PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wypoczynkowy

  • 1. Data: 2007-07-27 11:18:13
    Temat: Urlop wypoczynkowy
    Od: eth_0 <b...@b...br>

    Witam,

    W tym roku przysluguje mi 20 dni urlopu. do tej pory wykorzystalem 16.

    Teraz szef mi mowi ze musze isc na 10 dniowy urlop wypoczynkowy. Jasne
    jest ze nie pojde bo zostalo mi tylko 4 dni.

    Interesuje mnie tylko jak wyglada sprawa z punktu prawa pracy. Czy ja
    musze w ciagu roku isc na ten 10dniowy urlop? Jak to wyglada?

    --
    eth_0 | GG:4500044 | http://www.MojeIP.org - Moje IP
    http://www.dzienpo.tk - Śmieszne Zdjęcia Dzień Po Imprezie

  • 2. Data: 2007-07-27 11:58:07
    Temat: Re: Urlop wypoczynkowy
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    eth_0 pisze:

    > Interesuje mnie tylko jak wyglada sprawa z punktu prawa pracy. Czy ja
    > musze w ciagu roku isc na ten 10dniowy urlop? Jak to wyglada?
    Nie musisz.
    Jak byś chciał to pracodawca ma ci dać raz w roku w jednym ciągu chyba
    12 (10 dni urlopu i weekend) dni ( zajrzyj do KP po dokładną ilość dni).

  • 3. Data: 2007-07-27 19:48:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 27 Jul 2007 13:18:13 +0200, eth_0 <b...@b...br>
    zakodował:

    >Interesuje mnie tylko jak wyglada sprawa z punktu prawa pracy. Czy ja
    >musze w ciagu roku isc na ten 10dniowy urlop? Jak to wyglada?

    Musisz. Zgodnie z KP urlop na wniosek pracownika można podzielić,
    jednak przynajmniej jedna cześć musi obejmować 14 kolejnych dni
    kalendarzowych.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2007-07-27 21:06:02
    Od: eth_0 <b...@b...br>

    On Fri, 27 Jul 2007 21:48:16 +0200, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

> [...]
    >
    >Musisz. Zgodnie z KP urlop na wniosek pracownika można podzielić,
    >jednak przynajmniej jedna cześć musi obejmować 14 kolejnych dni

    No dobra, a co jesli zostało mi 4 dni?

  • 5. Data: 2007-07-27 21:21:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 27 Jul 2007 23:06:02 +0200, eth_0 <b...@b...br>
    zakodował:

    >No dobra, a co jesli zostało mi 4 dni?

    Błąd pracodawcy, że na coś takiego pozwolił - w razie kontroli może
    dostać karę. Ale mało kto się tym przejmuje.

  • 6. Data: 2007-07-27 21:48:47
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 21:48:16 +0200, Kaizen napisał(a):

    > Musisz. Zgodnie z KP urlop na wniosek pracownika można podzielić,
    > jednak przynajmniej jedna cześć musi obejmować 14 kolejnych dni
    > kalendarzowych.

    Musi czy powinna?

    --
    marcin

  • 7. Data: 2007-07-27 22:24:07
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Kaizen nabazgrolił na ekranie:

    > Pięknego dnia Fri, 27 Jul 2007 23:06:02 +0200, eth_0 <b...@b...br>
    > zakodował:

    > Błąd pracodawcy, że na coś takiego pozwolił - w razie kontroli może
    > dostać karę. Ale mało kto się tym przejmuje.

    Ja bym tu dyskutowała. A co jak pracownik nie chce? Bo naprzykład studiuje
    i chciałby mieć piątki wolne? I cyka tym urlopem po parę dni.
    Rozważ tak: KP określa minimum, pracodawca może dać pracownikowi lepiej.
    Urlop na żądanie wynosi 4 dni, a co jak pracodawca zechce dać pracownikowi
    możliwość 20 dni urlopu na żądanie? Albo inny przykład, pracownik
    to 'pijaczek' ale nie ma innych osób chętnych do zatrudnienia. I co któryś
    poniedziałek szef ma telefon, że ten pracownik chciałby urlop na żądanie.
    Pracodawca się godzi na taki urlop - nawet jak to 15-raz w tym roku.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2007-07-29 20:23:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 28 Jul 2007 00:24:07 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@p...fm> zakodował:

    >Ja bym tu dyskutowała. A co jak pracownik nie chce?

    To ma problem - KP wyraźnie mówi, że przynajmniej jedna część urlopu
    musi obejmować 14 kolejnych dni kalendarzowych. I ma to sens, bo
    trudno biorąc po mniej wypocząć i naładować akumulatory.

    To jest urlop wypoczynkowy.

  • 9. Data: 2007-08-04 09:57:33
    Od: A Tennyson <tennyson@b*eh*ap*e.biz>

    On Fri, 27 Jul 2007 23:21:55 +0200, Kaizen wrote:

    > Pięknego dnia Fri, 27 Jul 2007 23:06:02 +0200, eth_0 <b...@b...br>
    > zakodował:

    > Błąd pracodawcy, że na coś takiego pozwolił - w razie kontroli może
    > dostać karę. Ale mało kto się tym przejmuje.

    Na co pozwolił? Na wykorzystanie urlopu, czy na to, że żadna z jego
    części nie obejmowała kolejnych 14 dni? Nie widzę podstawy prawnej
    nałożenia kary. Możesz podać treść któregoś z art. 281 - 283 k.p.,
    z którego wynikałaby odpowiedzialność pracodawcy za wykroczenie
    przeciwko prawom pracownika w opisanej powyżej sytuacji?

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson