PracaGrupypl.praca.dyskusje › Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....

  • 61. Data: 2005-02-06 14:13:12
    Temat: Re: wracając do tematu...
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Zgadzam się, że pytania sa idiotyczne choc oczywiscie nie wszystkie.
    A np. jeśli należy stwierdzić, czy badany posiada umiejętnośc bycia
    asertywnym? Pytania muszą być agresywne i idiotyczne :).

    > Pytanie o zarobkach jest normalne, jednak jak juz wspomniano chciec
    > a miec...
    Dokładnie czytać, analizować i interpretować = uczyć się :)
    Czytać i nie uczyć się = źle rokuje... :(

    > Ogólnie prawda jest taka, że rozmowa kwalifikacyjna to gra pytajacy
    > próbuje wyłapać "usterki" kandydata a ten drugi musi umiejętnie
    > odpowiadac na pytania zgodnie ze wzorem którego oczekują
    > rekrutujący.
    Końcowy wniosek można uznać za poprawny na "tróję", ale wynika ze
    złych przesłanek: pytający próbuje wyłapać kandydata o profilu zgodnym
    z wymaganym, a nie "usterki". Rozmowa to nie kwalifikowanie
    "złego", a wręcz przeciwnie. Eliminacja jest na etapie nadmiarowych
    CV, potem szuka się kogoś, kto rokuje najlepiej.

    > Kto dobrze nauczy sie stwarzac dobre pozory i dopasowanie do wymaganego
    > schematu przechodzi dalej.
    Bywa, dlatego tak często rekrutacje powtarzają się...

    > Konkrety: pytanie o
    konkrety zależą od konkretnych sytuacji :).

    > powiedzieć o takich wadach [..]
    > i na koniec mała uwaga
    dobre wrażenie robi szczerość i widoczne "zaczątki" autoanalizy. Jeśli
    wiesz, co Ci dolega i mówisz, jak z tym walczysz, wskazujesz, że może
    z ciebie być dobry pracownik, co nie załamie się, kiedy spotka
    nieprzewidziany problem: zauważy go i znajdzie sposób na rozwiązanie.

    > najczesciej przeczytali kilka poradników dla rekrutujących i
    jeśli tak trafisz, zawsze możesz (starać się) delikatnie przejąć
    inicjatywę w swoje ręce. Co więcej jest konieczne do szczęścia?

  • 62. Data: 2005-02-07 11:01:25
    Temat: Re: Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <ctvfng$lhf$1@nemesis.news.tpi.pl> Kira <k...@e...pl> writes:
    >From: Kira <k...@e...pl>
    >Subject: Re: Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....
    >Date: Fri, 04 Feb 2005 10:32:26 +0100
    >
    >Re to: Stanislaw Chmielarz [Fri, 4 Feb 2005 09:27:50 +0000 (UTC)]:

    >A czy ja wrozka jestem zeby przeliczyc jego koszt utrzymania?...

    A co z ksiezyca spadlas?

    >Moze po prostu pominales uzasadnienie dlaczego nalezy Ci tyle
    >placic -- czyli dlaczego Twoja praca jest tyle warta?
    >
    >A moze zwyczajnie szukali frajera i powinienes sie cieszyc ;)

    Jak wielu innych ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 63. Data: 2005-02-07 15:04:52
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    HEhe, a wiesz że szkoda to swietny pomysł?:D

  • 64. Data: 2005-02-07 15:07:35
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Konkretnie, zeby nie bylo, ze puszczam demagogie bez pokrycia? Kilka
    > przykladow, lista bez ambicji wyczerpywania tematu, wytne wiec ludzi:

    Kurcze, no nie spelniam ani jednego z wymienionych przez ciebie punktow, a
    od 1.5 miesiaca nie moge znalesc pracy .. no cholera... co jest? ;)

  • 65. Data: 2005-02-07 15:10:18
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    > HEhe, a wiesz że szkoda to swietny pomysł?:D
    Coś mi się pomieszało. miało być: "A wiesz, że to swietny pomysl!: :)