PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile zarabia przedstawiciel handlowy ?

  • 1. Data: 2003-09-05 21:46:31
    Temat: Ile zarabia przedstawiciel handlowy ?
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Witam
    Mam pytanie: jaka pensja może być interesująca dla przedstawiciela
    handlowego usług komputerowych? Mam świadomość, że na pytanie może paść masa
    odpowiedzi o szczegóły i względuy indywidualne, natomiast jeśli to możliwe,
    prosze o doprecyzowanie choćby w jakim przedziale pensja (stała + prowizja)
    może dla przedstawiciela handlowego być atrakcyjną. Z jakiej kwoty może być
    on zadowolony majac na uwadze swoje starania o klienta, konieczność zdobycia
    go i potem utrzymywania... Czy pensja ok. 1500 zł jest atrakcyjna?

    Drugie pytanie: na jaką pensję może liczyć kierownik regionalny? Zakłądam,
    że do jego obowiazków nalezy nie tylko nadzór nad przedstawicielami, ale
    również kontakt z Klientami, ogólne zarządzanie ludźmi i obowiązki
    przypisane temu stanowisku. Czy jest to kwota dużo wyższa ? Czy również może
    być prowizyjna w części, czy też raczej powinna być stała ?

    Będe wdzięczny za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam
    Bruno

    ps. Wysyłam crosspost na dwie grupy.

  • 2. Data: 2003-09-05 22:48:02
    Temat: Re: Ile zarabia przedstawiciel handlowy ?
    Od: "Marcin" <b...@b...USUN_TO.com>

    Użytkownik "Bruno" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie: jaka pensja może być interesująca dla przedstawiciela
    > handlowego usług komputerowych?

    To doprecyzuj: w jakim miescie, i co oprocz pensji (samochod - jezeli tak,
    to czy z prawem uzywania do celow prywatnych, telefon komorkowy - podobnie
    jak samochod, komputer) zaoferujesz przedstawicielom. To samo dotyczy
    kierownikow regionalnych. I oczywiscie, czy kierownicy regionalni pracuja w
    miejscu swojego zamieszkania czy w biurze firmy.

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 3. Data: 2003-09-06 08:34:43
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

> [...]
    > go i potem utrzymywania... Czy pensja ok. 1500 zł jest atrakcyjna?
    >
    > Drugie pytanie: na jaką pensję może liczyć kierownik regionalny? Zakłądam,

    wszystko zależy od branży, typu firmy, jej wielkości, itp.
    np. mój szwagier jest przedstawicielem firmy produkującej kleje (mała
    firma), ma własną działalność gospodarczą - i nie ma żadnej stałej pensji -
    co zarobi to jego..

    pozdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2003-09-06 10:48:43
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:bjc69e$9uf$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]

    > np. mój szwagier jest przedstawicielem firmy produkującej kleje (mała
    > firma), ma własną działalność gospodarczą - i nie ma żadnej stałej

    Aby pokrótce przybliżyć, choć pytam zupełnie orientacyjnie. Branża IT,
    Praca na terenie w którego okolicy mieszka przedtawiciel (w razie dalszych
    wyjazdów opłacony pobyt), korzystanie ze swojego samochodu (rozliczanie
    według standardów), telefon komórkowy z limitem, laptop, materiały do
    prezentacji, itp. Miasto na terenie Małopolski (Maków Podhalański, Sucha
    Beskidzka i okolice) Wynagrodzenie prowizyjne.
    Kierownik regionu: biuro w okolicy swojego zamieszkania, wyposażenie jak
    wyżej, zakres obowiązków - kontrola pracy przedstawicieli, rozliczanie ich,
    wyznaczanie terenów do ekspansji, nadzór nad danym terenem, kontakt z
    Klientami (telefoniczny), ogólne obowiązki. Wynagrodzenie stałe, bądź
    prowizyjne, kwestia określenia zasad

    Nie chodzi mi o bardzo dkładne dane, lecz choćby wytyczne czy kwota taka i
    taka jest w stanie zadowolić przedstawiciela handlowego. Dodam, że w
    perspektywie mozliwe i wręcz konieczne będą szkolenia, wyjazdy integracyjne
    ip., ale wiadomo, to kwestia przyszłości.
    I jeszcze jedno- czy ktoś mógłby polecić miejsce w sieci, czy też ksiązkę
    opisującą budowanie sieci przedstawicieli, wzglednie w tematyce pomagajace
    optymalnie przygotowac sprzedaż bezpośrednią?

    Pozdrawiam serdecznie i proszę o odpowiedź
    Bruno

  • 5. Data: 2003-09-06 15:29:57
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    > Mam pytanie: jaka pensja może być interesująca dla przedstawiciela
    > handlowego usług komputerowych?
    U nas (podlaskie ) przedstwiciel zarabia ok.1100-1300 zł + prowizja ,
    telefon z limitem , samochód służbowy .
    Pozdrawiam.

    --
    Neno i VFR Fi
    www.neno.motocykle.org

  • 6. Data: 2003-09-06 16:41:11
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    zdobycia
    > go i potem utrzymywania... Czy pensja ok. 1500 zł jest atrakcyjna?

    Znam przedstawiciela co zarabia najniższą pensję czyli 800 zł brutto (na
    rękę nie całe 550zł)
    ale ma nastepujące dodatki netto
    3x40 zł/mies od abonamentowych klientów
    5x30 zł/mies od abonamentowych klientów
    4x20 zł/mies od abonamentowych klientów
    dodatkowo miesięcznie ma 15% od każdego jednorazowego zlecenia, a zleceń
    takich zdarza się średnio 6 na miesiąc co daje od 300 do 1000 zł dodatkowo

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    strona miłośnika kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów
    http://kw1618.w.interia.pl <limit 7MB/godz // 2,5 GB/mies

  • 7. Data: 2003-09-08 06:58:13
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    może
    > być prowizyjna w części, czy też raczej powinna być stała ?

    Mój kolega w Austriackiej firmie branży IT ma podstawę 6k brutto + prowizje,
    czyli jak mówi prawie drugie tyle, ale ma także zajebisty target i pracę od
    9 do 21-22. Jak nie wyrobi targetu to jest do wyp****.

    Pozdrawiam
    wm