PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak najlepiej zadbac o kariere w zawodzie PROGRAMISTY??? › Re: Jak najlepiej zadbac o kariere w zawodzie PROGRAMISTY???
    From: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak najlepiej zadbac o kariere w zawodzie PROGRAMISTY???
    Date: Thu, 28 Oct 2004 01:51:45 +0200

    > Sorry , ale nie spotkalem dobrego programisty,
    > ktory tego typu dylematy mial po studiach ...

    A spotkałeś jakiegokolwiek "dobrego programistę" ???

    Każdy ma taki dylemat, bo nigdy nie jest tak dobrze aby nie
    mogło być lepiej.

    Sorki za post nie na temat, ale wkurzają mnie takie
    cwaniackie opowiedzi, szczególnie że odpowiadający
    pokazują w ten sposób że nie mają pojęcia o czym piszą.

    A co do tematu...

    O karierę najlepiej jest zadbać poprzez:

    1) Nie chwytanie się byle jakich ofert za 1000 zł/mies na umowę o dzieło :-)
    Szukać pracy w pierwszej kolejności dużych firmach, a nie w takich
    zatrudniających 10 osób.

    2) Do punktu 1) mozna podejść tak, że można przyjąć taką ofertę,
    ale szukać lepszej roboty. Jednak ja osobiście nie polecam,
    bo wtedy tak naprawdę nie ma czasu na szukanie.

    3) Nie przejmować się że się jeszcze nic nie znalazło, choćby
    minął już rok czy nawet dwa. Dobre oferty pracy zdarzają się
    dosyć żadko, ALE SĄ, trzeba tylko cierpliwości.
    Mi w ten sposób udało się znaleźć pracę jako programista,
    z której jestem zadowolony, zarabiam ponad 3000/mies
    (a jestem w tej chwili rok po studiach, a w trakcie studiów nigdzie
    nie pracowałem. Ponadto znalazłem pracę w mieście, w którym
    mieszkam, a nie jest to zdecydowanie "metropolia")

    4) Pewność siebie. Jeśli nie jesteś pewien
    że jesteś w czymś dobry, to od razu widać.
    Jesli jesteś pewny siebie, to nikt ci nie udowodni
    że czegoś nie umiesz w kilkanaście minut,
    (podczas rozmowy kwalifikacyjnej).

    5). Jeśli będzie jednak próbował ci udowodnić
    że jesteś kiepski, to sam jest cienki w tym co robi.
    Profesjonaliści tak nie robią.
    Takim osobom dziękujemy. (Zdarzają się na szczęście
    coraz rzadziej).

    Niektóry moi znajomi twierdzą, że takim osobom można
    śmiało nawrzucać :-), niech sobie nie myślą (choć ja tego nie zalecam).

    To tyle z mojego doświadczenia w poszukiwaniu pracy.

    LupoAlberto