PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile powinienem powiedzieć, że chce zarabiać ?

  • 1. Data: 2002-02-14 18:42:20
    Temat: Ile powinienem powiedzieć, że chce zarabiać ?
    Od: "Robert" <n...@k...net.pl>

    W marcu jade na stypendium do Niemiec, jestem studentem niezbyt
    obciazajacego kierunku i bede mial mnostwo wolnego czasu. Moje pytanie jest
    nastepujace, czy nieposiadajac pozwolenia na prace (wize dostane bez
    takowego) mozna legalnie pracowac? czy mozna np. wystapic do jakiegos urzedu
    o zezwolenie, a jesli tak to jak motywowac swoja prosbe? Wszelkie wskazowki
    beda dla mnie bardzo cenne!

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

    --
    Pawel J.
    http://www.astercity.net/~jerz/

  • 2. Data: 2002-02-14 19:28:41
    Temat: Re: Ile powinienem powiedzieć, że chce zarabiać ?
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    a o roczniku 1979 coś wiadomo, tz kiedy przenoszą do rezerwy?

  • 3. Data: 2002-02-14 22:15:41
    Od: "Ka_C" <c...@w...pl>

    Witam serdecznie!
    Na wstepie pragne zaznaczyc, iz jestem w niusach calkowitym nowicjuszem
    jesli chodzi o wlasne wypowiedzi. Przyznam, ze niejednokrotnie czytalam
    zamieszczane posty jednak kriworzercza TP SA ograniczala moje mozliwosci
    wypowiedzi ;)

    Tym razem jednak pozwolilam sobie na odrobine refleksji... bo chyba i mnie
    ten watek dotyczy...

    Za rowniutki miesiac i ja bede mgr ekonomii ze specjalizacja w
    telekomunikacji i chodz od kilku miesiecy szukam stalej pracy w Warszawie
    takowej dotychczas nie znalazlam... mniemam, iz powodem jest zawartosc
    mojego resume a moze to, ze jak na razie przebywam w Szczecinie??

    Jako poczatkujacy absolwent nie mam zbyt wielkich kwalifikacji. Mam jednak
    swoja wyjatkowa osobowosc i to ona jako swoiste image jest moja wizytowka.
    Ktos moglby uznac, ze widze wylacznie czubek wlasnego nosa... ja jednak
    widze cos znacznie wiecej i nazwalabym to jako "poszerzanie wlasnych
    horyzontow" ;)

    Zalozmy wiec, ze problem ze znalezieniem pracy tkwi w aspektach technicznych
    moich aplikacji (bo jak na razie zaproszono mnie tylko na jedna rozmowe
    kwalifikacyjna... wiec cos w tym musi byc...)

    Zwracam sie zatem do Was dordzy bywalcy pl.praca.dyskusje o pomoc w
    "rozwiklaniu" tej jakze dla mnie dziwnej zagadki ;)

    Pragne rowniez zaznaczyc, iz stanowiska na ktore dotychczas wysylalm swoje
    aplikacje to w szczegolnosci administracja -
    asystentka/sekretarka/recepcjonistka, marketing - hmmm.. tu bylo tego sporo,
    poczawszy od specjalistow ds. komunikacji marketingowej poprzez kreacje
    produktu po aspekty promocyjne dzialalnosci przedsiebiorstw; trudno jest mi
    w tym przypadku sprecyzowac gdyz tych ofert bylo naprawde duzo

    Ukierunkowalam sie na te dwa dzialy z dwoch powodow:

    1.. w przypadku administracji wybor byl spowodowany moimi zdolnosciami
    organizacyjnymi; przyznam, iz jest to dzialalnosc w ktorej sprawdzalam sie
    niejednokrotnie pracujac nad przygotowaniem kilku konferencji naukowych od
    podstaw
    2.. w przypadku marketingu - hmmm... jest to moj "konik" i tej tematyce
    poswiecilam prace magisterska; w kwestii "dlaczego" marketing skupilabym sie
    w szczegolnosci nad zamilowaniem do marketingu wewnetrznego i zastosowaniem
    Knowlege Management w firmach oraz nad strategia marketingowa i aspektami
    wykorzystania CRM. Chodz musze przyznac ze w odniesieniu do marketingu nie
    ma takiej jego czesci skladowej ktora nie bylaby fascynujaca ;)

