PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak najlepiej zadbac o kariere w zawodzie PROGRAMISTY???

  • 1. Data: 2004-10-27 21:41:00
    Temat: Jak najlepiej zadbac o kariere w zawodzie PROGRAMISTY???
    Od: "MRNET" <m...@w...pl>

    Witajcie!
    Jak najlepiej zadbac o swoja przyszlosc w zawodzie programisty? Wlasnie
    skonczylem studia informatyczne oraz chcialbym poznac opinie doswiadczonych
    informatykow. Chcialbym realizowac sie w programowaniu... Napiszcie jak
    potoczyly sie Wasze losy, jakie popelnialiscie bledy, jakie macie sukcesy
    oraz wszystko to, co moze pomoc w lepszym planowaniu swojej kariery..
    Pozdrawiam:)

  • 2. Data: 2004-10-27 21:52:36
    Od: "tester" <t...@g...pl>

    Użytkownik "MRNET" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    doswiadczonych
    > informatykow. Chcialbym realizowac sie w programowaniu...

    Sorry , ale nie spotkalem dobrego programisty,
    ktory tego typu dylematy mial po studiach ...

  • 3. Data: 2004-10-27 22:59:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Jeżeli chcesz sie realizowac w programowaniu, to mozesz rozwijac sie
    pracujac w coraz to "lepszych" firmach lub uczestniczac w coraz "lepszych"
    projektach.
    Tyle moge powiedziec- programistow jest tylu ile zaganien wymoagajacych
    oprogramowania, mozesz programowac systemy informatyczne ( w sensie systemow
    dla uzytkownikow) , gry lub logike rozmyta w sterownikach pralek
    automatycznych a wszystkie te zaganienia moga byc rownie pasjonujace.
    Jesli masz predyspozycje scisle techniczne to moim zdaniem nie powinienes
    kusic sie na "awans" administracyjny, np z programisty na managera projektu-
    ugrzezniesz w papierach i bedzies robic cos czego nie lubisz- wypalisz sie.
    Przede wszystkim skup sie na tym co lubisz robic- reszta sama sie wokol tego
    ulozy.
    --
    Jcakare
    Bytom

  • 4. Data: 2004-10-27 23:51:45
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>

    > Sorry , ale nie spotkalem dobrego programisty,
    > ktory tego typu dylematy mial po studiach ...

    A spotkałeś jakiegokolwiek "dobrego programistę" ???

    Każdy ma taki dylemat, bo nigdy nie jest tak dobrze aby nie
    mogło być lepiej.

    Sorki za post nie na temat, ale wkurzają mnie takie
    cwaniackie opowiedzi, szczególnie że odpowiadający
    pokazują w ten sposób że nie mają pojęcia o czym piszą.

    A co do tematu...

    O karierę najlepiej jest zadbać poprzez:

    1) Nie chwytanie się byle jakich ofert za 1000 zł/mies na umowę o dzieło :-)
    Szukać pracy w pierwszej kolejności dużych firmach, a nie w takich
    zatrudniających 10 osób.

    2) Do punktu 1) mozna podejść tak, że można przyjąć taką ofertę,
    ale szukać lepszej roboty. Jednak ja osobiście nie polecam,
    bo wtedy tak naprawdę nie ma czasu na szukanie.

    3) Nie przejmować się że się jeszcze nic nie znalazło, choćby
    minął już rok czy nawet dwa. Dobre oferty pracy zdarzają się
    dosyć żadko, ALE SĄ, trzeba tylko cierpliwości.
    Mi w ten sposób udało się znaleźć pracę jako programista,
    z której jestem zadowolony, zarabiam ponad 3000/mies
    (a jestem w tej chwili rok po studiach, a w trakcie studiów nigdzie
    nie pracowałem. Ponadto znalazłem pracę w mieście, w którym
    mieszkam, a nie jest to zdecydowanie "metropolia")

    4) Pewność siebie. Jeśli nie jesteś pewien
    że jesteś w czymś dobry, to od razu widać.
    Jesli jesteś pewny siebie, to nikt ci nie udowodni
    że czegoś nie umiesz w kilkanaście minut,
    (podczas rozmowy kwalifikacyjnej).

