PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk - kobieta

  • 11. Data: 2004-09-10 06:46:28
    Temat: Re: Informatyk - kobieta
    Od: "NosferX" <n...@i...pl>

    Popieram wypowiedz "motto".
    Ambitnym mozna byc i wyksztalconym rowniez ale do informatyki trzeba miec zaciecie i
    smykalke.Zawsze niewiadomo z czym nowym sie spotkasz..
    Znam kilka kobiet ktore sa informatykami ale to wysokiej klasy specjalistki z
    dlugoletnia praktyka....bo wlasnie praktyka czyni z ciebie dobrego informatyka a nie
    studia.

    Konrad-=NosferX=-
    GG:1165280
    n...@i...pl | n...@t...net.pl

  • 12. Data: 2004-09-10 06:56:52
    Od: "Tomasz Sapalski" <t...@w...pl>

    > Z drugiej strony, ostatnio w wielu ogloszenoach z branzy szukaja
    > raczej omnibusow, "szpecow" ze wszystkich dziedzin.

    Wiesz, pewnie, że jest pełno różnych "firm krzaków" gdzie właściciel
    chciałby na etacie mieć informatyka, który robiłby wszystko. Ale akurat w
    takich firmach nie opłaca się pracować, bo zazwyczaj robi się kilkanaście
    godzin na dobę za psie pieniądze. I żadnego rozwoju.

    Do jaspis2:
    Popieram jak najbardziej robienie specjalizacji. Przynajmniej jak
    przychodzisz do firmy, to mówisz, że jesteś programistą, projektantem,
    adminem sieci lub adminem baz danych. Będziesz szukać pracy na jakiej się
    znasz, a wtedy rozmowy kwalifikacyjne będą o wiele bardziej kontretne. A
    póki będziesz informatykiem od wszystkiego, póty o sensownych zarobkach
    będziesz słyszała jedynie w "Super Expresie" czy innym "Fakcie" (ile to niby
    zarabiają informatycy). Także specjalizacja, specjalizacja i jeszcze raz
    specjalizacja. A druga najważniejsza rzecz to nauka przede wszystkim
    NAJNOWSZYCH technologii. Zamiast studiów lepiej zrobić certyfikaty CISCO
    albo SUN-a. A studia to jak chcesz to zaoczne. Bo na studiach
    informatycznych do teraz uczą Pascala, a nowe technologie to może jako
    "ciekawostka przyrodnicza" ew. na ostatnich latach studiów lekko liźnięte.
    Zresztą nie ma się co dziwić, specjaliści od nowych rzeczy nie utrzymują się
    z pracy na etacie, na uczelni. Żeby nie wkładać kija w mrowisko, oczywiście
    są osoby, które się na tym znają i pracują na uczelni (np. kilku moich
    przyjaciół), ale nie prowadzą z tego zajęć, bo sami dopiero się uczą.
    Wracając do tego, czego uczą na studiach (żeby nie być gołosłownym) podeprę
    się przykładem tego co Ty piszesz, że umiesz:

    " (pascal, C, C++, troche JavaScript, teraz zaczęłam uczyć się Delphi), win
    95/98/ME/2000/XP, linux w
    wersji dla użytkownika. W zamiarze mam przyswojenie sobie Novella"

    Dla przypomnienia grupowiczom - jesteś na 3 roku studiów informatycznych.
    Wg mnie aktualnie większość z tych rzeczy (programistycznych) to starocie.
    No jeśli C++ to np. VC++ lub C++Builder to jeszcze OK, ale jeśli to stary
    DOS-owy C++, to jesteś daleko, daleko za branżą. Zamiast JavaScript ucz się
    Javy i JSP, Delphi już też lekko odchodzi (teraz jeszcze jest OK, ale jak
    skończysz studia za 2 lata to może się okazać, że jest równie przydatne co
    Pascal). Lepiej uczyć się C#. A co z bazami danych? SQL-a chociaż by
    wypadało znać (o obiektowych nie wspominam). A UML ?
    Akurat jestem programistą, więc z tej perspektywy piszę. Pewnie admini
    mogliby się wyrazić na temat przydatności "linuxa w wersji użytkownika", czy
    Novella. Wg mnie to też zaledwie początek początku. Szczególnie w czasach,
    gdy w centrach handlowych większych miast instaluje się bezprzewodowe sieci
    z dostępem do internetu. No na Novellu to to nie stoi.

