PracaGrupypl.praca.dyskusje › Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....

  • 21. Data: 2005-02-04 12:56:47
    Temat: Re: Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:ctvpmq$cea$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Re to: Marcin [Fri, 4 Feb 2005 12:29:40 +0100]:
    >
    > Pewnosc siebie i swoich umiejetnosci, komunikatywnosc i pare
    > innych cech widac na prawde po paru minutach i tu nie trzeba
    > wydurniac sie z kluczami do psychiki. A jezeli ktos mi w CV
    > pisze ze jest komunikatywny, a potem siedzi jak ta pierdola
    > i nie potrafi ani jednego pytania wydukac, to dodatkowo wiem
    > tez ze jest to ktos kto nagina rzeczywistosc i bedzie mi sie
    > potem kretynsko tlumaczyl z kazdego bledu zamiast przyznac
    > "ok, spartolilem, naprawie to w sposob taki i taki".

    Rozumie ze Ciebie nigdy stres nie paralizowal? Stan psychiki w danym
    momencie jest bardzo wzgledny i moim zdaniem osadzanie kogos po kilku
    gestach jest niesluszne. Moze problem tkwil w tym ze nie potrafilas na
    wstepie stworzyc jakiejs przyjemnej luznej atmosfery do rozmowy? Moze zbyt
    dlugi czas przyjmowalas ludzi i mechanicznie ich odtracasz nie starajac sie
    dostrzec w czlowieku siedzacym przed toba pozytywnych i wartosciowych cech.
    To tak samo jak ze starszymi ludzmi ktorzy sypia radami "bo onie juz swoje
    przezyli i wiedza lepiej" a nierzadko nie maja bladego pojecia o realiach we
    wspolczesnym swiecie . Byc moze niejedna osoba odrzucona przez Ciebie bya
    wybitna i przydatna tobie ale ze chwilowo oblecial ja strach stracil on i
    Ty. Zauwazylem ze w obecnych czasach liczy sie wszystko: komunikatywnosc,
    wyglad, zdolnosc pieknego wyslawiania sie, fantazja itp itd procz wiedzy w
    danej dziedzinie. Pewnego razu bylem na rozmowie w sprawie pracy w sklepie
    komputerowym i pytania dotyczace potrzebnej wiedzy w tym zawodzie stanowily
    1/5 przy czym "tetujaca" pani nie miala duzo wiedzy nt komputerow bo co
    chwile ja poprawialem z ironicznym usmiechem na ustach co ja wprawialo w
    zaklopotanie. Raz bylem w sklepie gdzie pani nie potrafila odroznic
    procesora Amd od Intela ale za to jaka piekna byla i jak slicznie mowila to
    tylko ja wiem a ze mnie jako klientowi za przeproszeniem lata jak ona
    wyglada i sie zachowuje a oczekuje rzetelnej wiedzy to juz inna historia.
    Jestem pewien ze ta pani doskonale przeszla wszystkie "testy psychologiczne"
    podczas rekrutacji a ze dla mnie jako klienta wymagajacego byla
    bezwartosciowa to juz malo istotne :/

    > Proponuje znalezc sciane ze zbrojeniem i rozpedzic sie w jej
    > kierunku... ;)

    Lepiej nie bo zal sciany i zbrojenia ;)

  • 22. Data: 2005-02-04 13:57:38
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Kyniu [Fri, 4 Feb 2005 13:46:39 +0100]:

    > O ile pamietam chodzilo o pytanie co by bylo gdyby ciocia ....

    Nie no, ja to zrozumialam jako sprowadzenie do absurdu tych dwoch
    pierwszych: "Co maja na celu pytanie Twoje mocne strony, slabe .."

    Wygladalo to tak, jakby Marcelii uznal je za tak idiotyczne ze az
    musial dolozyc jeszcze ta ciocie co jest "wojkiem" ;)

    > gdybys byl psem, itd.

    A to juz z dalszej czesci dyskusji i fakt, te sa idiotyczne.

    > Albo moje wady - oczywiscie ze mam ale co pracodawce obchodzi
    > ze mam np. slabosc do slodyczy.

