PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT - Rozwój techniczny w korporacjach i nie tylko

  • 1. Data: 2008-07-09 06:29:45
    Temat: IT - Rozwój techniczny w korporacjach i nie tylko
    Od: "a" <j...@N...gazeta.pl>

    Pracuję od pewnego czasu jako programista j2ee. Widzę, że nie da się zarabiać
    dobrze i jednocześnie rozwijać się w takim kierunku jakim człowiek by chciał.
    Bo co z tego że chcę robić kolejne certyfikaty i się rozwijać jak nie ma po
    prostu takich możliwości. Tak naprawdę to chyba nigdy nie będę super
    architektem, który zna całą masę technologii, wie kiedy jaką technologię
    zastosować, jaki serwer aplikacji, czego użyć do integracji, itp itd. Projekty
    biznesowe są bardzo nudne i nieciekawe technologicznie. Teraz pracuję w firmie
    outsourcingowej i trafiłem do pewnej korporacji gdzie to co panuje w systemach
    it to jeden wielki burdel. Główny system wygląda (kod źródłowy oraz projekt)
    jakby był napisany przez studentów 1-go roku, a jednak był pisany podobno
    przez profesjonalistów... Do tego wybór technologii - ktoś na górze bardzo
    utrudnia życie programistom, utrzymanie systemu to jakiś koszmar. Dodatkowo
    podział obowiązków - człowiek nie zajmuje się programowaniem, tylko jakąś
    administracją, użeraniem się z adminami bo programiści nie mają dostępu do
    pewnych rzeczy i nie mogą wielu rzeczy zrobić/sprawdzić. Czasami bywa tak , że
    się po prostu siedzi i nic nie robi. Po takim dniu pracy jestem po prostu
    wykończony psychicznie i nie mam siły aby się douczać po pracy jak kiedyś czy
    uczyć języków obcych. Dlaczego na rozmowie kwalifikacyjnej pytają z zagadnień
    technologicznych a potem człowiek się tym w ogóle nie zajmuje.

    Dodatkowo martwi mnie to, że programista musi znać doskonale biznes - ale po
    co? WTF? Gdzie są analitycy? Ja chciałbym poznawać zagadnienia biznesowe, ale
    niech ktoś je po ludzku wytłumaczy czy wyśle na kurs/szkolenie. Wracając do
    korporacji - tam chyba pracują ludzie, którzy chcą gdzie osiąść na długi czas
    specjalnie się nie przepracowując - ja spotykam się tylko z niekompetencją. Im
    więcej się zarabia tym ogólnie praca bardziej sux.
    Czy w tym kraju jest dobrze płatna i rozwijająca praca? Czy naprawdę muszę
    jechać za granicę?
    Myślałem o pracy zdalnej, gdyż wtedy jest głównie pisanie nowych rzeczy a nie
    utrzymanie takich potworków - warto robić projekty dla zagranicy?
    Przyjemna jest praca w firmach robiących soft dla innych, ale zarobki są
    bardzo średnie.

    Proszę o nie włączanie się do dyskusji tych co po prostu gardzą technicznymi
    (programistami/projektantami/architektami), gdyż tacy ludzie nie rozumieją
    potrzeby rozwoju w tym kierunku oraz nie mają szacunku dla tego rodzaju
    wuiedzy i umiejętności.

  • 2. Data: 2008-07-09 07:27:01
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > niech ktoś je po ludzku wytłumaczy czy wyśle na kurs/szkolenie. Wracając do

    *Każdy* pracownik powinien znać zagadnienia biznesowe i rozumieć, jak
    biznes działa. Gdybyś wiedział, to byś wiedział też, dlaczego jest
    właśnie tak a nie inaczej w Twojej pracy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-07-09 08:05:31
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Any User napisał(a):

    > *Każdy* pracownik powinien znać zagadnienia biznesowe i rozumieć, jak
    > biznes działa.

