PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - Rozwój techniczny w korporacjach i nie tylko › IT - Rozwój techniczny w korporacjach i nie tylko
    From: "a" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: IT - Rozwój techniczny w korporacjach i nie tylko
    Date: Wed, 9 Jul 2008 06:29:45 +0000 (UTC)

    Pracuję od pewnego czasu jako programista j2ee. Widzę, że nie da się zarabiać
    dobrze i jednocześnie rozwijać się w takim kierunku jakim człowiek by chciał.
    Bo co z tego że chcę robić kolejne certyfikaty i się rozwijać jak nie ma po
    prostu takich możliwości. Tak naprawdę to chyba nigdy nie będę super
    architektem, który zna całą masę technologii, wie kiedy jaką technologię
    zastosować, jaki serwer aplikacji, czego użyć do integracji, itp itd. Projekty
    biznesowe są bardzo nudne i nieciekawe technologicznie. Teraz pracuję w firmie
    outsourcingowej i trafiłem do pewnej korporacji gdzie to co panuje w systemach
    it to jeden wielki burdel. Główny system wygląda (kod źródłowy oraz projekt)
    jakby był napisany przez studentów 1-go roku, a jednak był pisany podobno
    przez profesjonalistów... Do tego wybór technologii - ktoś na górze bardzo
    utrudnia życie programistom, utrzymanie systemu to jakiś koszmar. Dodatkowo
    podział obowiązków - człowiek nie zajmuje się programowaniem, tylko jakąś
    administracją, użeraniem się z adminami bo programiści nie mają dostępu do
    pewnych rzeczy i nie mogą wielu rzeczy zrobić/sprawdzić. Czasami bywa tak , że
    się po prostu siedzi i nic nie robi. Po takim dniu pracy jestem po prostu
    wykończony psychicznie i nie mam siły aby się douczać po pracy jak kiedyś czy
    uczyć języków obcych. Dlaczego na rozmowie kwalifikacyjnej pytają z zagadnień
    technologicznych a potem człowiek się tym w ogóle nie zajmuje.

    Dodatkowo martwi mnie to, że programista musi znać doskonale biznes - ale po
    co? WTF? Gdzie są analitycy? Ja chciałbym poznawać zagadnienia biznesowe, ale
    niech ktoś je po ludzku wytłumaczy czy wyśle na kurs/szkolenie. Wracając do
    korporacji - tam chyba pracują ludzie, którzy chcą gdzie osiąść na długi czas
    specjalnie się nie przepracowując - ja spotykam się tylko z niekompetencją. Im
    więcej się zarabia tym ogólnie praca bardziej sux.
    Czy w tym kraju jest dobrze płatna i rozwijająca praca? Czy naprawdę muszę
    jechać za granicę?
    Myślałem o pracy zdalnej, gdyż wtedy jest głównie pisanie nowych rzeczy a nie
    utrzymanie takich potworków - warto robić projekty dla zagranicy?
    Przyjemna jest praca w firmach robiących soft dla innych, ale zarobki są
    bardzo średnie.

    Proszę o nie włączanie się do dyskusji tych co po prostu gardzą technicznymi
    (programistami/projektantami/architektami), gdyż tacy ludzie nie rozumieją
    potrzeby rozwoju w tym kierunku oraz nie mają szacunku dla tego rodzaju
    wuiedzy i umiejętności.