    Nie no, wydaje mi sie ze tu raczej chodzi o rzeczy zwiazane
    z praca ;) Ja na przyklad komplenie nie mam pamieci do numerow
    telefonu co skutkuje lataniem wszedzie z poteznym notesem ;)
    Owszem uwazam to za wade ale nie sadze zeby byla szczegolnie
    uciazliwa. I moge to powiedziec, czemu nie, niech sie od razu
    przygotuja ze trzeba mi notes... ;)

    > Moze niedlugo zaczna sobie zyczyc kompletu badan, wlacznie
    > z genetycznymi jak w filmie GATTACA by sprawdzic kiedy umre
    > albo czy moje geny nie predysponuja mnie do zawalu.

    Mowiac szczerze to patrzac na coniektorych chetnie bym takowe
    widziala :> Ale to juz OT ;)

    Kira

  • 23. Data: 2005-02-04 14:25:35
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Marcin [Fri, 4 Feb 2005 13:56:47 +0100]:

    > Rozumie ze Ciebie nigdy stres nie paralizowal?

    Jezeli paralizuje mnie strach podczas najzwyklejszej w swiecie
    rozmowy tylko dlatego ze zalezy mi na efekcie, to nie skladam
    papierow na stanowiska ktore wymagaja opanowania w sytuacjach
    stresujacych. Wydaje mi sie to byc logiczne...

> [...]
    > czas przyjmowalas ludzi i mechanicznie ich odtracasz nie starajac
    > sie dostrzec w czlowieku siedzacym przed toba pozytywnych i

    A moze ciocia jednak byla "wojkiem". W tej chwili na sile chcesz
    przerzucic czyjs stres na mnie nie majac bladego pojecia w jaki
    sposob takie rozmowy wygladaja. Po prostu stanales na slupku ktory
    jest opisany "to na pewno nie wina kandydata" i sie bronisz.

    Po co?

    Twierdzisz ze nie istnieja ludzie kategorycznie nie nadajacy sie
    na niektore stanowiska?

    Czy moze uwazasz ze nie nalezy kompletnie zwracac uwagi na takie
    rzeczy jak charakter czy sposob bycia?

    A moze wszyscy bezrobotni to chodzace idealy i tylko przez tych
    wrednych pracodawcow nic im nie wychodzi?

    Nie rozumiem co chcesz w ten sposob pokazac.

    > Byc moze niejedna osoba odrzucona przez Ciebie bya wybitna
    > i przydatna tobie ale ze chwilowo oblecial ja strach stracil
    > on i Ty.

    Byc moze. Ale co z tego wynika? Mam testowo zatrudniac kazdego
    kto mi podanie zlozyl bo moze jest wybitny?

    > Zauwazylem ze w obecnych czasach liczy sie wszystko:
    > komunikatywnosc, wyglad, zdolnosc pieknego wyslawiania sie,
    > fantazja itp itd procz wiedzy w danej dziedzinie.

    Zalezy od stanowiska przeciez. Handlowca owszem, chce miec
    komunikatywnego, pewnego siebie i z fantazja tez -- rozumiana
    np. jako umiejetnosc elegenckiego wybrniecia z co trudniejszych
    sytuacji. Naszej oferty i tak bedzie musial przez jakis czas sie
    uczyc, znajomosc branzy mi starczy. Na innych stanowiskach sa
    wazne inne rzeczy i to jest normalne.

> [...]
    > to tylko ja wiem a ze mnie jako klientowi za przeproszeniem lata
    > jak ona wyglada i sie zachowuje a oczekuje rzetelnej wiedzy to

    W sklepie ze sprzetem to faktycznie przesada. Kumpel jednak kiedys
    do kafejki netowej zatrudnil panienke za ktora faktycznie, kazdy
    heteroseksualny facet musial sie obejrzec. Nie potrafila powiedziec
    jakie maja lacze, ale obroty podskoczyly dwukrotnie ;> I pewnie
    kilku klientow bylo niezadowolonych z brakow w jej wiedzy, ale co
    z tego skoro kilkudziesieciu innych bylo wrecz zachwyconych? ;>

    Wszystko zalezy od tego co klient kupuje.

    > Lepiej nie bo zal sciany i zbrojenia ;)

    Poradzi sobie, zapewniam ;)

    Kira

  • 24. Data: 2005-02-04 14:26:27
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Byc moze niejedna osoba odrzucona przez Ciebie bya wybitna i przydatna
    tobie ale ze chwilowo oblecial ja strach stracil on i Ty.

