PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie na studia?

  • 1. Data: 2003-07-17 11:33:55
    Temat: Gdzie na studia?
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam!
    Stoję przed wyborem dwóch szkół wyższych: WS Techniczno-Ekonomiczna
    (specjalność: Informatyka w biznesie i administracji) lub WS Informatyki
    Stosowanej i Zarządzania (kierunek: informatyka).
    Problem polega na tym, że z WSTE wyjdę jako człowiek ogólnie zorientowany w
    finansach, biznesie, prawie itp. a informatyka będzie moim narzędziem. Jest
    to dość elastyczna specjalność.
    Dla odmiany z WSISiZ wyjdę jako specjalista od 'informatyki' (jeszcze nie
    wiem czy będą to sieci komputerowe czy bazy danych), ale jest to bardzo
    ukierunkowana dziedzina...
    Nie wiem co jest lepsze i na jaką pracę można potem liczyć?
    Proszę o pomoc, może jakieś opinię o szkołach, cokolwiek co pomoże mi wybrać
    odpowiednią uczelnię.

    Pozdr.
    Paweł

  • 2. Data: 2003-07-17 23:23:31
    Temat: Re: Gdzie na studia?
    Od: Grzegorz Jaglarski <g...@a...waw.pl>

    Bogdan wrote:
    > Witam!
    (...)
    > Nie wiem co jest lepsze i na jaką pracę można potem liczyć?
    > Proszę o pomoc, może jakieś opinię o szkołach, cokolwiek co pomoże mi wybrać
> [...]

    Czesc,

    Nie chce rozpoczynac tu dyskusji, ktora nie raz miala miejsce (o
    wyzszosci swiat bozego narodzenia nad wielkanocnymi badz odwrotnie), ale
    ja zdecydowanie polecam Ci uczelnie panstwowa - czyli zadna z tych ktore
    wymieniles.

    Pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 3. Data: 2003-07-20 00:30:24
    Od: "Zenek" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Jaglarski" <g...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:3F172FF3.7010106@acn.waw.pl...

> [...]
    > wyzszosci swiat bozego narodzenia nad wielkanocnymi badz odwrotnie), ale
    > ja zdecydowanie polecam Ci uczelnie panstwowa - czyli zadna z tych ktore

    Dokladnie. W prywatnych moze i czegos nauczaja, ale wiedzy nie potrafia
    nalezycie egzekwowac. Gdyby trzymali poziom renomowanych panstwowych, to
    musieliby wyrzucic ponad 50% studentow. A ktora firma pozbywa sie swiadomie
    swoich klientow? Placisz=studiujesz. Wiedza schodzi na dalszy plan.Wiem, bo
    moi znajomi (z panstwowej) na prywatnych uczelniach zdawali bez zadnego
    przygotowania egzaminy, ktore dla studentow owej uczelni stanowily nie lada
    wyzwanie ;)

    Jesli zastanawiasz sie nad wyborem uczelni, polecam artykul Computerworld :
    "O pozytkach plynacych z renomy"
    http://www.computerworld.pl/artykuly/31509.html

    Zenek

  • 4. Data: 2003-07-20 16:50:22
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyzwanie ;)
    >

    > Jesli zastanawiasz sie nad wyborem uczelni, polecam artykul Computerworld

    Dzięki za link. Zdawałem na PW, ale zostałem zepchnięty przez lepszych :((
    Wybrałem WSISiZ ponieważ biorąc pod uwagę rankingi
    (http://www.wprost.pl/ar/?O=44196) jest ona na 3 miejscu, zaraz za PW, a
    przed WATem. Pozatym słyszałem o niej wiele miłych słów i nie wiele
    niemiłych :)
    Bardzo chętnie bym poszedł na studia dzienne, państwowe, ale przez to, że
    zabrakło mi kilka pktów, to teraz musze szukać roboty i studiować
    zaocznie...

    Pozdr.
    Paweł

  • 5. Data: 2003-07-22 13:14:45
    Od: "Maja" <m...@p...onet.pl>

    "Zenek" <z...@w...pl> napisał

    > Dokladnie. W prywatnych moze i czegos nauczaja, ale wiedzy nie potrafia
    > nalezycie egzekwowac. Gdyby trzymali poziom renomowanych panstwowych, to
    > musieliby wyrzucic ponad 50% studentow.

    studiowałam na WSISIZie. na pierwsyzm roku [na jakims tam kierunku -
    mniejsza o to]
    dwadziescia kilka grup. na drugim roku - okolo 16, na trzecim 8... do
    dyplomu moze jakas jedna grupka dotarla..
    statystyki są wmiarę stałe.. [a w każdym razie były, gdy ja studiowałam].
    WSISIZ to dobra uczelnia. przypominam że jest pod auspicjami PANu.
    Nie wiem, jak się ma u nich zarządzanie, ale informatyka [przy okazji
    pokłony dla Sikorskiego - czyli Skinnera ;) ] jest na naprawdę wysokim
    poziomie.

    amen ;)

    --
    Maja

    ** Zasada Rockefellera - nie rób rzeczy, na których możesz zostać złapany.
    **