PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak analizować efektywność pracy analityków

  • 1. Data: 2003-11-29 09:56:53
    Temat: Jak analizować efektywność pracy analityków
    Od: "bm" <g...@g...pl>

    Witam,

    zastanawiam się czy są jakieś metody, narzędzia do badania efektywności
    pracy analityków,
    jeżeli miałabym zbadać efektynośc przedstawiciela handlowego to badałabym
    obrót, ilość wizyt, itd
    a co można badać w w/w przypadku? chyba nie ilość stworzonych raportów bo te
    często różnią się od siebie...

    Może ktoś ma jakieś doświadczenia w w/w kwestii i chciałby się podzielić
    wnioskami?

    pozdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2003-11-29 12:29:08
    Temat: Re: Jak analizować efektywność pracy analityków
    Od: "Piter" <p...@o...pl>

    Jeśli chodzi o analityka to zazwyczaj kolesie stawiają jakieś prognozy (stóp
    pr., indeksów, kursów etc.), więc można szacować na ile ich prognozy
    odbiegają od wartości rzeczywistych. O ile pamiętam to na jakimś portalu
    finanasowym ukazuje się od czasu do czasu rodzaj rankingu analityków
    szacowany w oparciu o podobną metodę. Niestety nie pamiętam gdzie to
    widziałem.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-12-01 08:03:29
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "bm" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obrót, ilość wizyt, itd
    > a co można badać w w/w przypadku? chyba nie ilość stworzonych raportów bo

    Zależy od tego co analityk konkretnie robi.

    Najprostsza sprawa jest w sytuacji opisanej przez Pitera - kiedy analityk
    prognanuje jakieś zjawiska. Wtedy sprawdzasz jego sprawdzalność jego
    przewidywań (oczywiście względną - bo trudno postawić sztywne progi przy
    zjawiskach o rożnym charakterze).

    W innych sytuacjach możesz próbować oceniać konkluzywność raportów oraz ich
    kompletności (nie mam teraz czasu żeby opisywać ewentualną metodykę jaką
    możesz stosować). Ale oczywiście cały czas musisz pamiętać czego od danego
    analityka wymagasz - czasami pracowania są mało konkluzywne bo nie po to je
    zamawiano.

    pozdrawiam
    Paweł