    5). Jeśli będzie jednak próbował ci udowodnić
    że jesteś kiepski, to sam jest cienki w tym co robi.
    Profesjonaliści tak nie robią.
    Takim osobom dziękujemy. (Zdarzają się na szczęście
    coraz rzadziej).

    Niektóry moi znajomi twierdzą, że takim osobom można
    śmiało nawrzucać :-), niech sobie nie myślą (choć ja tego nie zalecam).

    To tyle z mojego doświadczenia w poszukiwaniu pracy.

    LupoAlberto

  • 5. Data: 2004-10-28 08:46:05
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-10-27, LupoAlberto <l...@f...adres.pl> wrote:
    > A spotkałeś jakiegokolwiek "dobrego programistę" ???
    Owszem.

    > Każdy ma taki dylemat, bo nigdy nie jest tak dobrze aby nie
    > mogło być lepiej.
    Ładny ogólnik, ale nic nie wnosi do dyskusji :)

    > Sorki za post nie na temat, ale wkurzają mnie takie
    > cwaniackie opowiedzi, szczególnie że odpowiadający
    > pokazują w ten sposób że nie mają pojęcia o czym piszą.
    No, to pokazałeś :)

    Prawdą jest, że dobrzy programiści raczej nie mają kłopotu z rozwijaniem
    kariery zawodowej. Zwykle na 4-5 roku mają już spore doświadczenie w robieniu
    (większych lub mniejszych) komercyjnych projektów. Nie powiem, żeby firmy się
    o nich zabijały, bo to nie te czasy, ale kłopotów ze znalezieniem pracy
    raczej nie mają. Zastrzeżenie: mówię tutaj o dużych miastach, gdzie jest
    jakaś koniunktura. Nie mam pojęcia, jak to wygląda w mniejszych
    miejscowościach. Dodatkowo, weź pod uwagę fakt, że często wykładowcy z uczelni
    dorabiają sobie prowadząc własną firmę (w tym przypadku software'ową). Taka
    firma może sobie wybierać wśród studentów wybierając spośród nich najlepszych.
    W ten sposób funkcjonuje (a przynajmniej funkcjonował) krakowski ComArch.
    Kilka lat temu, gdy jeszcze byłem w Krakowie szefowie ComArchu byli również
    wykładowcami na AGHu. I sobie rekrutowali kadrę z tych najlepszych.

    > 1) Nie chwytanie się byle jakich ofert za 1000 zł/mies na umowę o dzieło :-)
    > Szukać pracy w pierwszej kolejności dużych firmach, a nie w takich
    > zatrudniających 10 osób.
    Ja bym dodał, żeby nie pakować się w webdeveloping na php. Co prawda
    ofert pracy/zleceń na zrobienie strony/systemu w php+(jakiś)sql jest dużo,
    ale to jest kanał, z którego potem ciężko się wyrwać.

    > 3) Nie przejmować się że się jeszcze nic nie znalazło, choćby
    > minął już rok czy nawet dwa. Dobre oferty pracy zdarzają się
    Cóż, z czegoś trzeba żyć. Dlatego też bierze się te gorsze oferty. Często
    ze świadomością, że to na przetrwanie i trzeba szukać nowej roboty.