    Czas teraz na to co najwazniejsze.. w dalszej czesci tego wywodu pozwole
    sobie zamiescic moje aplikacje w takiej formie, jaka wysylam do firm
    (oczywiscie pomine kwestie danych osobowych ;) mimo, iz i tak juz trace
    anonimowosc ;) )

    W przypadku listu motywacyjnego zalaczam tzw. "standardowy" ktory stanowi
    baze dla formulowania listow na konkretne stanowiska.

    Licze na wszelkie slowa krytyki z Panstwa strony (a zauwazylam, iz w gronie
    bywalcow sa osoby niezwykle kompetentne), ktore pozwolilyby mi na
    opracowanie znacznie lepszych aplikacji.

    Serdecznie pozdrawiam

    Brianna

    Wykształcenie

    X 1997 - III 2002

    Uniwersytet SzczecińskiWydział Zarządzania i Ekonomiki
    UsługKierunek -EKONOMIKA I ORGANIZACJA ŁĄCZNOŚCI

    Indywidualny Tok Studiów

    IX 1993 - V 1997
    Katolickie Liceum OgólnokształcąceIm. Św M.M. Kolbe w Szczecinie
    Klasa z poszerzonym programem matematyki
    Doświadczenie zawodowe

    XII 2000 - III 2001

    XXX (jakas tam firma ;) )

    praktyka obejmowała wykonanie analizy marketingowej przedsięwzięcia
    inwestycyjnego Call Center w oparciu o elementy marketingu-mix, macierz BCG,
    analizę SWOT oraz Model Pięciu Sił Portera;

    VIII 2000 - XI 2000

    YYY

    praktyka obejmowała:

    - obsługę klienta zagranicznego (dział exportu),

    - analizę cenników;

    - udział w przygotowywaniu stoiska na Targach w Bydgoszczy (IX 2000),

    - pomoc w prowadzeniu sekretariatu;

    Inne doświadczenia

    1999-2001

    Koło Naukowe Łączności

    - organizowanie cyklicznych konferencji naukowych,

    - kreowanie wizerunku organizacji (public relations),

    - udział w tworzeniu programu praktyk studenckich,

    - własne publikacje naukowe;

    1995-1998

    "Big Star"

    part-time job jako sprzedawca mody młodzieżowej;

    "Oriflame"

    konsultantka

    Osiągnięcia naukowe

    1998-2002 stypendium
    naukowe

    Znajomość języków obcych

    Angielski b.dobra

    Niemiecki dobra

    Znajomość programów komputerowych

    Ms Office

    Internet services

    Zainteresowania

    Literatura J. Grishema

    Podróże - Europa Zachodnia i Południowa, Ameryka
    Północna

    Sport - gimnastyka artystyczna, siatkówka

    Marketing usług telekomunikacyjnych

    Psychologia i etyka businessu

    Stosunki interpersonalne

    Referencje

    Dostępne na życzenie.

    Szanowni Państwo,

    W niniejszym liście pragnę wyrazić swoje zainteresowanie pracą w Państwa
    Firmie na stanowisku odpowiadającemu moim kwalifikacjom.

    W marcu 2002 roku kończę studia na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług
    Uniwersytetu Szczecińskiego. Swoją pracę magisterską poświęciłam tematowi:
    "Model działalności departamentu marketingu na przykładzie ZK TELE-FONIKA".

    W trakcie studiów odbywałam praktyki studenckie, które pozwoliły mi na
    zdobycie cennych doświadczeń oraz wykorzystanie wiedzy teoretycznej w
    praktyce. Jako osoba ambitna i sumienna realizowałam samodzielne zadania.
    Dały mi one ogromną satysfakcję i utwierdziły w przekonaniu, że jestem
    osobą, która potrafi zaangażować wszelkie swoje zdolności intelektualne do
    perfekcyjnego wykonania powierzonych obowiązków.