    "A gdyby tu wasze dziecko w przyszłości..."
    A może jeszcze pogłaskać kandydata po główce, dać papieroska i od razu
    umowę do podpisania?
    Przyszedł sie sprzedać, czy kupić?

    vertret

  • 25. Data: 2005-02-04 14:41:44
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

> [...]
    > papierow na stanowiska ktore wymagaja opanowania w sytuacjach
    > stresujacych. Wydaje mi sie to byc logiczne...

    A właśnie że nie. W pracy doskonale się sprawdzam w cholernie stresujących
    sytuacjach (zresztą zawsze pozytywnie dziwiło to moich pracodawców), i
    przeważnie wykazuję się dużym opanowaniem a tym samym trzeźwością myślenia.
    Ale bywa czasem tez tak, ze idę na rozmowe o prace i z nie do końca jasnych
    przyczyn zwyczajnie wchodzę na nią dość potęznie zdenerwowana (żadko, ale
    zdarza się); - choc nie ukrywam, ze po tym co przezyłam z HRowcami,
    zwyczajnie boje sie rozmowy z nimi, nie samej rozmowy jako takiej. Może więc
    przez to bierze mnie taki stres przed rozmową...

  • 26. Data: 2005-02-04 15:47:36
    Od: "Marcelii Korum" <a...@W...gazeta.pl>

    > Dowiaduje sie znacznie wiecej niz myslisz :) 10 min to dlugo,
    > ja Twojego posta czytalam jakies 1,5 minuty, a juz calkiem sporo
    > informacji o tym jaki jestes posiadam.

    > Nie, nadal tacy jak Ty beda tylko latac miedzy rozmowami ;)

    To slucham... co wiadomo o mnie (powaznie) slucham co powiesz???

    PS
    Pewnie nic nie powiesz, ale Ci powiem ze...
    Widzisz.. wlasnie co najwyzej TYLKO CI SIE WYDAJE, ZE COS WIESZ!!! Conajwyzej
    dowiesz sie tylko tyle ze ktos nauczyl sie zachowywac w okreslonych sytuacjach
    i jest tak naprawde nienaturalny!

  • 27. Data: 2005-02-04 19:32:39
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > papierow na stanowiska ktore wymagaja opanowania w sytuacjach
    > stresujacych. Wydaje mi sie to byc logiczne...

    Ty pewnie rezygnowalas z kazdego egzaminu na studiach ktorym sie
    stresowalas?
    To chyba normalne ze czlowiek sie stresuje i to bez wyjatkow z tym ze jedni
    lagodniej to przechodza inni nie, co nie znaczy ze ci drudzy nie maja prawa
    bytu. Jest wiele zawodow w ktorych stes nie szkodzi a moze i pomagac w
    mobilizacji do efektywniejszego dzialania bo pewnosc siebie czesto jest
    zgubna. Nie dyskutujemy tu przeciez o konkretnym zawodzie a ludzie od HR
    radzenie ze stresem traktuja to jako podstawe rekrutacji bo chyba tak bylo w
    podreczniku :> czy to na stanowisko maklera czy sprzataczki wszyscy musza
    byc bezstresowi. Biorac pod uwage Twoje argumenty i tok rozumowania
    domniemywam ze prowadzisz rekrutacje do sluzb specjalny z CIA i Mosadem
    wlacznie.

> [...]
    > sposob takie rozmowy wygladaja. Po prostu stanales na slupku ktory
    > jest opisany "to na pewno nie wina kandydata" i sie bronisz.

    Gdzie napisem ze kandydaci sa bez winy??
    Niczego nie probuje i nie zarzucaj mi slow ktorych nie wypowiedzialem.
    Przypominam za slownikiem jezyka polskiego slowo "może" ktore uzylem z
    definicji oznacza: "partykuła nadająca całej wypowiedzi lub jej części
    odcień przypuszczenia, _ewentualności w wyborze_, wahania, wątpliwości,
    osłabienia kategoryczności".

    > Czy moze uwazasz ze nie nalezy kompletnie zwracac uwagi na takie
    > rzeczy jak charakter czy sposob bycia?

