PracaGrupypl.praca.dyskusje › płatnik ZUS przy umowie zlecenia

  • 1. Data: 2007-07-28 12:02:42
    Temat: płatnik ZUS przy umowie zlecenia
    Od: "zalinka" <l...@o...pl>

    kto jest płatnikiem składek ZUS przy umowie zlecenia, w przypadku gdy osoba
    zatrudniona nie jest już studentem i ukończyła 26 rok życia?

    pozdrawiam,

    m.

  • 2. Data: 2007-07-28 12:08:07
    Temat: Re: płatnik ZUS przy umowie zlecenia
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f8fbkm$2m1$1@nemesis.news.tpi.pl, *zalinka* wrote:
    > kto jest płatnikiem składek ZUS przy umowie zlecenia, w przypadku gdy
    > osoba zatrudniona nie jest już studentem i ukończyła 26 rok życia?

    Zleceniodawca i zleceniobiorca, przy czym obie nalezne skladki odprowadza
    zleceniodawca. Czesc zleceniobiorcy po prostu zleceniodawca potraca z kwoty
    brutto naleznej zleceniobiorcy.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-07-28 12:10:13
    Od: "zalinka" <l...@o...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:f8fbl1$303$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zleceniodawca i zleceniobiorca, przy czym obie nalezne skladki odprowadza
    > zleceniodawca. Czesc zleceniobiorcy po prostu zleceniodawca potraca z
> [...]
    Z rachunków wynika, że potrącaja mi jedynie zaliczkę na podatek. i tyle :(
    Co powinnam zatem zrobić w takim przypadku? złożyć doniesienie.. i gdzie do
    ZUS, czy do US?

    dzięki za odpowiedź.

  • 4. Data: 2007-07-28 12:14:17
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f8fc1i$3q1$1@nemesis.news.tpi.pl, *zalinka* wrote:

    > Z rachunków wynika, że potrącaja mi jedynie zaliczkę na podatek. i
    > tyle :( Co powinnam zatem zrobić w takim przypadku? złożyć
    > doniesienie.. i gdzie do ZUS, czy do US?
    >
    > dzięki za odpowiedź.

    A czy zglosilas im ze powinni odprowadzac za ciebie zus, bo nie jest on za
    ciebie odprowadzany (nie pracujesz nigdzie na umowie o prace) i nie
    kwalifikujesz sie juz jako studentka?

  • 5. Data: 2007-07-28 12:18:35
    Od: "zalinka" <l...@o...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:f8fc0d$47a$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A czy zglosilas im ze powinni odprowadzac za ciebie zus, bo nie jest on za
    > ciebie odprowadzany (nie pracujesz nigdzie na umowie o prace) i nie
> [...]

    zgłosiłam to na rozmowie o pracę. usłyszałam od pana, który ją
    przeprowadzał, że on się na tym nie zna i że mają od tego księgową...

  • 6. Data: 2007-07-28 12:23:52
    Od: "zalinka" <l...@o...pl>

    Użytkownik "zalinka" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > zgłosiłam to na rozmowie o pracę. usłyszałam od pana, który ją
    > przeprowadzał, że on się na tym nie zna i że mają od tego księgową...
    poz atym w momecie przyjmowania do pracy byłam ju zdawno po 26 urodzinach,
    co zresztą było i w moim cv i w innych dokumentach dostarczanych przeze
    mnie...

  • 7. Data: 2007-07-28 12:38:40
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f8fcje$6gi$1@atlantis.news.tpi.pl, *zalinka* wrote:

    > poz atym w momecie przyjmowania do pracy byłam ju zdawno po 26
    > urodzinach, co zresztą było i w moim cv i w innych dokumentach
    > dostarczanych przeze mnie...

    Hmm, skoro powiedzial ze te sprawe nalezy zalatwic z ksiegowa to dlaczego
    sie do niej nie udalas?
    Zglaszasz sie do niej, wypisujecie formularz zgloszenia do ZUS i dopiero
    wtedy moze za ciebie odprowadzac skladki ZUS.

    Poza tym uwaga - oni cie nie przyjmowali do pracy, tylko podpisywali umowe
    zlecenie.
    Nie pracujesz tylko wykonujesz zlecenie - to bardzo duza roznica.

  • 8. Data: 2007-07-28 12:52:54
    Od: "zalinka" <l...@o...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:f8fded$9ng$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > zlecenie.
    > Nie pracujesz tylko wykonujesz zlecenie - to bardzo duza roznica.

    on nie powiedział, że sprawę nalezy załatwić z księgową, tylko, że on to z
    nią załatwi. zreszta sama nigdy tej księgowej na oczy nie widziałam.
    chciałabym porady co dalej powinnam zrobić w tej sytuacji - dobrze, że się
    zorientowałam, że nie odprowadzają za mnie składek. tylko co mam dalej z tym
    zrobić. rozmowa jak widać nic nie da. oni doskonale wiedzieli, że mam 26 lat
    w momencie podpisywania umowy i że nie przysługuje mi status studenta.i co z
    zaległymi składkami za miesiące, za które składki nie zostały
    odprowadzone???

  • 9. Data: 2007-07-28 12:58:32
    Od: "zalinka" <l...@o...pl>

> [...]
    > 26 lat w momencie podpisywania umowy i że nie przysługuje mi status
    > studenta.i co z zaległymi składkami za miesiące, za które składki nie

    zresztą wydawało mi się, że obowiązek zgłaszania umowy do ZUSu leży po
    stronie zlecdeniodawcy a nie zleceniodbiorcy. Mam rację?