PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sie do tego zabrac?

  • 1. Data: 2004-10-27 21:00:17
    Temat: Jak sie do tego zabrac?
    Od: "Greg_gr" <g...@p...fm>

    Witam
    Mam male pytanko:
    Jestem swiezo upieczonym absolwentem... W ramach Pracy mgr stworzylem system
    komputerowy do obslugi bibliotek, nieporownywalnie prostszy od
    profesjonalnych systemow ale calkiem uzyteczny... Komisja na obronie byla
    zachwycona, zamiast pytac mnie rozmawialismy o mozliwosci wykorzystania tego
    systemu w rzeczywistosci... No i tu powstaja pytania
    czy jest w ogole sens sie pakowac w ten interes, czy znajdzie sie choc
    kilka chetnych "klientow"-bibliotek? do kogo zwrocic sie z propozycja? do
    burmistrza miasta czy do kogos w Urzedzie miejskim? No i podstawowe pytanie:
    jako kto powinienem sie tam udac? przedstawiciel firmy (ktorej jeszcze nie
    mam), osoba prywatna?

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2004-10-27 21:44:02
    Temat: Re: Jak sie do tego zabrac?
    Od: "marcin.d" <t...@o...pl>

    hmm, nie jestem specem, ale.... tak mysle.
    1. jesli program jest juz kompletny i calkowicie skonczony, pomysl o
    zabezpieczeniu praw autorskich czy cos w tym rodzaju.
    2. Albo popytaj w firmach softwerowych, moze beda chcieli kupic, albo
    zakladaj wlasna dzial. i postaraj sie sprzedac na wlasna reke. ale w tym
    przypadku musisz sam zadbac o cala "oprawe" programu (plyta, pudelko,
    instrukcja itd.)
    3. nie spodziewaj sie kokosow

    moze sie myle, a moze jestem na wlasciwej drodze.

    pozdrawiam i powodzenia!

  • 3. Data: 2004-10-27 22:51:42
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Zastanow sie jeszcze czy masz prawo go sprzedawac. Jezeli stworzyles go w
    srodowisku do ktorego nie masz praw, lub na podstawie licencji srodowiska
    nie uprawniajacej do sprzedazy programow w nim stworzonych to zdaj sobie
    sprawe ze popelniasz przestepstwo i mozesz szybko pojsc z torbami. To sa
    naprawde istotne sprawy.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 4. Data: 2004-10-27 23:08:16
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie uprawniajacej do sprzedazy programow w nim stworzonych to zdaj sobie
    > sprawe ze popelniasz przestepstwo i mozesz szybko pojsc z torbami. To sa

    To jest podstawa. A poza tym, biblioteki szkolne są "odgórnie"
    zaopatrywane w program do bibliotek, więc ktoś już z tego (być może)
    prowizję od sukcesu otrzymał i nie ma możliwości by zmieniono dostawcę :-).
    No i oczywiście kody paskowe są już standartem, ale to pewnie wiesz i
    zastosowałeś....:-)

    Pozdrrr... Reksio

  • 5. Data: 2004-10-28 05:51:39
    Od: Trociu <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    On 2004-10-27, Greg_gr wrote:
> [...]
    > komputerowy do obslugi bibliotek, nieporownywalnie prostszy od
    > profesjonalnych systemow ale calkiem uzyteczny... Komisja na obronie byla
    ... i poszukaj bo ja swego czasu slyszalem, ze jezeli cos bylo realizowane w
    ramach pracy mgr to prawo do tego ma uczelnia, na ktorej to realizowales...

    Trociu

    --
    Plain-text over all!!!
    /**********/

  • 6. Data: 2004-10-28 11:22:29
    Od: "Greg_gr" <g...@p...fm>

    Legalnosc oprogramowania to sprawa oczywista...
    Natomiast nie bardzo wiem czy musze zarejestrowac jakas dzialanosc czy cos
    takiego zeby isc do kogos i mu proponowac np stworzenie systemu
    komputerowego... A moze isc do firmy i zaproponowac im uklad na zasadzie oni
    gadaja z kontrahentem a potem mi zlecaj a pisanie... A moze lepiej zalozyc
    swoja firme?

    pozdr
    Greg

  • 7. Data: 2004-10-29 11:54:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    opcji jest kilka:

    1. Zalozenie wlasnej DG to juz jakis koszt i pozniejsze stale, dosc wysokie
    zobowiazania PP (ZUS, PIT, Vat i inne), ale i inne prawa (odliczanie
    wszelkich kosztow itd)
    2. Umowy cywilno - prawne (o dzielo, zlecenie) koszty ponosisz w momencie
    reailzacji umowy, szansa na odliczenie kosztow z tyt. praw autorskich.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2004-10-29 17:27:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004 13:54:44 +0200, "Jackare"
    <j...@i...pl_wytnij_to_> wrote:

    >1. Zalozenie wlasnej DG to juz jakis koszt i pozniejsze stale, dosc wysokie
    >zobowiazania PP (ZUS, PIT, Vat i inne),
    ZUS - owszem staly
    PIT i VAT - w miare proporcjonalnie do sprzedazy - wiec nie grozne.
    "i inne" - nie wiem.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 9. Data: 2004-10-29 20:29:07
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > "i inne" - nie wiem.

    biuro rachunkowe, pieczatki, druki, legalny soft itp.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2004-10-29 21:03:54
    Od: "Dawid" <d...@c...pl>

    Ja może dorzuce z zupełnie innej beczki.
    Z własnego doświadczenia wiem, że system wykonywania projektów w trakcie
    studiów za granicą a także pisania prac magisterskich nadzorowany jest przez
    sponsorujące je firmy. Projekt który spełnia oczekiwania firmy zostaje
    zrealizowany. Oczywiście z profitami dla wykonawcy. Być może Cię to zupełnie
    nie interesuje ale pomyśl o firmach zagranicznych.
    Biorąc pod uwagę temat pracy rozumiem, że Twoje możliwości nie ograniczają
    się do stworzenia tego programu.

    PS. Mówiąc o własnych doświadczeniach mam na myśli Danię i Niemcy.

    Pozdrawiam.