> [...]
    > nie pracowałem. Ponadto znalazłem pracę w mieście, w którym
    > mieszkam, a nie jest to zdecydowanie "metropolia")
    I pogratulować, i pozazdrościć :) Mam nadzieję, że za jakiś czas będę mógł
    tak powiedzieć o mojej obecnej pracy :)

    > 4) Pewność siebie. Jeśli nie jesteś pewien że jesteś w czymś dobry, to od
    > razu widać. Jesli jesteś pewny siebie, to nikt ci nie udowodni że czegoś
    > nie umiesz w kilkanaście minut, (podczas rozmowy kwalifikacyjnej).
    Windows prawda. Rozmowa kwalifikacyjna w firmie, w której obecnie
    pracuję była dwuetapowa. Pierwszy etap to sprawdzenie mojej wiedzy.
    Konkretne pytania. Jeżeli dostaniesz na teście program w C:

    main() {
    char s[4]={'d','u','p','a'};
    printf("%s",s);
    }

    To niezależnie od Twojej pewności siebie on nie będzie działał poprawnie.
    I albo wiesz, gdzie jest błąd, albo nie wiesz.

    > 5). Jeśli będzie jednak próbował ci udowodnić że jesteś kiepski, to sam
    > jest cienki w tym co robi. Profesjonaliści tak nie robią. Takim osobom
    > dziękujemy. (Zdarzają się na szczęście coraz rzadziej).
    Mam nadzieję, że rozróżniasz tutaj "udowodnić, że jesteś kiepski" od
    "sprawdzić poziom wiedzy kandydata"?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Tam gdzie daemon mówi shutdown
    /z pamiętnika administratora/

  • 6. Data: 2004-10-28 13:27:15
    Od: "MRNET" <m...@w...pl>

    Dziekuje wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi:) Kazda wnosi cos nowego i
    ukazuje ciekawy punkt widzenia. Zapraszam jednak do zamieszczania dalszych
    postow - kazde doswiadczenie jest cenne a Wasze uwagi pozwalaja spojrzec na
    kariere programisty pod roznym katem. Pozdrawiam serdecznie i czekam na
    kolejne wypowiedzi...

  • 7. Data: 2004-10-28 15:40:44
    Od: ello11 <e...@g...pl>

    Jackare napisał(a):
    > Jeżeli chcesz sie realizowac w programowaniu, to mozesz rozwijac sie
    > pracujac w coraz to "lepszych" firmach lub uczestniczac w coraz "lepszych"
    > projektach.
    no dobra, a jakie to są te "lepsze" firmy w w-wie np dla programisty javy.
    Dla utrudnienia powiedzmy, że ktoś pracuje już w jednej z takich
    "lepszych", w innych ma kolegów, no i nie widzi specjalnie perspektyw na
    fajną i dobrze płatną pracę

  • 8. Data: 2004-10-28 22:20:09
    Od: Piotrek <z...@g...pl>

    > Ja bym dodał, żeby nie pakować się w webdeveloping na php. Co prawda
    > ofert pracy/zleceń na zrobienie strony/systemu w php+(jakiś)sql jest dużo,
    > ale to jest kanał, z którego potem ciężko się wyrwać.

    Zgadzam sie z przedmowca. To slepa uliczka, kiepsko platna i nie dajaca
    za duzych perspektyw. Rynek "malych" rozwiazan php+sql jest dosyc ladnie
    popsuty przez roznej masci gimnazialistow/licealistow, ktorzy za byle
    jakie pieniadze podejmuja sie projektow i pozniej ciezko wyzyc
    czlowiekowi zajmujacemu sie tym tematem zawodowo.

    --
    Piotrek

  • 9. Data: 2004-10-29 11:51:28
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    wiesz, zawsze gdzie ta "lepszosc" ma kres, ewentualnie mozna szukac potem
    juz wg "lepszosci" projektow.
    Mnie chodzilo o rozwoj w stylu: a) niewielka firemka, b) duza firma c) firma
    z pierwszej trojki plskich firm (np Prokom, CL i czort wie kto tam
    jeszcze:-)
    Innym kryterium moze byc kasa, wiec mozna sobie zalozyc wzrost plac =
    rozwoj.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2004-10-31 14:35:05
    Od: "F.M.T" <f...@b...com>

> [...]
    > na
    > kariere programisty pod roznym katem. Pozdrawiam serdecznie i czekam na

    :-o , jakbym slyszal swoja Polonistke.

    FMT