    Jeszcze raz powtarzam, im szybciej się zdecydujesz jaką chcesz mieć
    specjalizację tym lepiej dla Ciebie. A im szybciej zaczniesz uczyć się
    nowości, tym szybciej znajdziesz pracę. Bo z tymi założeniami, które
    przyjęłaś możesz obudzić się po studiach "z ręką w nocniku". Czego Ci
    oczywiście nie życzę.

    pzdr,
    saper

    pzdr,
    saper

  • 13. Data: 2004-09-10 07:32:09
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    NosferX wrote:
> [...]
    dlugoletnia praktyka....bo wlasnie praktyka czyni z ciebie dobrego informatyka a nie

    i pewnie Ty się urodziłeś od razu z kilkuletnią praktyką, co?
    Przecież KAŻDY kiedyś był kiepski, dopiero się uczył, itp.

    Denerwują mnie tacy cwaniacy, jak Wy. Mówicie tak, jakbyście posiadali
    wszystkie rozumy.

    --
    Witiia

  • 14. Data: 2004-09-10 07:36:22
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:chqq5v$em2$2@news.onet.pl...

    > <cut>

    > za to Ty pokazałeś się jako informatyk z bardzo dobrej strony - nic
    > dziwnego, że nikt potem informatyków nie lubi, ehhhh

    A niby co miał zrobić? Odwalić całą robotę za Panią "Zamiar"? Wtedy panienka
    nie dość że wzięła by kasę, to jeszcze wpisała by sobie do CV informatyzację
    firmy i zaczęła szukać następnej takiej gratki mając "doświadczenie". To by
    się następny pracodawca zdziwił.

    Jak ktoś chce mieć w CV informatyzację firmy, to powinien ją samemu
    przeprowadzić.

    pozdr
    AW

  • 15. Data: 2004-09-10 07:54:40
    Od: "BiLe" <b...@p...usun-to.onet.pl>

    > To tak jakbyś powiedziała że masz zamiar przyswoić Microsoft.

    Każdy przecież wie o co chodzi, jak się rzuca hasłem Novell. No prawie każdy
    jak widać...

    >Hahaha jak nie
    > odróżniasz nazwy firmy od nazwy produktu to odpuść sobie może to
    > informatykę, a już w szczególności NW. :) Przez takich ludzi wstydzę się
    > przyznać, że jestem informatykiem.
    > [Ciach te wypociny]

    Przystąpmy do szopy, ucałujmy stopy. Wszyscy już wiedzą że jesteś jedyny,
    niepowtarzalny, najlepszy itd.
    Dziwię się, że jeszcze nie zrobiłeś zawrotnej kariery w jakiejś
    międzynarodowej firmie z tak niesamowitą wiedzą, skoro z ową firmą w której
    owa pani bałagan zrobiła się cały czas zadajesz. Przecież 3eba się szanować.
    A proces to nie tylko to, na czym można zrobić fork();

    Leszek

  • 16. Data: 2004-09-10 08:05:54
    Od: "jaspis2 " <j...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Coz a mnie sie wydaje ze Ty to nawet nie umiesz odpowiedziec na pytanie -
    czyzbys go w ogole nie zrozumial? Jezeli chodzi o prace - czy ja napisalam, ze
    chce pracowac jako programista czy administrator? Nie... Mnie chodzi o
    zdobycie doswiadczenia co wiaze sie z praca/praktyka jako pomocnik
    informatyka. Poza tym mam do Ciebie pytanie: czy Ty jak poszedles do pierwszej
    pracy zwiazanej z inform wszystko wiedziales, miales ogromna wiedze i
    doswiadczenie, zabierales sie za rzeczy ktorych nigdy wczesniej nie miales
    okazji robic? Sadze ze nie, poniewaz na poczatku kazdy jest zielony, dopiero z
    czasem uczy sie - nabiera doswiadczenia. Wiec bardzo Cie prosze nie pisz
    takich bzdur nastepnym razem bo szkoda czasu na czytanie tego. Jezeli chodzi o
    ta Pania to wg mnie nie miala doswiadczenia i zabrala sie za cos czego nie
    umiala a o pomoc tez nie potrafila poprosic (oczywiscie Ty bys Jej nie
    pomogl). Ja znam "informatyka" - mezczyzne, ktory ani hasla na konto admina
    nie zalozyl, ani w podstawowy sposob nie zabezpieczyl komputerow. Jak sie Go
    slucha, ze taka jest polityka bezpieczenstwa firmy to brzuch od smiechu
    boli... Oczywiscie Ty stwierdziles, ze kobiety sie do tego nie nadaja bo czemu
    by nie... Odpowiedz sobie jednak na podstawowe pytanie: skoro uwazasz ze
    opinia o informatykach jest nienajlesza to kto do takiej doprowadzil, skoro
    kobiety-informatyka mozna szukac jak igly w stogu siana? Poza tym, skoro
    uwazasz ze jestes taki dobry to czemu sobie nie poszukasz pracy w innej firmie
    za porzadne pieniadze?
    Nie zrazam sie takimi ludzmi jak Ty - wiem ze bedzie mi ciezko zdobyc to
    doswiadczenie ale nie poddam sie.

