PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ilu z was bedzie szukalo zatrudnienia w EU ?

  • 1. Data: 2003-06-17 01:56:17
    Temat: Ilu z was bedzie szukalo zatrudnienia w EU ?
    Od: "Peter K" <z...@h...com>

    Ciekawy jestem ilu z was bedzie szukalo zatrudnienia w IT w EU
    Ja jestem w USA i pracuje w IT ale chetnie bym sie przeniosl do europy ,
    moze podyskutujemy na ten temat
    Piotr

  • 2. Data: 2003-06-17 06:00:00
    Temat: Re: Ilu z was bedzie szukalo zatrudnienia w EU ?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 17 Jun 2003 01:56:17 GMT, "Peter K"
    <z...@h...com> zakodował:

    >Ciekawy jestem ilu z was bedzie szukalo zatrudnienia w IT w EU

    Pewnie wszyscy. No, może nieliczni będą szukali w stanach czy w innych
    krajach pozaunijnych.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-06-17 06:59:27
    Od: "Tomasz Łukaszewicz" <t...@l...net>

    > Pewnie wszyscy. No, może nieliczni będą szukali w stanach czy w innych
    > krajach pozaunijnych.

    Od dawna polscy informatycy nie mają przeszkód, żeby pracować
    w Niemczech, a jakoś nikt się nie kwapi.

    Wydaje mi się, że USA jest wciąż bardziej atrakcyjne od EU, jeśli
    chodzi o możliwości pracy w IT. Zarobki, podatki, język znany wszystkim
    informatykom, atmosfera przyjazna dla imigrantów. No, może Wielka
    Brytania również jest atrakcyjna, ale w takiej np. Irlandii parę lat temu
    zarobić tyle, co w USA, się po prostu nie dało - nie wiem, może teraz
    sytuacja się zmieniła.

    ---
    Tomasz Łukaszewicz
    t...@l...net
    www.lukaszewicz.net

  • 4. Data: 2003-06-17 09:24:41
    Od: r...@r...pl

    > Pewnie wszyscy. No, mo?e nieliczni b?d? szukali w stanach czy w innych
    > krajach pozaunijnych.

    ale dlaczego wejscie do UE ma cos zmienic?
    Przeciez od paru lat nie ma problemu z wyjazdem istotnie wiekszego niz bedzie
    po wejsciu do UE...
    A wyjazdy gdzie indziej nadal beda tak samo latwe/trudne jak sa.

    Moim zdnaime nic w istotnym stopniu sie nie zmieni.
    Nadal zeby wyjechac trzeba bedzie trzeba stac sie emigrantem i nadal
    wszedzie poza PL niezbedne beda jezyki (czasto calkiem ;-)) obce.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 5. Data: 2003-06-17 10:50:39
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    >ale dlaczego wejscie do UE ma cos zmienic?
    Zmieni wiele.Bedziemy mogli korzystac z tych samych praw w zwiazku z
    zatrudnianiem co Zachodni Europejczycy;).
    >Przeciez od paru lat nie ma problemu z wyjazdem istotnie wiekszego niz bedzie
    >po wejsciu do UE...
    >A wyjazdy gdzie indziej nadal beda tak samo latwe/trudne jak sa.
    Nie prawda. W chwili obecnej bez prawa pracy w kraju czlonkowskim UE
    pracodawca musi Cie zechciec i dopelnic wszelkich formalnosci zebys mogl u
    niego pracowac. Cala masa biurokracji. Niektorzy po prostu nie chca sie z tym
    borykac i wola poczekac na oferte kandydata z UE. Poza tym jedziesz sobie do
    takiej Wielkiej Brytwanny podajesz swoje dane w kilku biurach posrednictwa
    pracy i to legalnie i cierpliwie sobie czekasz az Cie skojarza z jakims
    pracodwaca. Tak oczywiscie bedzie od maja przyszlego roku. A w tej chwili jest
    tak, ze jak tylko sie dowiedza, ze jestes z poza UE, to wola sobie Toba glowy
    nie zawracac i tyle.

    >wszedzie poza PL niezbedne beda jezyki (czasto calkiem ;-)) obce.
    Sure;).
    Pozdrawiam,
    JetSetWilly
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2003-06-17 11:07:14
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    >innych
    >
    >Od dawna polscy informatycy nie mają przeszkód, żeby pracować
    >w Niemczech, a jakoś nikt się nie kwapi.
    To jest bujda, ze nikt sie nie kwapi. Po prostu warunki w Niemczech są w tej
    chwili nie atrakcyjne. Fakt, że przez ostatnie dwa lata wyjechało tam raptem
    ok. 15 informatyków. Otóż w Niemczech gospodarka ostatnio kuleje i odbiło to
    się na ilości ofert pracy takze w IT. Dwa, Niemcy zawsze woleli najtanszych
    pracownikow. Niekoniecznie z Europy;), tak to ujme. No i aby 'bez przszkod'
    tam pracowac jak to ujales potrzebne jest Green Card. Jak uzyskac?
    Przekonujesz pracodace - Fryca o swoich kwalifikacjach i on Tobie umozliwi

    dobycie 'Green Card'. Takze prosze bardzo sprobuj sobie bez przeszkod 'Green

    Card' zalatwic;).

