PracaGrupypl.praca.dyskusje › I co wy na nowe przepisy o samozatrudnieniu?

  • 11. Data: 2003-01-23 20:15:49
    Temat: Re: I co wy na nowe przepisy o samozatrudnieniu?
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Na sprawe mozna spojrzec z punktu widzenia:

    > - Panstwa

    wszystko prawda, tylko ze jest tez ten n-ty punkt widzenia,
    pracownikow, ktorzy _naprawde_ chca byc podmiotami dla jednego pracodawcy,
    bo dlaczeguz by nie?
    jesli sie nie wierzy w ZUS, to etat zamieniony w DG przy tym samym obciazeniu
    pracodawcy jest bardzo oplacalny dla pracownika.

    albo takich, co chca byc firmami, bo tak i juz, a calkime przypadkiem
    maja tylko jednego kontrahenta-zleceniodawce.

    to pachnie po prostu wylewaniem dziecka z kapiela...

    skoro rzad tak dba o to, zeby to paskudne spoleczenstwo nie robilo sobie
    samo krzywdy (w imie jakiejs ,,wolnosci'') to moze by tak zaczeli dbac
    o nasze _zdrowie_ i wydatki na leczenie i ZAKAZALI palenia papierosow?
    i zezwolili policji oodstrzeliwac palaczy?
    to przynajmniej by bylo _naprawde_ wartosciowe ;)
    a niechby przynajmnije palaczy traktowali jak kazdego innego narkomana.
    ;-)))))

    pozdrawiam

    romekk

  • 12. Data: 2003-01-23 22:16:10
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Roman Kubik wrote:

    > wszystko prawda, tylko ze jest tez ten n-ty punkt widzenia,
    > pracownikow, ktorzy _naprawde_ chca byc podmiotami dla jednego pracodawcy,
    > bo dlaczeguz by nie?

    Nie zaprzeczam. Nie mam monopolu na madrosc, ale w demokracji wygrywa
    statystyka a nie pojedynczy obywatele. Jezeli popatrze na ogloszenia o
    prace, to widze w wiekszosci takie wymagania dla pracownikow
    niskokwalifikowanych a co za tym idzie niskooplacanych --> z mojego
    spaczonego punktu widzenia jest to po prostu obnizanie kosztow albo ich
    nie ponoszenie (w przypadku np. akwizycji - kosztow badania rynku czy
    reklamy) przez zainteresowanego i przezucanie ich na "pracownikow". Co
    to ma wspolnego z rynkiem nie wiem - Ci "pracownicy" zakladaja tylko
    dzialalnosc, dlatego ze tak im pracodawca kaze a nie z checi
    samodzielnego dzialania na rynku.

    Mozna to rozpatrywac wlasnie jako interwencje Panstwa w celu
    "oczyszczenia" rynku albo jako interwencje niedopuszczalna na wolnym
    rynku - w koncu firmy tak dzialajace straca "latwych" pracownikow (albo
    "wynagrodzenia" zbyt obniza albo nastapi zmniejszenie sie bezrobocia) i
    ze swoja polityka tudziez niewykonanymi zleceniami zostana na lodzie.
    Problemem jest czas jaki rynek potrzebuje, aby dojsc do takich
    globalnych relacji - w skali mozliwosci finansowych jednostek w nim
    uczestniczacych jest to okres zbyt dlugi.

    > albo takich, co chca byc firmami, bo tak i juz, a calkime przypadkiem
    > maja tylko jednego kontrahenta-zleceniodawce.

    Bez przesady - jezeli pracodawca takiego jednoosobowego, udajacego
    autonomiczny podmiot rynku, pracownika jest rozsadny to dopusci albo
    nawet sam podpowie jak sprawe zalatwic. Wystarczy zalozyc lipna
    spolke-corke albo ...

    > skoro rzad tak dba o to, zeby to paskudne spoleczenstwo nie robilo sobie
    > samo krzywdy (w imie jakiejs ,,wolnosci'') to moze by tak zaczeli dbac
    > o nasze _zdrowie_ i wydatki na leczenie i ZAKAZALI palenia papierosow?

    Nie znam dokladnych wyliczen, ale w swietle biedy panujacej w Polsce,
    palenie papierosow, picie vody itd. jak na razie powinno sie Panstwu
    oplacac - zbyt wielu osobnikow dotknietych choroba nie trafia albo
    trafia za pozno do lekarza.

    Flyer

  • 13. Data: 2003-01-24 00:23:54
    Od: wer <w...@w...pl>

    mariusz1 wrote:
    > http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1285979.html
    >
    > Przeczytalem i sie zalamalem :( Kur.... ten kraj jest pojeb....
    > NO COMENT

    Spojrz z drugiej strony, osoba pracuje na etat i pracodawca przychodzi i
    mowi, ale zakladasz firme i wystawiasz nam faktury, albo dowidzenia.

    Pracownik przejmuje na siebie:

    prowadzenie ksiegowosci
    skladki zus
    w razie choroby nie ma zadnych praw, po prostu jako firma nie wywiazuje
    sie z umowy i dowidzenia
    pracodawca moze go zmusic do pracy 20 godzin na dobe

    wer

  • 14. Data: 2003-01-24 01:37:35
    Od: Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik wer napisał:

> [...]
    > sie z umowy i dowidzenia
    > pracodawca moze go zmusic do pracy 20 godzin na dobe

    Dosyc czest jest tak:
    Firmy juz nie stac na wyplacanie panu takiej pensji, ma pan do wyboru:
    -spadek pensji o 50%
    -zalozenie firmy, a Pan bedzie nam wystawial faktury w wysokosci takiej
    jaka Pan by nas kosztowal(czyli zysk po stronie pracownika).

    Czesto zdaza sie ze pracownicy sami przycodza do pracodawcy i zawieraja
    z nim uklad o samozatrudnieniu.
    Ten uklad jest dobry jedna tylko w przypadku osob ktore zarabiaja
    powyzej 2000 brutto :(

  • 15. Data: 2003-01-24 05:12:11
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> writes:

    > Użytkownik "mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ten kraj? na calym swiecie prawo podatkowe jest do bani, na calym swiecie
    > ubranie z ciebie zedra jezeli glupich regulek nie przestrzegasz.
    > przykladem moze byc USA - gdzie, uwiez mi, jest jeszcze gorzej :)

    gorzej z czym? jakies konkrety masz, czy tak se brzdakasz?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 16. Data: 2003-01-24 23:44:02
    Od: "Piotr K. Kolmanowski" <Kwirion/NO-SPAM/@poczta.onet.pl>

    mariusz1 wrote:
    > http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1285979.html
    >
    > Przeczytalem i sie zalamalem :( Kur.... ten kraj jest pojeb....
    > NO COMENT

    http://www.infor.pl/przeglad_prasy/index.html?gazeta
    =1&art=3728