PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwarantowane 1400*

  • 91. Data: 2006-07-26 21:05:12
    Temat: Re: Gwarantowane 1400*
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 25 Jul 2006 22:42:40 +0200, "jaQbek"
    <j...@s...eu> zakodował:

    >Przeżyj miesiąc za 900 zł, a potem pogadamy.

    Znam osoby, które w Warszawie pracowały za minimalną krajową jako
    księgowi. W tej samej firmie byli wolontariusze (zupełne free). Więc
    chyba dziwisz się, że w pracy, gdzie nie wymagane są żadne
    kwalifikacje (wszystkiego Cię nauczą) tak dużo płacą?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 92. Data: 2006-07-26 21:07:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 25 Jul 2006 22:40:58 +0200, "jaQbek"
    <j...@s...eu> zakodował:

    >Nie chodzi o to, że może to robić ktokolwiek - aczkolwiek do pracy w McD też IMO
    >nie każdy się nadaje. Trzeba mieć niezłą sprawność manualną, troszkę pomyślunku
    >itp.

    Po co? Tam jest zakaz myślenia - na wszystko masz procedury i jak się
    wychylisz (choćby to było sensowne) to masz problem.

    > Rzecz w tym, że pracując 40 h / tydzień zarabia się w IV RP pieniądze,
    >które nie pozwalają jednej osobie na przeżycie miesiąca,

    Więc jakim cudem przeżywa? Czemu podejmuje taką samobójczą pracę?

    Nie wiem jak Ty, ale mój kraj nazywa się "Rzeczpospolita Polska" - nie
    chcę żadnej prim, bis, reactivation, trzeciej, czwartej czy
    szesnastej.

  • 93. Data: 2006-07-26 21:10:49
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > SFW? Tyle płacę na Śląsku, a zarabiać i tak zarabiam w Wawie. Da się? Da.

    I dojezdzasz codziennie do Warszawy? Jak myslisz. Za ktora wyplate kupisz
    wiecej paliwa (oczywiscie w kraju w ktorym ta wyplate wypracowujesz) ?

    > Po grzyb mi mieszkanie w Warszawie? Ja chcę mieszkać w spokojnej okolicy.
    > Czy wg Ciebie Warszawa to jedyne, nadające się do zamieszkania tereny?
    > I dla Twojej informacji nie przeszkadza mi to absolutnie w tej Warszawie
    > pracować i zarabiać.

    Nie zrozumiales. Jezeli mamy porownywac ceny i wartosc zarobionego pieniadza
    musimy wziasc pod uwage te same kryteria. Podalem Ci londyn i przykladowe
    ceny oraz Warszawe i orientacyjna cene.

    Mozna wziasc jakies mniejsze miasto, ale wtedy rowniez pod uwage trzeba
    wsiac jakas pipidowe w UK. Tan ceny sa nizsze niz te przykladowe 175
    funtow/tyd. I w dalszym ciagu wyjdzie, ze na taki czynsz czy wynajem
    pracowac w UK trzeba krocej.

    Podajcie jaki artykul jest drozszy w UK niz w Polsce. Oczywiscie
    uwzgledniajac czas pracy potrzebny do zakupu danej rzeczy. Uslugi. Z tym sie
    moge zgodzic. Jak sie auto rozleci, to lepiej kupi nastepne za 500 funtow,
    niz je reperowac. Auto mozna miec za grosze. Za pol minimalnej wyplaty.
    Stary, ale jest. U nas trzeba wydac co najmniej 4 minimalne na jakiegos
    zloma.

    Laris

    P.S. Tak na marginesie, to jestem z Bytomia :)

  • 94. Data: 2006-07-26 21:26:56
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    > Więc jakim cudem przeżywa?

    Ja Ci odpowiem. Bo ubiera sie w lumpeksach, kupuje zarcie z promocji, a
    jedyna rozrywka to TV i internet w domu.

    Laris

  • 95. Data: 2006-07-26 21:29:13
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    jaQbek napisał(a):
    > Tyle wynosi gwarantowana, czyli minimalna (a zapewne i realna) płaca
    > brutto w McDonald, na pełen etat, po okresie próbnym. Nie wiem, czy to
    > trzeba się śmiać, czy płakać.

    A wg. Ciebie, ile dostaniesz za ta sama prace w McDonaldzie w Angli?

    Podpowiem... podobnie, tylko waluta inna.
    I zeby bylo ciekawie.. wiekszosc cen tez jest podobna do polskich -
    roznia sie tylko znaczkiem waluty /ale to nie dotyczy wszystkiego/.
    Cala zabawa zaczyna sie, jak wracasz do kraju, i zyskujesz na roznicy walut.