  • 7. Data: 2003-06-17 11:14:55
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    >przez ostatnie dwa lata wyjechało tam raptem
    >ok. 15 informatyków.

    Z Polski oczywiście:)

  • 8. Data: 2003-06-17 16:55:22
    Od: "Lech Migdal" <x...@o...pl>

> [...]
    > pracy i to legalnie i cierpliwie sobie czekasz az Cie skojarza z jakims
    > pracodwaca. Tak oczywiscie bedzie od maja przyszlego roku.

    Heh, he, he...

    Ja tez czasami lubie pomazyc...

    A prawda jest taka, ze na zachodzie maja swoje bezrobocie w kosmos wykopane
    i taki Helmut woli zatrudnic drugiego Helmuta, niz jakiegos kola ze wschodu.

    A z tych polakow informatykow pracujacych w DDR to juz chyba wiekszosc
    wrocila,
    bo fajne ustawodawstwo tak tam namieszalo po wzroscie bezrobocia, ze nie
    opyla sie ich dalej trzymac.

    I wg mnie nic sie w tej kwestii nie zmieni.
    Zreszta popatrzmy u nas - czy pracodawcy tak chetnie zatrudniaja cyganow do
    pracy na odpowiedzialne stanowiska ?

    Nie widzialem zadnego, moze krece sie w niewlasciwych miejscach.

    A chyba nie ma sensu po studiach pracowac jako koles od zmywania okien, czy
    sprzataczka, byle by w UE.

    pozdro
    LM

  • 9. Data: 2003-06-17 17:39:50
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    To uważasz, że Polacy -Informatycy pracujący w Niemczech to Cygani;)? Oj
    brzydko Panie, brzydko. Ja jestem przeciwnego zdania. To są dość zaradni i
    mądrzy ludzie a choćby z tego powodu, że wytrzymują w takim specyficznym kraju
    jakim są Niemcy;). Poziom ich wiedzy i kwalifikacji też jest całkiem niczego
    sobie. Zresztą można się o tym przekonać 'kręcąc' się po ich portaliku na
    stronie www.polonia-it.org.
    >A chyba nie ma sensu po studiach pracowac jako koles od zmywania okien, czy
    >sprzataczka, byle by w UE.
    A kto mówi o zawodach poślednich..Jest mnóstwo dobrze płatnej roboty w Europie
    Zachodniej. Warunek podjęcia pracy tam...1)stworzenie odpowiednich podstaw
    prawnych (już za rok od maja) 2)kwalifikacje i język. Także proponuję żebyś
    czasem zajrzał na portaliki takie jak monster to się śmiało zorientujesz, że
    recesja w krajach członkowskich UE nijak się ma do tej naszej bidy. U nas
    przez najbliżesze 50 lat nie będzie tylu ofert pracy i to tak dobrze płatnych
    jakie są teraz w krajach członkowskich, których dotknęła recesja.
    Recesja wzięła się z USA...No ale proszę bardzo...Wystarczy wejść na stronę
    www.dice.com i jest obecnych prawie 27000 ofert pracy dla ludzi z branży IT.
    Inna sprawa, że rok temu ta liczba była dwukrotnie większa;).

  • 10. Data: 2003-06-17 20:00:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 17 Jun 2003 09:24:41 +0000 (UTC),
    r...@r...pl zakodował:

    >ale dlaczego wejscie do UE ma cos zmienic?
    >Przeciez od paru lat nie ma problemu z wyjazdem istotnie wiekszego niz bedzie
    >po wejsciu do UE...

    Oczywiście że zmieni.
    Przecież po wejściu Rzeczpospolitej Polskiej do Unii Europejskiej
    praca w Polsce będzie pracą w UE - stąd moje stwierdzenie, że
    nieliczni będą szukali pracy poza UE.

    Czy naprawde nikt tego nie zrozumiał i wszyscy utożsamia ciągle UE z
    zagranicą a nawet zawężają Niemiec i Irlandii??
    Ciągle to podejście, że i w przyszłości Unia to "oni" a my to nie UE
    :(

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775