PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firma a umowa o pracę?

  • 11. Data: 2013-07-07 00:43:39
    Temat: Re: Firma a umowa o pracę?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-06, Jackare <1...@t...com.pl> wrote:

    [...]

    > minimum takiej żeby dotychczasowe brutto pracownika było jako netto na
    > fakturze i nie mówimy to oczywiście o kwotach brutto typu 1600 czy 1800 zł.
    > Ale IMHO i tak jest to nieopłacalne. Traci ZUS,

    Nieprawda.

    > urlop,

    Do dogadania.

    > zwolnienia lekarskie,

    Nieprawda.

    > FGŚP i wzelką inną ochronę wynikjącą z KP.

    Do dogadania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2013-07-07 07:52:44
    Od: "Janek" <j...@g...com>

    > On 2013-07-06, Jackare <1...@t...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nieprawda.

    > Do dogadania.

    > Nieprawda.

    > Do dogadania.

    Bredzisz człowieku. Jeżeli to wszystko dogadasz to po co firma a nie umowa o
    prace, zarówno z punktu widzenia pracownika jak również pracodawcy.
    Pracodawcy opłaca sie to tylko w przypadku gdy nie ma właśnie takich
    dogadań, a pracownikowi tylko w przypadku gdy wykonuje usługi dla co
    najmniej kilku pracodawców, czyli jest niezależny.

  • 13. Data: 2013-07-07 10:43:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-07, Janek <j...@g...com> wrote:

    [...]

    > Bredzisz człowieku.

    Stwierdzam fakty. A od Ciebie powiało merytoryką.

    > Jeżeli to wszystko dogadasz to po co firma a nie umowa o prace,
    > zarówno z punktu widzenia pracownika jak również pracodawcy.

    Nieprawda. Po pierwsze "pracodawca" ma mniej obowiązków kadrowych
    i okołokadrowych, a "pracownik" ma zaś o wiele większe możliwości
    w zakresie rozwoju siebie i swojej firmy.

    Tylko ja mówię o relacjach partnerskich i wysoce specjalistycznych
    zawodach, a nie o prostej wymianie etat -> firma, po to by
    zaoszczędzić parę zł.

    > Pracodawcy opłaca sie to tylko w przypadku gdy nie ma właśnie takich
    > dogadań,

    Nieprawda. Cała rzecz w tym, że *można* dogadać się tak by obu stronom
    pasowało, a nie trzymać się norm kodeksowych. Dla przykładu można
    dogadać 10 dni urlopu, a resztę przeliczyć na $. Chorobowe jest,
    płatne przez ZUS, jak się płaci składkę. Wysokość składki społecznej
    można sobie ustalić indywidualnie (jak ktoś wierzy w system
    emerytalny to może wpłacać więcej niż na etacie), przy zachowaniu
    progu minimalnego.

    IMHO forma DG sama w sobie jest konstrukcją lepszą, pobudzającą
    produktywność, efektywność i samodzielność, ale przy założeniach
    o których pisałem wyżej.

    > a pracownikowi tylko w przypadku gdy wykonuje usługi dla co
    > najmniej kilku pracodawców, czyli jest niezależny.

    No jasne. Ale od czegoś trzeba zacząć. DG daje możliwość stania
    się niezależnym, daje dużo większe możliwości rozwoju, UoP - nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2013-07-07 23:53:58
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 7 lipca 2013 07:52:44 UTC+2 użytkownik Janek napisał:
    > Bredzisz cz�owieku. Je�eli to wszystko dogadasz to po co firma a nie umowa o
    > prace, zar�wno z punktu widzenia pracownika jak r�wnie� pracodawcy.
    > Pracodawcy op�aca sie to tylko w przypadku gdy nie ma w�a�nie takich
    > dogada�, a pracownikowi tylko w przypadku gdy wykonuje us�ugi dla co
    > najmniej kilku pracodawc�w, czyli jest niezale�ny.

    opłaca sie to pracownikowi, gdy zalozymy ze pracodawca w jednym wypadku jak i w
    drugim wyklada z kieszeni taka sama kase, to przy etacie pracownik TRACI pewnie ze
    40-50 procent na panstwowe haracze i inne zlodziejstwa. Gdy ma sie DG to mozna placic
    minimalny zus, robic spore koszty. Ale na dzialalnosc trzeba przechodzic swiadomie i
    miec na ten temat wiedze jak to wykorzystac, a nie bezmyslnie "bo tak podobno
    lepiej".

  • 15. Data: 2013-07-08 13:55:14
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    znaczy gdzie się tego nauczyć? nie dyskutujmy o PO...