PracaGrupypl.praca.dyskusje › termin wypłaty wynagrodzenia

  • 1. Data: 2002-07-04 06:23:45
    Temat: termin wypłaty wynagrodzenia
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Czy kodeks pracy lub inne przepisy prawne regulują kwestię terminu, do
    którego pracodawca ma obowiązek wypłacenia wynagrodzenia? Jak to jest, gdy
    jest płacone z dołu, a jak, gdy z góry?

    dzięki za wszelką pomoc
    Jakub

  • 2. Data: 2002-07-04 06:59:32
    Temat: Re: termin wypłaty wynagrodzenia
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > Czy kodeks pracy lub inne przepisy prawne regulują kwestię terminu, do
    > którego pracodawca ma obowiązek wypłacenia wynagrodzenia? Jak to jest, gdy
    > jest płacone z dołu, a jak, gdy z góry?

    W duzym uproszczeniu, wynagrodzenie wypłacane z góry powinno do 10 zostać Ci
    przekazane.
    Do 10 go kolejnego miesiąca, rzecz jasna

    Wojtek

  • 3. Data: 2002-07-04 07:59:26
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Ci
    > przekazane.
    > Do 10 go kolejnego miesiąca, rzecz jasna

    A je

  • 4. Data: 2002-07-04 08:00:13
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    Ci
    > przekazane.
    > Do 10 go kolejnego miesiąca, rzecz jasna

    A jeśli jest płacone z dołu?

  • 5. Data: 2002-07-04 08:00:13
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    nmws:onSU8.133254$I...@n...chello.at...

> [...]
    Ci
    > przekazane.
    > Do 10 go kolejnego miesiąca, rzecz jasna

    A jeśli jest płacone z dołu?

  • 6. Data: 2002-07-04 08:05:51
    Od: "Krzysiek" <K...@D...prv.pl>

> [...]
    Ci
    > przekazane.
    > Do 10 go kolejnego miesiąca, rzecz jasna

    U mnie niestety jest inaczej.........na razie tylko 200 zl za maj... a
    reszta kto wie?? - moze za miesiac.. dwa...

    Pozdrawiam wszystkich dostających pensje z opoznieniem i na raty !!!!

    Krzysiek

  • 7. Data: 2002-07-04 08:17:53
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <K...@D...prv.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > reszta kto wie?? - moze za miesiac.. dwa...
    >
    > Pozdrawiam wszystkich dostających pensje z opoznieniem i na raty !!!!

    U mnie jak będzie, jeszcze nie wiem, bo pracuję w tej firmie dopiero drugi
    miesiąc. W każdym razie szef od kilku dni twierdzi, że tego dnia przeleje
    wypłaty.

    Jakub

  • 8. Data: 2002-07-04 11:11:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 4 Jul 2002 08:23:45 +0200, "Jakub Zysnarski"
    <j...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czy kodeks pracy lub inne przepisy prawne regulują kwestię terminu, do
    >którego pracodawca ma obowiązek wypłacenia wynagrodzenia? Jak to jest, gdy
    >jest płacone z dołu, a jak, gdy z góry?

    Art. 85. Par. 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co
    najmniej raz w miesi?cu, w stałym i ustalonym z góry terminie.
    Par. 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesi?cu wypłaca się z
    dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysoko?ci, nie póĽniej
    jednak niż w ci?gu pierwszych 10 dni następnego miesi?ca
    kalendarzowego.
    Par. 3. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest
    dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu
    poprzedzaj?cym.

    Do tego są orzeczenia SN, że za datę wypłaty uznaje się dzień, w
    którym pracownik otrzymał pieniądze do dyspozycji (istotne, gdy
    wypłata idzie przelewem).

    Jest to podstawowy obowiązek pracodawcy = za niewywiązanie się
    pracownik może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy w
    trybie natychmiastowym (w ciągu miesiąca od uzyskania informacji o
    niewywiązaniu się pracodawcy z obowiązku).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-07-04 11:46:47
    Od: "Ola" <r...@o...pl>

    Zaskocze Was drdzy moi...
    prace wykonałam w styczniu 2002 roku
    - do tej pory pieniądze nie wpłynęły na konto...
    Jest to rekord.
    O.
    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ag0pp6$9ms$1@news2.tpi.pl...

  • 10. Data: 2002-07-04 11:48:37
    Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl>

    Użytkownik "Ola" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zaskocze Was drdzy moi...
    > prace wykonałam w styczniu 2002 roku
    > - do tej pory pieniądze nie wpłynęły na konto...
    > Jest to rekord.

    Moj pracodawca dopiero teraz - dokladnie 1 lipca 2002 zaplacil mi za prace
    wykonana w zeszlym roku (2001). Zalegal z pensjami od zeszlego roku, od
    czerwca.
    Chyba dopiero pojawienie sie inspektora z PIP'y przymusilo pracodawce do
    zaplaty.

    Valentine
    Poznan, Debiec