  • 96. Data: 2006-07-26 21:33:17
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Tarczoń" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie tylko znaczkiem waluty /ale to nie dotyczy wszystkiego/.
    > Cala zabawa zaczyna sie, jak wracasz do kraju, i zyskujesz na roznicy

    Taaak. Cena paliwa jest podobna 5 funtow tak? Ogorki kosztuja po 3 funty za
    kilo? Banany 4 funty za kilo? Godzina w kafejce kosztuje 5 funtow? Dalej
    wymieniac? Spodnie oryginalne kosztuja 200 funtow??

    Laris

  • 97. Data: 2006-07-26 21:37:50
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Laris napisał(a):

    > I dojezdzasz codziennie do Warszawy?

    E tam. Po co? Raz na jakiś czas, rozrywkowo, to owszem. :)
    Internet niektórym do pracy może z powodzeniem służyć. :)

    > Jak myslisz. Za ktora wyplate kupisz wiecej paliwa (oczywiscie w kraju
    > w ktorym ta wyplate wypracowujesz) ?

    Ceny paliw, jako towaru importowanego są raczej podobne wszędzie, więc
    mnie to akurat nie dziwi.

    > Nie zrozumiales. Jezeli mamy porownywac ceny i wartosc zarobionego pieniadza
    > musimy wziasc pod uwage te same kryteria. Podalem Ci londyn i przykladowe
    > ceny oraz Warszawe i orientacyjna cene.

    Nie tak. Ja porównuję warunki jakie mam tutaj i oceniam czy za wspomniane
    1400 w tytule bym przeżył. Więc oceniam to biorąc pod uwagę moje obecne
    koszty.

> [...]
    > wsiac jakas pipidowe w UK. Tan ceny sa nizsze niz te przykladowe 175
    > funtow/tyd. I w dalszym ciagu wyjdzie, ze na taki czynsz czy wynajem

    Czekaj. Ale ja już jakieś warunki startowe *mam*. Nijak nie uda mi się uzyskać
    lepszych warunków w UK, bo nie mieszkam obecnie w UK. Dopiero po jakimś
    czasie *może* udałoby mi się znaleźć tanie mieszkanie w dobrej lokalizacji,
    samodzielne a nie z 4-wspólokatorami. Bez sensu są porównania opierające
    się na równości czynnikow, bo z definicji jako Polak mogę sobie dużo
    łatwiej załatwić tutaj dużo korzystniejsze warunki startowe (mieszkanie,
    dojazdy itd.). I w tym rzecz.

    > Podajcie jaki artykul jest drozszy w UK niz w Polsce.

    Chleb tam po ile? Ale nie taki badziewny marketowy, krojony, tylko taki
    świeży, prosto z piekarni?

    > Oczywiscie uwzgledniajac czas pracy potrzebny do zakupu danej rzeczy.
    > Uslugi. Z tym sie moge zgodzic. Jak sie auto rozleci, to lepiej kupi
    > nastepne za 500 funtow, niz je reperowac. Auto mozna miec za grosze.

    Kolega tak ze dwa lata temu kupił sobie malucha. Za ~50 zł. Działa mu
    do dzisiaj. Ja osobiście nie mogę prowadzić (wada wzroku), więc mam to
    serdecznie gdzieś ile samochody kosztują. A komunikacja mnie kosztuje
    40 zł miesięcznie. :)

    [...]

    > P.S. Tak na marginesie, to jestem z Bytomia :)

    Też Bytom. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 98. Data: 2006-07-26 21:45:50
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > się na równości czynnikow, bo z definicji jako Polak mogę sobie dużo
    > łatwiej załatwić tutaj dużo korzystniejsze warunki startowe (mieszkanie,

    Ty masz. Absolwent po szkole ma start od zera. W Polsce straci pol zycia
    zanim sie czegos dorobi, w UK dojdzie do tego szybciej.

    > Chleb tam po ile? Ale nie taki badziewny marketowy, krojony, tylko taki
    > świeży, prosto z piekarni?

    Cena chleba wersja LUX okolo 1 funta. Wychodzi mi z najnizszej pensji 5
    bochenkow. W Polsce prawie dwa.

    Laris

    P.S. Ty tez slyszysz te jezdzace "Er-ki" i straze pozarne? Cos sie pali w
    Bytomiu?

  • 99. Data: 2006-07-26 21:53:01
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Znam osoby, które w Warszawie pracowały za minimalną krajową jako
    > księgowi.
    Co to za firma ?

    > chyba dziwisz się, że w pracy, gdzie nie wymagane są żadne
    > kwalifikacje (wszystkiego Cię nauczą) tak dużo płacą?

    Nie, dziwię się, że i tu i gdzie indziej płacą pieniądze nie wystarczające na
    utrzymanie się.

  • 100. Data: 2006-07-26 21:55:16
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > I wlasnie ta wiekszosc zarabia 600-1500 zlotych...
    Tyle, że spora część tej większości miała okazję "ustawić się", czyli zdobyć
    chociażby własne lokum, z akomuny. Marne, ciasne, ale jednak. Ciekawe, ilu z
    nich byłoby obecnei stać na własne M.