    Pozdrawiam,
    jaspis2

  • 17. Data: 2004-09-10 08:13:06
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Andrzej Woźniak wrote:

> [...]
    > firmy i zaczęła szukać następnej takiej gratki mając "doświadczenie". To by

    nie chodziło mi o jego pracę, ale o ton wypowiedzi i sposób w jaki
    odniósł się do jaspis2

    --
    Witiia

  • 18. Data: 2004-09-10 08:14:08
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    "Witiia" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    > Denerwują mnie tacy cwaniacy, jak Wy. Mówicie tak, jakbyście posiadali
    > wszystkie rozumy.
    Widzisz, większość "dobrych", których znam to ludzie, którzy jak ja
    zaczynali w wieku bardzo młodym, komputery z czasem stawały się ich życiem
    (żeby nie użyć słowa manią). A większość ludzi, których znam jako kiepscy to
    takie przypadki, które w pewnym momencie swojego życia zdecydowali się na
    informatykę, bo informatycy "dobrze" zarabiają lub z innego bardziej
    przyziemnego powodu. Tacy właśnie przypadkowi "informatycy" (celowo w
    cudzysłowie) psują opinię i z ich powodu zastanowię się dwa razy zanim na
    pytanie o zawód odpowiem informatyk. Oczywiście zdarzają się nieliczne
    wyjątki, ale zgodnie z przysłowiem one tylko potwierdzają regułę.
    Konkretny przykład opisałem wyżej, niestety nie jest to odosobniony
    przypadek. I uprzedzając Twoje pytanie, nie nie wiem wszystkiego, właściwie
    to pewnie mniej wiem niż nie wiem, ale ja nie zrobię niczego na "żywym"
    serwerze, jeśli nie będę pewny na 100% że robię dobrze, a Ci "przypadkowi"
    zazwyczaj najpierw robią potem myślą (aby wykazać się szybkością
    działania?). Efekt oczywiście jest opłakany.
    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623
    http://www.mandrake.pl http://www.mandrake.int.pl

  • 19. Data: 2004-09-10 08:14:30
    Od: "KrzysztofM" <x...@q...cei.cy>

    Użytkownik "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > "taoo" <t...@b...pl> wrote in message
    > Powiedz NetWare'owcom, że oni uzywają Novella to Cię śmiechem "zabiją",
    > widać nie znasz tematu. :P Ja za użycie słowa "Novell" jako określenia
    > systemu powtarzałem egzamin z NW.

    hehe.. a ja właśnie ostatnio rozmawiałem z informatykami w dużym zakładzie i
    oni opisując mi infrastrukturę, powiedzieli właśnie: "że ta część sieci stoi
    jeszcze na Novellu 3.12 " :)
    I nie byli to jacyś niby-informatycy, lecz fachowcy z kilkunastoletnim
    doświadczeniem.

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 20. Data: 2004-09-10 08:15:13
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    jaspis2 wrote:

    > Nie zrazam sie takimi ludzmi jak Ty - wiem ze bedzie mi ciezko zdobyc to
    > doswiadczenie ale nie poddam sie.

    i tak dalej! Nic dodać, nic ująć :)

    --
    Witiia