PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia a staż pracy

  • 1. Data: 2002-07-04 07:50:21
    Temat: Studia a staż pracy
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Pytałem się w działach kadrowych 3 dużych zaprzyjaźnionych firm i nikt nie
    potrafił dać jednoznaczej odpowiedzi na poniższy temat (mam dwie wersje
    rozwiązania tego problemu i nie wiem, która prawdziwa):

    Skończyłem studia w czerwcu 2000 roku (absolutorium), jednakże obroniłem się
    dopiero w czerwcu 2002.
    Kiedy oficjalnie wg prawa (do celów obliczania mojego stażu pracy)
    zakończyłem studia?
    Jeszcze w 1999 rozpocząłem pracę na podstawie umowy o pracę i tak pracowałem
    nieprzerwanie aż do dzisiaj.

    Wynikałoby, że od skończenia studiów w 2000 roku zaliczyłem już dwa lata
    stażu w pracy, tak więc łącznie 8 latami stażu liczonymi za studia
    powinienem obecnieć mieć na koncie 10 lat stażu (a więc dłuższy urlop i inne
    sprawy wynikające ze stażu).

    Ale jeżeli potraktować ukończenie studiów jako dzień obrony, to w takim
    razie moje lata pracy przez ten czas praktycznie nie zaliczają się do mojego
    stażu, więc obecnie posiadałbym tylko 8 lat stażu.

    Kto potrafi odpowiedzieć jakim stażem pracy mogę się wykazać? 8 czy 10 lat?
    Na jaki przepis mogę się powołać przy tych wyliczeniach?

    Dziękuję za odpowiedź
    Rafał

  • 2. Data: 2002-07-06 08:20:51
    Temat: Re: Studia a staż pracy
    Od: "akmulka" <a...@p...gazeta.pl>

    Nie znam się za dobrze na tych sprawach..ale wydaje mi się ze czas stazu
    pracy uzyskany w wyniku skonczenia roznego typu szkol..ma znaczenie przy
    zatrudnianu..nie w trakcie trwania pracy, gdzy konczysz studia to zwieksza
    ci się staz

    Nauka w szkolach zwieksza czas stazu pracy ponieważ gdybys zaczal pracowac w
    wieku 18 lat a nie się uczyc dziennie to wlasnie w momencie skonczenia
    szkoly tyle a tyle lat mialbys już stazu pracy

    akmulka