PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak pomoc swojemu pracodawcy? › Jak pomoc swojemu pracodawcy?
  • Data: 2002-09-17 21:14:40
    Temat: Jak pomoc swojemu pracodawcy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moze temat dosc dziwny, ale juz pisze o co mi chodzi :-)

    Jestem studentem informatyki i wykonuje rozne drobne zlecenia zwiazane z
    instalacja/konfiguracja sieci itp. Do tego zdarza mi sie praca jako
    instruktor zeglarstwa i co sie tylko da :-)
    Robie to na umowe zlecenie, ale pracodawca pyta zawsze czy nie mam
    dzialanosci gospodarczej, z tego co zrozumialem to milo by mu bylo gdybym
    mial.

    Chodzi teraz o to co wiaze sie z zalozeniem swojej dzialalnosci - jako
    student. Jakie podatki trzeba placic? W jaki sposob sie rozliczac?
    Zdaje sie ze istnieje cos takiego jak ryczalt ktory sie placi, ile to
    wynosi? Czy to mi nie pozre znacznej czesci dochodow (gora kilka tys.
    rocznie).

    W tej chwili jest taka mila rzecz przy moich "dochodach" ze urzad skarbowy
    oddaje mi 19%, czy 20% tego co bylo na umowie, co pracodawca zaplcil jako
    podatek, czy nie strace zakladajac swoja dzialalnosc?