    Jestem osobą komunikatywną, pełną entuzjazmu i ciekawą nowych doświadczeń.
    Realizując kolejne etapy swojego życia wychodzę z założenia, że tylko
    konsekwentne i ambitne dążenie do wytyczonych celów kreuje osiągnięcie
    sukcesu. Podejmując ciągłe wyzwania zdecydowałam się na wyjazd do USA, gdzie
    samodzielność i liczenie na siebie ukształtowały mój charakter i nauczyły
    szybkiego podejmowania trafnych decyzji.

    W swojej pracy zawodowej oczekuję przede wszytkim szans na nieustanny
    rozwój. Pragnę poszerzać swoją wiedzę o nowe doświadczenia z dziedziny
    marketingu interaktywnego, metod stosowanych w Customer Relationship
    Management oraz Knowlege Management, jak też nowych rozwiązań w zarządzaniu
    przedsiębiorstwem. Liczę, iż nowe stanowisko pracy pozwoli na konstruktywne
    wykorzystanie dotychczas zdobytej wiedzy, moich zdolności interpersonalnych,
    przede wszystkim łatwości w nawiązywaniu kontaktów, jak też umiejętności
    negocjacyjnych oraz kreatywnego i analitycznego myślenia.

    Możliwość podjęcia pracy w Państwa Firmie byłaby dla mnie kolejnym
    wyzwaniem. Sądzę, iż moje zdolności, wiedza oraz cechy osobiste byłyby dla
    Państwa niezwykle cenne. Liczę, iż będę mogła przedstawić je Państwu podczas
    rozmowy kwalifikacyjnej, która mogłaby się odbyć w dogodnym dla Państwa
    terminie.

    Z poważaniem

    Oczywiscie powyzsze aplikacje maja nienaganny wyglad funkcja Ctrl+C Ctrl+V
    nie zdala w tym przypadku egzaminu.... prosze mi wybaczyc to
    niedociagniecie...

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie uwagi.

  • 4. Data: 2002-02-14 23:12:39
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    Mam problem z firmą załatwiającą wyjazdy dla studentów do USA w celach
    zarobkowych. Firma się nazywa StudentCenter (www.studentcenter.pl), a jej
    program służący temu celowi "Work&Travel".

    Wpłacając kolejne sumy na poczcie na blankiecie podaje się takie namiary na
    tą firmę jak:

    -------------------------------------

    StudentCenter
    FortisBank O/Warszawa
    16001068-3010-209550-001

    -------------------------------------

    Ale dziś przypadkiem chciałem wpłacić w "moim" banku (PeKaO S.A.). Podaje
    się wtedy tylko numer konta na które się wpłaca kwotę. Podałem pani za
    okienkiem ten numer i zdziwienie mnie ogarnęło jak podała mi dane firmy
    posiadającej to konto:

    -------------------------------------

    Synoradzk Autoryz. partner Renault

    Warszawa

    ul. Bartycka 183

    16001068-3010-209550-001

    -------------------------------------

    Dokładnie coś takiego się jej wyświetliło w komputerze.

    Co wy o tym sądzicie?

    Najgorsze jest to, że wpłaciłem już kwotę 1850zł na to konto i nie wiem co
    teraz będzie. Sam nie wiem co mam o tym myśleć, gdyż w zeszłe wakacje moi
    znajomi byli właśnie na tym programie w USA i nic złego się nie wydarzyło.

    Powiedzcie co mam zrobić, aby się dowiedzieć na ile ta firma jest wiarygodna
    i co jest przyczyną tych różnych danych odnośnie tego samego konta
    bankowego. Jak mam postąpić aby jak najwięcej danych (prawdziwych) wyciągnąć
    odnośnie tej firmy.

    W sumie firma bierze ok. 6000zł za załatwienie wizy (na którą można
    pracować), ubezpieczenia, pracy, biletu lotniczego - czyli w zasadzie
    wszystkiego co jest potrzebne aby legalnie pracować w USA. Dziś się
    dowiedziałem, że mam czas do 24 lutego na zapłacenie kolejnych pieniędzy
    (tj. 500zł + 1000zł + 2000zł, także jeszcze więcej niż już wpłaciłem).

    Z góry bardzo dziękuję.

