PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie na informatyke...

  • 11. Data: 2002-04-16 06:08:14
    Temat: Re: Gdzie na informatyke...
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "BUbu" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:a9e6ju$9ks$1@news.tpi.pl...

    > sądząc po rankingach to Warszawska
    > wszyscy informatycy z owej uczelni których znam, nie mieli problemów z
    pracą
    > a ci których znam a są po nap Katowickiej czy Krakowskiej mieli bardzo
    duże
    > problemy, do tego stopnia że uratowały ich ... hm znajomości
    > oczywiście moi znajomi to nie jest grupa reprezentatywna :-)

    zawsze mnie bawily te rankingi czy UJ jest lepsze o UW a AGH od PW i
    odwrotnie. Co gazeta to inny wynik. Niestety kolega najwidoczniej zapomnial
    w odwiecznym prawie popytu i sprzedazy. Najpierw sugeruje policzyc ilu
    informatykow produkuje rocznie Krakow a ile Warszawa. Nastepnie sprawdzic
    popyt i wszystko jasne trzeba. A w bajki o uczelniach przestan wierzyc
    praktycznie na kazdej sie mozna nauczyc - studiowalem na UJ, AGH i w
    prywatnej (malo znanej) i najlepsza opinie mam o prywatnej.

    > ale pracodawcy kierują się rankingami - w końcu tez czytają gazety

    heh powazni na pewno nie. A niepowaznych nie stac na najlepszych biora jak
    leci byleby zalozyl firme.

    BTW: ehh marnosc nad marnosciami +]

    --
    l...@s...pl

  • 12. Data: 2002-04-16 08:50:35
    Od: "Bubu" <b...@i...pl>

> [...]
    >
    > zawsze mnie bawily te rankingi czy UJ jest lepsze o UW a AGH od PW i
    > odwrotnie. Co gazeta to inny wynik. Niestety kolega najwidoczniej

    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    sprostowanie "koleżanka najwidoczniej zapomniała"
    :-)

> [...]
    > praktycznie na kazdej sie mozna nauczyc - studiowalem na UJ, AGH i w
    > prywatnej (malo znanej) i najlepsza opinie mam o prywatnej.

    renoma też dużo znaczy
    przekonałam się "na własnej skórze"

    > heh powazni na pewno nie. A niepowaznych nie stac na najlepszych biora jak
    > leci byleby zalozyl firme.
    tu się z Tobą nie zgodzę
    w większości przypadków, a przynajmniej w dużej części, o pracy decydują
    znajomości
    potem idzie doświadczenie, wiedzą i renoma uczelni
    zwróć uwagę, że Ty już studiowałeś - czyli mniemam jesteś po studiach i masz
    pracę
    sytuacja obecna na rynku pracy jest gorsza niż chociażby przed rokiem
    kryteria stają sie coraz wyższe
    dlatego renoma będzie miała coraz większe znaczenie
    pracodawca nie zna nowych pracowników (odrzucam przypadek znajomości lub
    wcześniejszych praktyk)
    skąd sie może coś o nich dowiedzieć?
    jeżeli będzie miał do wyboru dwóch kandydatów z tym samym doświadczeniem, z
    tą samą wiedzą i którzy w taki sam sposób zaprezentują się na rozmowie
    kwalifikacyjnej, z większym prawdopodobieństwem wybierze tego, który
    studiuje na uczelni znanej i cieszącej się renomą.

    > BTW: ehh marnosc nad marnosciami +]

    zawsze mi sie wydawało, że merytoryczne dyskusje powinno się ograniczyć do
    wymiany poglądów.....

  • 13. Data: 2002-04-16 12:40:14
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Maciek Bryński" <m...@g...pl> wrote in message
    > Interesuje mnie albo Slask - wtedy nie musialbym nigdzie wyjezdzac
    (mieszkam
    > w Bytomiu) albo uczelnie poza Slaskiem ktore sa warta tego zeby wyjechac.
    > tej chwili mysle nad Politechnika Slaska lub Uniwersytetem Warszawskim.
    > Ewentualnie Politechnika Warszawska. Wiem ze w Warszawie sa wieksze szanse
    > nad znalezieniem dobrej pracy ale nadal nie jestem pewien czy warto
    > wyjezdzac. BTW nie powinienem miec klopotow z dostaniem sie na kazda z
    tych
    > uczelni (finalista olimpiady matematycznej).

    Z Bytomia to Pol.Sl jest najblizej, a i uczelnia jest OK. W Warszawie
    faktycznie latwiej znalezc prace (zwlaszcza w dzisiejszych czasach), nawet
    student moze sie gdzies zahaczyc. Ale na Slasku tez nie jest tragicznie.
    Znajomego (Katowice) niedawno "zredukowano" i dlugo pracy nie szukal. Sam
    musisz wybrac, ale powiem wprost osobisice nie chcialbym mieszkac w
    Warszawie - w kazdym razie bym to uczynil musialy by temu towarzyszyc bardzo
    silne bodzce.

  • 14. Data: 2002-04-16 12:57:50
    Od: "Maciek Bryński" <m...@g...pl>

    Pol.Sl. jest OK to znaczy? Jakies opinie osob po lub na informatyce na tej
    uczelni... Czy latwo pozniej znalazly prace i czy sa zadowolone poziomem
    itp. itd ...

    --
    Maciek Bryński

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a9h62q$2n5j$1@news2.ipartners.pl...

