1. Data: 2007-07-28 10:52:31
Temat:Jak obliczyć wysokość pensji podczas 5 dni zwolnienia L4?
Od:k...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Proszę o podpowiedz, Jak obliczyć wysokość pensji podczas 5 dni
zwolnienia L4?
Kamila

2. Data: 2007-07-28 12:12:23
Od:"Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-07-28 12:52 [k...@w...pl] napisał(a):
> Proszę o podpowiedz, Jak obliczyć wysokość pensji podczas 5 dni
> zwolnienia L4?

Jedyna odpowiedź jaka mi się nasuwa to "odpowiednio". Na wysokość
wynagrodzenia za chorobę ma wpływ historia zatrudnienia i zarobków
ostatnich 12 miesięcy więc raczej trudno tak w dwóch słowach. Generalnie
przy stałych poborach i braku zwolnień bierze się wynagrodzenie brutto
za ostatni rok, dzieli przez liczbę dni roboczych w tym czasie i z tak
otrzymanej kwoty wypłaca 80% za każdy dzień zwolnienia. W momencie kiedy
pojawiają się nieobecności w poprzednim okresie czy składniki zmienne
(czasem wypłacane okresowo) to liczenie zaczyna być już bardziej
skomplikowane.

PS. Od 1999 roku nie ma już czegoś takiego jak L4.

--
: Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

3. Data: 2007-07-28 12:24:19
Od:"Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pe.Ka nabazgrolił na ekranie:
> [...]
> przy stałych poborach i braku zwolnień bierze się wynagrodzenie brutto
> za ostatni rok, dzieli przez liczbę dni roboczych w tym czasie i z tak

Eeee, niezupełnie ;) Przede wszystkim nie dzieli się na dni robocze, tylko
30 dni.
Po kolei:
Wynagrodzenie chorobowe za 5 dni (nie roboczych, tylko kalendarzowych, tyle
dni ile jest na zwolnieniu lekarskim):
1. suma wynagrodzen z ostatnich 12 mies. po potrąceniu składek na
ubezpiecznie społeczne (tj. emerytalne, rentowe i chorobowe) - czyli przed
tymi wyplaconymi w lipcu 2007 - będzie to minus 18,71%, a po lipcu (np. za
czerwiec wypłacone 10 lipca) - 15,71%
2. Tą sumę dzielimy na 12 miesięcy
3. Te przeciętne pobory za 1 miesiąc dzielimy przez _30_ (tyle przyjmuje
się, że miesiac ma dni - i nieważne czy ma 30, 28, czy 31)
4. z pkt. 3 wychodzi za 1 dzień, i z tego wyliczamy 80% za jeden dzień
5. wyliczenia z pkt. 4 mnożymy przez ilość dni wykazanych na zwolnieniu
lekarskim

> [...]
> pojawiają się nieobecności w poprzednim okresie czy składniki zmienne
> (czasem wypłacane okresowo) to liczenie zaczyna być już bardziej

A to fakt, jak w czasie tych 12 miesięcy chorowałeś to już bardziej
skomplikowane to się robi. Tak samo jak pobory to nie tylko stała podstawa,
ale także premie.

Powyższe to jest kwota za to zwolnienie. Normalną pensję /za przepracowane
dni/ liczy się następująco:
Założenia: stała miesięczna podstawa
1. Podstawę dzielimy przez 30 dni (niezależnie od tego ile dany miesiąc ma
dni)
2. To co wyjdzie w pkt. 1 mnożymy przez ilość dni wykazanych na zwolnieniu
lekarskim (_kalendarzowych_ dni - nieważne są tu dni robocze)
3. Twoja pensja za dany miesiac = podstawa minus wynik z pkt. 2 +
wynagrodzenie chorobowe.

Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--
# od niklu # # gg - 4939629 #
# (A. Einstein) #

4. Data: 2007-07-28 12:38:33
Od:"Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-07-28 14:24 [Nikiel ;)] napisał(a):

> Eeee, niezupełnie ;) Przede wszystkim nie dzieli się na dni robocze, tylko
> 30 dni.

Fakt, zaczyna mi się chyba kiełbasić. 9 miesięcy przerwy w pracy robi
swoje. Trzeba w końcu porządnie czegoś poszukać :-)
Ale dni robocze i przepracowane uwzględnia sie przy dopełnianiu podstaw
miesięcznych :-)

5. Data: 2007-07-28 12:44:35
Od:"darnok" <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

In news:f8fcfl$8ur$1@node1.news.atman.pl, *Nikiel ;)* wrote:

> [...]
> 4. z pkt. 3 wychodzi za 1 dzień, i z tego wyliczamy 80% za jeden dzień
> 5. wyliczenia z pkt. 4 mnożymy przez ilość dni wykazanych na

A co jesli pracuje sie w danym miejscu pracy ponizej 12 miesiecy?

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

6. Data: 2007-07-28 12:48:31
Od:"Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pe.Ka nabazgrolił na ekranie:
> Fakt, zaczyna mi się chyba kiełbasić. 9 miesięcy przerwy w pracy robi
> swoje. Trzeba w końcu porządnie czegoś poszukać :-)

Ciąża? ;) /npnmsp/

> Ale dni robocze i przepracowane uwzględnia sie przy dopełnianiu podstaw
> miesięcznych :-)

Tak jest ;)

7. Data: 2007-07-28 12:49:53
Od:"Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

darnok nabazgrolił na ekranie:
> A co jesli pracuje sie w danym miejscu pracy ponizej 12 miesiecy?

Wtedy uwzględniasz tylko tyle ile miesięcy pracowałeś, tzn. suma zarobków
przez ilośc miesięcy.
Aha, i jak np. pracujesz od 15-tego, to tego miesiąca nie uwzględniasz.
Liczą się pełne miesiące.

8. Data: 2007-07-28 12:51:42
Od:"darnok" <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

In news:f8fdvj$922$2@node1.news.atman.pl, *Nikiel ;)* wrote:
> [...]
> zarobków przez ilośc miesięcy.
> Aha, i jak np. pracujesz od 15-tego, to tego miesiąca nie

Ciekawy watek to dopytam ;-)
A jak od 2go dnia danego miesiaca? Bo 1 wypadal w niedziele, to uwzgledniam
czy nie?

9. Data: 2007-07-28 12:55:08
Od:"Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

darnok nabazgrolił na ekranie:
> Ciekawy watek to dopytam ;-)
> A jak od 2go dnia danego miesiaca? Bo 1 wypadal w niedziele, to
> uwzgledniam czy nie?

Jeżeli była to niedziela /albo dzień świateczny/ to uwzględniasz. Gdzieś to
jest w wyjaśnieniach na stronie zus.

10. Data: 2007-07-28 13:59:54
Od:"Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-07-28 14:48 [Nikiel ;)] napisał(a):

> Ciąża? ;) /npnmsp/

He, he. To by tłumaczyło mój brzuch ;-)

Nie, bardziej chyba lenistwo. Rozleniwiło mnie trochę to bezpracowie i
nie bardzo sie przykładałem do poszukiwań.