    Pozdrownienia

    FunBoy

  • 5. Data: 2002-02-15 09:10:19
    Od: "maly" <z...@p...pl>

    > Teraz to już kompletnie nie wiem, jak odpowiedzieć na tego typu pytania.
    >
    > Pozdrawiam wszystkich szukających pracy. Bądźcie wytrwali i się nie
    łamcie.

    > Robert

    Tu Ci chyba nikt nie pomoże. Po prostu jest jak jest i zależy na jakiego
    człowieka trafisz. Może coś pośredniego między średnią a 1000. 1500?

  • 6. Data: 2002-02-15 09:20:19
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Witam

    "Sqra" <A...@w...pl> wrote in message news:a4gqp5$lk9$1@news.tpi.pl...
    > co robi ? ( to ze analizuje wiem , chodzi o szczegoly )
    > jakie musi posiadac umiejetnosci i wyksztalcenie ?
    >
    > ineteresuje mnie wszystko co jest zwiazane z tymi dwoma magicznymi slowami
    >
    > z gory dzieki za info
    >
    > sqra

    Analityk to bardzo obszerne pojecie.
    Posiadajac zdolnosci analityczne na polu informatyki, taki czlowiek powinien
    bardzo szybko przystosowac sie do nowej dziedziny wiedzy np. Internet.
    Umiejetnosci analityczne obejmuja przede wszystkim (mowie z punktu widzenia
    mojego stanowiska) definicje wymagan systemowych, definiowania nowego
    oprogramowania np. za pomoca narzedzi UML, specyfikacje produktu,
    definicje modelu "produkcji oprogramowania" a nade wszystko analize
    biezacych systemow pod katem "szukania dziury w calym" + umiejetnosci
    i wiedza na tematy kilku nowoczesnych technologii programowania.

    BTW: Z czym kojarzy ci sie Automation Analyst?

    Jak widac z powyzszego, pojecie analityka "roznej masci" jest bardzo
    sliskie bez dodania szczegolowego zakresu odpowiedzialnosci w kontrakcie
    czy umowie o prace.

    Moim zdaniem to wstep do stanowiska managera nizszego lub sredniego
    szczebla. To zarazem rownowaznik technicznego szefa projektu lub
    modnego ostatnio project's lidera.

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 7. Data: 2002-02-17 08:49:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "olo" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Kerberos <k...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    Wspomnialem juz na lamach tej grupy, ze te sprawy (wiza zony) mozna zalatwic
    inaczej, majac obrotnego, wygadanego agenta. Potrzebne sa jedynie pewne
    papiery. Szczegoly na priv

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 8. Data: 2002-02-17 20:10:02
    Temat: Odp: Ile powinienem powiedzieć, że chce zarabiać ?
    Od: "szwagier" <k...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Feb 2002 14:24:22 +0100, <t...@p...onet.pl> wklepał(-a):

    >Firma chce wyslac mnie na szkoenia z produktow SAS.
    >Prosze osoby ktore braly udzial w kursach o opinie czy warto i czy po
    >ukonczeniu uzyskuje sie certyfikat.

    "Młody, sprawny komandos po kursie w SAS szuka zatrudnienia za granicą (chętnie
    kraje Bliskiego i Środkowego Wschodu). Umiejętności:
    - strzelanie z broni ręcznej: bardzo dobry
    - walka wręcz: dobry
    - obsługa sprzętu radiowego i komputerowego: doskonały"
    - języki obce: angielski (dobry), polski (b. dobry), rosyjski (dostateczny)."

    BP, PPNMSP

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 9. Data: 2002-02-17 23:42:21
    Od: j...@H...poczta.fm (juij)

    > Netto to ile to jest procent z brutto?

    cos okolo 33% mniej
    najlepiej: brutto * 0,77 = netto
    a jak by ktos podal dokladnie to tez jestem ciekaw
    pozdro
    --
    robert r

  • 10. Data: 2002-02-18 01:04:19
    Od: "rr" <r...@p...pl>

    > Jak przeczytacie to dajcie znac co o tym myslicie

    probowałem 18.02.2002 9:25, ale bez powodzenia:
    "Error: Invalid article key (DW,20020215,,0,AR)."

    :(
    M.