  • 15. Data: 2002-04-16 12:58:40
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Bubu" <b...@i...pl> wrote in message

    > w większości przypadków, a przynajmniej w dużej części, o pracy decydują
    > znajomości
    > potem idzie doświadczenie, wiedzą i renoma uczelni

    Nie w informatyce, tu sie licza umiejetnosci - jak sobie przyjmiesz szwagra
    do roboty to potem sama bedziesz za niego zasuwac? Zbyt istotne sa
    kwalifikacje w tym zawodzie by sie bawic w takie gierki - po prostu "se nie
    da".

  • 16. Data: 2002-04-16 13:14:07
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    > Pol.Sl. jest OK to znaczy? Jakies opinie osob po lub na informatyce na
    tej
    > uczelni... Czy latwo pozniej znalazly prace i czy sa zadowolone poziomem
    > itp. itd ...

    Ja jestem po Pol.Sl. i naprawde absolwenci Pol.Sl. "odpowiadaja mi" jesli
    chodzi o wspolprace. Nie bede porownywal z absolwentami innych uczelni
    (czasem "uczelni") zeby nie generowac flame-war'u. Moim zdaniem daje ona
    bardzo dobre inzynierskie przygotowanie, a przede wszystkim uczy dobrych
    "nawykow", ale to wszystko oczywiscie IMHO. Jest paru profesorow naprawde
    cool, choc z niektorymi wolalbym nie miec zadnych zajec - jak wszedzie.
    Pocieszajace jest to, ze Ci za ktorych "wiedza" nie przepadam, byli za moich
    czasow cokolwiek starsi (konczylem 10 lat temu) wiec jest szansa, ze zmiany
    ida w dobrym kierunku.

  • 17. Data: 2002-04-16 13:21:27
    Od: "Maciek Bryński" <m...@g...pl>

    Problem Pol.Sl jest taki ze Wawa zabiera wszystkich najlepszych. Pytalem sie
    wiekszosci znajomych z olimpiad i wiekszosc z nich (no moze oprocz tych z
    Krakowa i Wroclawia) idzie na UW. Tzn. ze na Pol.Sl bedzie
    najprawdopodobniej duzo nizszy poziom niz na UW (pytanie tylko czy to wada
    czy zaleta)

    --
    Maciek Bryński

  • 18. Data: 2002-04-16 13:46:43
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

> [...]
    > Krakowa i Wroclawia) idzie na UW. Tzn. ze na Pol.Sl bedzie
    > najprawdopodobniej duzo nizszy poziom niz na UW (pytanie tylko czy to wada

    Wierz mi - nie zabiera, olimpijczycy to specyficzna grupa (informatycy
    zreszta tez), wcale nie zawsze sa to pozniej najlepsi w zawodzie
    informatycy. I zeby nie bylo - sam bylem zwolniony z egzaminow z powodu
    bycia olimpijczykiem (fizyka). Poziom naprawde nie jest niski, jak sie
    zagapisz to wylecisz jak nic - musisz byc albo inteligenty i miec pasje albo
    harowac, trzeciej drogi nie ma. Za moich czasow prowadzacy zajecia na
    Pol.Sl.
    najwyzej cenili sobie studentow dwoch wydzialow - Informatyki i
    Architektury. Z paroma goscmi rozmawialem w czasie finalow olimpiady
    fizycznej w Warszwie i bylo to samo, wiekszosc szla do Warszawy na studia,
    ale... przeciez to byli ludize z calej Polski i wiekszosc z nich nie miala
    lokalnych uczelni. Nie ma tu miejsca "zabieranie" bo ich sie nikomu (zadnej
    innej uczelni) nie zabiera. Powiem wiecej ludzie, ktorych spotkalem w czasie
    studiow (przynajmniej wiekszosc z nich) nie ustepowali (pod wzgledem
    bystrosci, a co najwazniejsze pasji) olimpijczykom. W informatyce bardzo
    wazna jest pasja i zaangazowanie. I pamietaj UW to uniwersytet i jako taki
    rozni sie od kazdej politechniki, musisz sie zdecydowac co tak naprawde
    chcesz studiowac. Sprawdz najlepiej czego tam i tu ucza i czego chcesz sie
    sam uczyc. Mgr inzynier ma IMHO wieksze szanse niz tylko mgr. - tak sie mi
    wydaje. Ale jest i druga strona medalu. Jak pojedziesz studiowac do Warszawy
    to prawdopodobnie tam juz zostaniesz i bedziesz tam mieszkal i pracowal. O
    dobrze platna prace w Warszawie na pewno jest latwiej - duzo, naprawde
    duzych miedzynarodowych form, choc i na poludniu jest tego coraz wiecej
    zwlascza w zakresie Hi-Tech. Ale do Warszawy ZAWSZE mozesz sie
    przeprowadzic, mi osobiscie taka przeprowadzka nie odpowiada. Prace w czasie
    studiow w Warszawie raczej powinienes tez znalsc, ale raczej nie od
    pierwszego roku jako informatyk - koszty utrzymania tez bedziesz mial wyzsze
    niz w rodzinnym miescie. To tyle...

  • 19. Data: 2002-04-16 13:54:19
    Od: "Maciek Bryński" <m...@g...pl>

    A jak z praca na Slasku... Tak gdzies na III , IV roku mozna bez problemu
    znalesc jakies srednio platne zajecie?

    --

    wiadomości news:a9ha05$2qhn$1@news2.ipartners.pl...

  • 20. Data: 2002-04-16 14:00:38
    Od: "Maciek Bryński" <m...@g...pl>

    Tylko ze UW i inne uniwerki maja jedna zalete...Nie ma fizyki...Tylko
    jeszcze jedno pytanie..co z tego co uczysz sie na studiach przydaje sie w
    pracy...Jaki procent przydatnych rzeczy trzeba sie samemu nauczyc (nie ma
    tego na studiach a chcesz to umiec)

    --
    Maciek Bryński
    m...@i...pl