PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT ZA GRANICĄ

  • 1. Data: 2002-07-04 08:05:07
    Temat: IT ZA GRANICĄ
    Od: "P W" <w...@g...pl>

    PROSZĘ O WYPOWIEDŹ W TEMACIE :

    Jakie kompetencje - umiejętności IT są poszukiwane za granicą ??

    Paweł

  • 2. Data: 2002-07-04 08:23:47
    Temat: Re: IT ZA GRANICĄ
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P W" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > PROSZĘ O WYPOWIEDŹ W TEMACIE :
    >
    > Jakie kompetencje - umiejętności IT są poszukiwane za granicą ??

    Kiedyś szukałem w Niemczech i chcieli supermenów umiejących biegle prawie
    wszystko (czyli tak jak u nas). Ale mam nadzieję, że w praktyce wygląda to
    trochę inaczej. Sam przyłączam się do prośby (zagląda tu kilkunastu
    greencadowców).

  • 3. Data: 2002-07-04 08:41:31
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "winetu" <P...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wszystko (czyli tak jak u nas). Ale mam nadzieję, że w praktyce wygląda to
    > trochę inaczej. Sam przyłączam się do prośby (zagląda tu kilkunastu

    hmm... myślę, co wam tu napisać, bo do Niemiec na GC przyjechali ludzie
    zarówno tuż po studiach, z kilku i też z kilkunastoletnim doświadczeniem i
    są to z tego co ich znam to są:
    - developerzy: Java, C/C++, ASP czy coś tam z internetem :-))
    - admini systemowi (Linux,NT)
    - inżynierowie systemowi (NT)
    - typowi hardwarowcy od projektowania scalaków

    z tym, że warunkiem była znajomość choćby angielskiego, z czasem jednak
    (prawie) każdy pracodawca zaczyna wymagać niemieckiego - nawet w firmach
    amerykańskich

    --
    pozdrówka, Slavo

    p.s. z tym, że tak jak pisałem wcześniej - jest to zestawienie na podstawie
    moich znajomych GC z okolic Monachium

  • 4. Data: 2002-07-04 13:23:41
    Od: "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl>

> [...]
    > wszystko (czyli tak jak u nas). Ale mam nadzieję, że w praktyce wygląda to
    > trochę inaczej. Sam przyłączam się do prośby (zagląda tu kilkunastu

    No wlasnie niedokladnie chca takich, co umieja wszystko. Oni tu lubia
    specjalistow - to slowo oznacza kogos, kto zna sie dobrze na jednej rzeczy.
    Zapamietaj, to sa Niemcy, im sie nie miesci w glowach, ze mozna umiec i
    wszystko i dobrze ;-) . Pierwszy blad jaki popelnilem przy szukaniu roboty,
    to pisanie w CV wszystkiego co mi przyszlo do glowy... dopiero potem pisalem
    CV pod katem ogloszen i od razu mozna bylo zauwazyc poprawe :-)

    A czego potrzebuja... ciezko powiedziec. Byl ogromny boom na JAVA/Internet.
    Ale sam teraz pracuje z takimi GCowcami, ktorzy stracili robote w takich
    firmach co na ten boom zatrudnialy ludzi, bo marketingowcy przecenili
    rynek....

    Ja grzebie pokornie w C :-)

    Pozdrawiam
    g.c. Maciej (to juz brzmi jak tytul naukowy) ;-)

  • 5. Data: 2002-07-04 13:36:30
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wszystko (czyli tak jak u nas). Ale mam nadzieję, że w praktyce wygląda to
    > trochę inaczej. Sam przyłączam się do prośby (zagląda tu kilkunastu

    generalnie w tej chwili nie jest za ciekawie.
    Jeszcze 2-3 lata temu wystarczyla znajomosc PHP czy ASP i zerowa niemieckiego.
    Teraz to nawet niemieccy informytycy bywaja bez pracy.
    W zwiazku z tym wymagania znacznie podkoczyly i prawie zawsze znajomosc
    niemieckiego jest bardzo wazna a wrecz niezbedna.
    Poza tym, jest straszna niestabilnosc. Jestem juz w trzeciej firmie i ... w
    niej zaczyna robic sie na prawde zle :(
    Ja juz powoli mam dosyc tego, ze co przyjde do firmy to po paru miesiacach
    zaczyna padac.

    Pozdrowka,
    Rafal

  • 6. Data: 2002-07-04 14:19:06
    Od: "Peem" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niej zaczyna robic sie na prawde zle :(
    > Ja juz powoli mam dosyc tego, ze co przyjde do firmy to po paru miesiacach

    chyba cie nie zatrudnie w mojej firmie ;-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-07-04 14:33:30
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > - admini systemowi (Linux,NT)
    > - inżynierowie systemowi (NT)
    > - typowi hardwarowcy od projektowania scalaków
    - inzynierowie oprogramowania dla embedded systems i RTOS
    w telekomunikacji ;-))

    Co do reszty to zgadzam sie ze Slavo, chociaz nie slyszalem tutaj o polskich
    absolwentach na GC.

  • 8. Data: 2002-07-04 15:07:23
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl> wrote in message

> [...]
    > Zapamietaj, to sa Niemcy, im sie nie miesci w glowach, ze mozna umiec i
    > wszystko i dobrze ;-) . Pierwszy blad jaki popelnilem przy szukaniu

    bo się po prostu nie da umieć wszystkiego i dobrze ;-)

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 9. Data: 2002-07-04 16:24:28
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > -  inzynierowie oprogramowania dla embedded systems i RTOS
    >   w telekomunikacji ;-))
    >
    > Co do reszty to zgadzam sie ze Slavo, chociaz nie slyszalem tutaj o polskich
    > absolwentach na GC.

    No to juz znasz. Przyjechalem 2 tygodnie po obronie. Mimo, ze bylem bez
    doswiadzczenia (tzn. tylko robilem pojedyncze zlecenia jako student) to nie
    mialym duzych problemow ze znalezieniem pracy ;)

    Pozdrowka,
    Rafal

  • 10. Data: 2002-07-04 16:26:19
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > chyba cie nie zatrudnie w mojej firmie ;-)

    Jezeli chcesz zeby konkurecja splajtowala to mnie tam podeslij ;)))))))))))))
    Moze moimi uslugami powinni sie zainteresowac sluzby specjalne (departament
    zajmujacy sie zdobywaniem rynkow dla rodzimych firm). To moze byc dosc
    intratne :))))))))))

    Pozdrowka,
    Rafal