
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 12-02-2007 o 13:15:49 Jerry <J...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > (ISO/IEC 26300). Dla zainteresowanych: http://pl.wikipedia.org/wiki/
    > OpenDocument . Natomiast format DOC jest dopuszczony jako "tylko do

    Zajebiście. Dostałeś wzwodu, gdy to pisałeś?

    Zatrudnij się gdzieś, a gdy cie szef poprosi o przygotowanie jakichś
    danych, zrób je w OOCalc. Albo jeszcze lepiej, prześlij mu plik *.csv i
    niech sobie zaimportuje. A ważnemu potencjalnemu klientowi wyślij
    prezentację zrobioną w Impress.

    (wiem, wiem, powtarzam się, ale do zakutych łbów nic nie dociera)

    --
    "W dzisiejszych czasach, aby wzbudzić u kogoś oburzenie wystarczy mu
    zaproponować, żeby z czegoś zrezygnował."

  • 45. Data: 2007-02-12 13:01:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Tomek P. napisał(a):

> [...]
    > danych, zrób je w OOCalc. Albo jeszcze lepiej, prześlij mu plik *.csv i
    > niech sobie zaimportuje. A ważnemu potencjalnemu klientowi wyślij

    Tam gdzie sie zatrudniasz, narzedzia pracy dostajesz, a dla klienta
    robisz w takim formacie w jakim uzgodnisz z klientem. Przy wysylaniu
    dokumentow rekrutacyjnych nalezy wziasc pod uwage dostepnosc narzedzi,
    ktore pozwola odczytac dokument, dlatego nie przyszlo mi do glowy
    wysylac dokumentow w formacie chocby PageStreama, tylko w ogolnie
    dostepnych, takich, ktore sa w jakis sposob uznane za standard.

    > (wiem, wiem, powtarzam się, ale do zakutych łbów nic nie dociera)

    ciekawe....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 46. Data: 2007-02-12 13:54:10
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 12-02-2007 o 14:01:51 Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wysylac dokumentow w formacie chocby PageStreama, tylko w ogolnie
    > dostepnych, takich, ktore sa w jakis sposob uznane za standard.

    Ciekawe jest to bredzenie o standardach ISO, IETF, W3C - na
    pl.praca.dyskusje, a nie na przykład na pl.comp.www

    To jest real life, real pani Zosia z real sekretariatu (do której nie masz
    telefonu). jeśli nie wiesz, wysyłasz ZIP a nie RAR albo 7z . Dlatego, że
    obsługa zip jest (tak sobie, ale jednak) zaimplementowana w Windowsie.

    I uwierzcie, bardzo atrakcyjna pod każdym względem (z punktu widzenia
    kandydata na pracownika merytorycznego) firma może mieć kiepsko
    zorganizowany sekretariat.

  • 47. Data: 2007-02-12 15:30:07
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 12 Feb 2007 04:15:49 -0800, Jerry <J...@g...com>
    w <1...@s...googlegroups.c
    om> napisał:

    > ODF (natywny format OpenOffice) również. W dodatku jest standardem ISO

    Dodajmy, że od OpenOffice 2.x, na OO 1.x nie sprawdzałem, ale bez prób
    typu zmiana nazwy z sxw na odt się nie da (próbowałem przez telefon,
    okazało się, że szybciej wyszło wysłać mi odt mailem, ja to
    przekonwertowałem na doc i sxw dla pewności i przesłałem z powrotem).

> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jerry
    >
    > [1] Jeśli firma informatyczna sobie nie radzi z ODF to nie chciałbym w

    Ja bym nie ryzykował wysłania czegoś w ODF, jakby mi zależało na tym,
    aby dokument został odczytany.
    Pracuje w korporacji, i przypuszczam, że dokument z aplikacją w ODF
    zostałby spuszczony do kosza.
    Standardy są rózne od de facto standardów.

    A firma informatyczna ma lepsze rzeczy do roboty niż jechanie gołym
    tyłkiem po cutting edge nowościach.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 48. Data: 2007-02-12 16:33:35
    Od: "Jerry" <J...@g...com>

    On 12 Lut, 13:41, "Tomek P." <a...@y...pl> wrote:
    > Zajebiście. Dostałeś wzwodu, gdy to pisałeś?

    Skończyły Ci się argumenty merytoryczne?

    > Zatrudnij się gdzieś, a gdy cie szef poprosi o przygotowanie jakichś
    > danych, zrób je w OOCalc.

    To szef wybiera narzędzia i jeśli każe Ci zrobić raport np. w Quattro
    Pro 2.0 to nie masz wielkiego wyboru. Choć zawsze możesz zmienić
    pracę. :)

    > A ważnemu potencjalnemu klientowi wyślij
    > prezentację zrobioną w Impress.

    Ważnemu potencjalnemu klientowi wysyłam PDFy. Przynajmniej mam
    pewność, że coś zobaczy.

    > (wiem, wiem, powtarzam się, ale do zakutych łbów nic nie dociera)

    Obrażasz mnie młody człowieku. Trochę kultury, proszę.

    Pozdrawiam,
    Jerry

  • 49. Data: 2007-02-12 16:42:49
    Od: "Jerry" <J...@g...com>

    On 12 Lut, 16:30, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> wrote:
    > Ja bym nie ryzykował wysłania czegoś w ODF, jakby mi zależało na tym,
    > aby dokument został odczytany.

    Pisałem o firmach informatycznych. Skoro firma informatyczna nie
    potrafi odczytać dokumentu w formacie usankcjonowanym przez polskie
    prawo i międzynarodową normę to *ja* nie chcę w niej pracować - takie
    osobiste pierwsze sito rekrutacji. :)

    <offtopic>
    > Pracuje w korporacji, i przypuszczam, że dokument z aplikacją w ODF
    > zostałby spuszczony do kosza.
    > Standardy są rózne od de facto standardów.

    Korporacje też się będą musiały przestawić jak administracja zacznie
    generować ODFy. :)

    > A firma informatyczna ma lepsze rzeczy do roboty niż jechanie gołym
    > tyłkiem po cutting edge nowościach.

    Firma "informatyczna" - tak. Informatyczna - nie. :)
    </offtopic>

    Pozdrawiam,
    Jerry

  • 50. Data: 2007-02-12 16:45:30
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 12-02-2007 o 17:33:35 Jerry <J...@g...com> napisał(a):

    > Skończyły Ci się argumenty merytoryczne?

    Zgodność z ISO/W3C/łotewer jest też nie na temat i tez nie merytoryczna.

    Pokaż mi webmastera, który zrobi komercyjną stronę zgodną ze standardami i
    źle wyświetlającą się w IE.

> [...]
    > pracę. :)

    > Ważnemu potencjalnemu klientowi wysyłam PDFy. Przynajmniej mam

    Prezentację w PDF? Ciekawe, ciekawe. EOT, bo za daleki ten OT.