    Nalezy zwracac uwage choc w roznym stopniu

    > A moze wszyscy bezrobotni to chodzace idealy i tylko przez tych
    > wrednych pracodawcow nic im nie wychodzi?

    Bla bla bla

    > Byc moze. Ale co z tego wynika? Mam testowo zatrudniac kazdego
    > kto mi podanie zlozyl bo moze jest wybitny?

    Nie, ale pozory bardzo czesto myla i te wszystkie sztuczki sa nierzadko
    bezmyslne bo psychika ludzka jest zbyt zlozona i rozmaita by moc ja ocenic
    na podstawie jakis trikow czesto zgapianych z amerykanskich ksiazek
    "psychologicznych"

    >umiejetnosc elegenckiego wybrniecia z co trudniejszych
    > sytuacji.

    Tak chyba przydatnych do zbywania klientow ktorych sie oszukalo wciskajac
    nic nie warty towar :>

> [...]
    > kilku klientow bylo niezadowolonych z brakow w jej wiedzy, ale co
    > z tego skoro kilkudziesieciu innych bylo wrecz zachwyconych? ;>

    Nie porownuj kafejki gdzie traci sie ponizej 10 zl ze sklepem gdzie cena
    sprzetu czesto przekracza 10 000 zl

    > Wszystko zalezy od tego co klient kupuje.

    Otoz to tylko problem w tym ze rekrutujacy czesto stawiaja takie same
    wymagania np handlowcom nieruchomosci i handlowcom koziego mleka pod
    drzewkiem.

    > Poradzi sobie, zapewniam ;)

    Pobiegne w jej kierunku zaraz za Toba.

    Marcin

  • 28. Data: 2005-02-04 19:34:50
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "A gdyby tu wasze dziecko w przyszłości..."
    > A może jeszcze pogłaskać kandydata po główce, dać papieroska i od razu

    Poprostu traktowac jak partnera. Ty masz sklep ja chce pomoc Ci sprzedac
    towar - na tej zasadzie.

    Marcin

  • 29. Data: 2005-02-04 20:08:22
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 04.02.2005 Marcin <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Poprostu traktowac jak partnera. Ty masz sklep ja chce pomoc Ci sprzedac
    > towar - na tej zasadzie.

    Wiesz, z tym bywa różnie. Do znajomego zadzwonili z pewnej firmy z
    branży IT, poprosili, czy nie zechciałby sie spotkać z nimi w celu
    porozmawiania o ewentualnym pojsciu do nich. On nie wysyłał im CV. W tej
    sytuacji to _pracodawca_ zabiegał o spotkanie i zatrudnienie.

    Wiem, że takie sytuacje są rzadkością. Ale się zdarzają. Wówczas to
    takie HR-owiec jest na słabszej pozycji - bo to on przychodzi i ma
    prośbę. I on się musiał starać, unikać wpadek i pokazać od najlepszej
    strony.

    Jak kandydat zgłasza się na rozmowę kwalifikacyjną, to ten obowiązek
    spoczywa na nim. _Nie_ na HR-owcu.

    BTW: Znajomy ofertę odrzucił. Można. Tak samo, jak pracodawca odrzuca
    część kandydatów.

    pozdrawiam,
    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    No, jak się gwóźdź wyjmuje z buta to na ogół jest przyjemnie.

  • 30. Data: 2005-02-04 22:19:36
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

> [...]
    > sytuacji to _pracodawca_ zabiegał o spotkanie i zatrudnienie.
    > Wiem, że takie sytuacje są rzadkością. Ale się zdarzają.

    Gdybyś jako pracodawca zbudował sobie świetny zespół, przekonałbyś się,
    że takie zjawiska ze strony konkurencji w stosunku do Twoich ludzi
    wcale nie są niczym mało spotykanym. O ile zasłużysz sobie, aby Ci
    ludzie powiedzieli o takich sytuacjach...
    Oferty opierają się na fantastycznych warunkach - zwykle finansowych.
    Jeśli masz ludzi o słabym poczuciu przywiązania do Twojej firmy -
    przekonują się zwykle, że ulegli powszechnej fobii: "lepiej tam, gdzie
    nas nie ma"...