    W szczególności student za 1500 :-P

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2008-07-09 09:33:16
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    a wrote:
    > (...) trafiłem do pewnej korporacji gdzie to co panuje w systemach
    > it to jeden wielki burdel.
    Też miałem takie spostrzeżenia; jednak ważne jest to, że mimo bałaganu w
    źródłach system działał, działa i przynosił i ciągle przynosi duży
    dochód dla właściciela. To, że kod źródłowy ma być dobry - cokolwiek to
    znaczy - nie jest żadnym dogmatem ani celem samym w sobie.

    > Dodatkowo martwi mnie to, że programista musi znać doskonale biznes
    nie musi - dostajesz szkielet jakiejś metody opakowanej testami
    jednostkowymi i implementujesz ją nie mając pojęcia po co i dlaczego to
    robisz. Dla kierownika zaleta jest taka, że taki programista nie musi
    posiadać dużej wiedzy oraz łatwo go zastąpić innym; o ile testy są
    dobrze napisane to nic się nie da zepsuć.
    Przemyśl, czy faktycznie czułbyś się usatysfakcjonowany taką pracą.

    Przyjmij dobrą radę, że teraz programista aby się umiał dobrze sprzedać
    musi czuć i rozumieć biznes. Nie podam Ci od ręki źródeł, z których to
    wyczytałem, ale poczytaj trochę branżowej prasy, ten tekst powtarza się
    jak mantra. Szczególnie w USA, gdzie obawiają się bessy i szykują się na
    ciężkie czasy.

    > Przyjemna jest praca w firmach robiących soft dla innych, ale zarobki
    > są bardzo średnie.
    i to jest chyba ścieżka dla Ciebie. Co prawda nie wiem jak można to
    robić w oderwaniu od biznesu klienta, który to biznes twój soft ma
    wspierać. Generalnie im dalej jesteś od biznesu klienta, tym dalej
    jesteś od jego pieniędzy, co sam zresztą zauważyłeś (ja też)

    Jest jeszcze trzecia możliwość, zostajesz super-hiper specjalistą od
    wąskiej dziedziny - np. programowanie wielowątkowe - i jako niezależny
    konsultant wynajmujesz się firmom programistycznym, aby rozwiązać ich
    problemy w tej wąskiej dziedzinie. Albo zaczynasz tworzyć komponenty,
    które kupują od Ciebie właśnie firmy software'owe i tym samym twoim
    biznesem staje się pisanie softu samo w sobie:)

    A tak serio, zastanów się czysto hipotetycznie jaka praca byłaby dla
    Ciebie OK - np. czy podjąłbyś pracę w Sunie nad kolejną wersją j2ee
    (twoim biznesem byłoby pisanie kodu przez innych programistów). Jeżeli
    uznasz, że to jest to co chciałbyś robić to po prostu zacznij tam dążyć.

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

  • 5. Data: 2008-07-09 10:46:39
    Od: " " <f...@g...pl>

    > Pracuję od pewnego czasu jako programista j2ee. Widzę, że nie da się ?
    >zarabiać dobrze i jednocześnie rozwijać się w takim kierunku jakim człowiek
    >by chciał.

    Więc zatrudniłeś się na złym stanowisku.
    Teraz znając strukturę orgaznizacyjną pouszkaj dla siebie miejsca lub szukaj
    innego pracodwacy.
    W wielu firmach :
    -handlowcy sprzedaja
    - wdrożeniowcy prezentują rozwiązania
    - analitycy wysłuchują potrzeb
    - architekci ,tworzą koncepcje rozwiązania (m.in.:nowe funkcje)
    - programisci programują (klepią kod)

    Lub
    wysłuchujesz potrzeb , towrzysz środowisko i klepiesz

    Dobra rada specjalizacja.

  • 6. Data: 2008-07-09 17:22:22
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    a napisal(a):

    > podział obowiązków - człowiek nie zajmuje się programowaniem, tylko jakąś
    > administracją, użeraniem się z adminami bo programiści nie mają dostępu do

    im większa firma tym mniej programowania, nie wiedziałeś...? Zatrudnij
    się w małej firemce to będziesz dużo programował.

    --
    pozdrawiam, Zbylut