PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ericpol - subiektywna prawda o firmie

  • 11. Data: 2007-02-27 14:32:03
    Temat: Re: Ericpol - subiektywna prawda o firmie
    Od: r...@t...pl

    Wszystko zalezy od tego do jakiego dzialu sie czlowiek dostanie i co
    robi w danej firmie (jak wszedzie), nie we wszystkich dzialach pracuje
    sie w starszych technologiach. Mozna robic ciekawe rzezy (rowniez nowe
    technologie).

    A po drugie nie wiem jak jest w Krakowie, ale konia z rzedem temu co
    w Lodzi znajdzie lepszego pracodawce, mowie tutaj o sredniej jaka
    oferuje sie w Ericpolu (nie o pojedynczych przypadkach), na rynku
    Lodzkim wydaje mi sie ze jest to atrakcyjny pracodawca. Na temat
    Kakowa sie nie wypowiadam bo nie znam szczegolow. (Na pewno jest tam
    duuuzo wiecej mozliwosci)

    Bylo o wadach wiec pozwole sobie wypisac zalety:
    - pensja rosnie. Jesli wykonuje sie prace nalezyci jest coroczna
    podwyzka i nie jest to standard w polskich firmach, nawet
    informatycznych. W rezultacie zaczynalem od pensji nizszej niz moj
    kumpel np w TPSA ale po 3 latch juz mam znacznie wiecej niz on (on
    soji prawie w miejscu), jesli do tego dolozyc wyjazdy zagraniczne
    mozna wyjsc calkiem niezle (i nie mowie o dziadowaniu za granica ale
    normalnym zyciu). Wiec jesli rozwazac pensje to nalezy wziac pod uwage
    to ile da sie zarobic po 2-3 latach a nie tylko to ze komus na wstepie
    dali 500 zl wiecej brutto gdzie indziej. Bo moze sie okazac ze pensja
    jest constants.

    Zeby nie bylo ze jest idealnie, w kazdej firmie znajdzie sie cos co
    cie wkurza, nie zawsze to nawet bezposrednio Cie dotyka ale ludzie w
    Polsce maja tendencje do narzekania i wyolbrzymiania to chyba nasza
    narodowa cecha. Tak naprawde gosc ktory przepracowal w jakiejs firmie
    (obojatenie jak fajniej) 8 lat zawsze bedzie nieco sflustrowany
    pewnymi sprawami to normalne, bedzie sporo narzekal, ale warto popytac
    wsrod ludzi znajomych ktorzy maja taki staz pracy w innych firmach co
    ich wkurza (nawet jak sa zadowlonei z pracy) okaze sie ze zawsze lista
    jest pokazna.

    Cos takiego jak pracodawca idealny nie istnieje.

    a teraz pytanie po co pracowales 8 lat skoro Ci sie nie podobalo? To
    jakis nonsens, przeciez to nie jest sekta.

    Ja jestem zadowolony na razie, choc dostrzegam pewne zmiany, niemniej
    wiem jak jest w innych firmach i mimo okresowych checi do pojscia w
    cos nowego, zaryzykowania, waham sie bo wiem ze moze sie okazac ze zle
    trafie, a tu w gruncie rzeczy jest calkiem dobrze.

    Co wiecej jezdze troche po swiecie i obserwuje rozne rzeczy i jedne
    jest pewne podobne problemy czasem duzo gorsze niz tu wymienione
    wystepuja w wielkich, swiatowych firmach. Wystarczy troche popytac i
    potem mozna spokojnie wrocic do pracy z uczuciem ze jednak mam niezlgo
    pracodawce. Ale zawsze mozna trafic lepiej jak i rowniz duzo gorzej.

  • 12. Data: 2007-02-27 19:12:52
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia 26 Feb 2007 05:49:23 -0800, c...@g...pl napisał(a):

    > Wazne jest dla potencjalnych roboli zeby sobie uswiadomic, ze Epol
    > opiera sie na wlasnych technologiach Ericssona, i nie sa to najnowsze
    > tej firmy technologie.

    Prawie. Być może z tego Ericpol ma największe pieniądze (ale tylko zgaduję
    w tym momencie), ale z punktu widzenia pradownika wybór jest jednak trochę
    większy. Od jakiegoś czasu choćby współpraca z BEA zacieśnia się coraz
    mocniej (zwłaszcza po niedawnym 3GSM congress), a i własne produkty z
    różnych półek się pojawiają.

    Inna sprawa, że kandydujący jako programiści C najczęściej lądują w
    działach ericssonowych, a ludzi do Javy ciągle brakuje. [*]

    > Wasza
    > Ciocia Euzebia

    Wasz
    Nie-Anonim

    [*] Pewnie z tego też powodu ruszyło się coś na plus w sprawie wynagrodzeń.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 13. Data: 2007-02-28 20:20:50
    Od: hans kloss <h...@h...pl>

    > Wazne jest dla potencjalnych roboli zeby sobie uswiadomic, ze Epol
    > opiera sie na wlasnych technologiach Ericssona, i nie sa to najnowsze
    > tej firmy technologie. Wniosek? Ano taki, ze poza tym waskim kregiem
    > tworzonym przez Epol, Ericsson i pare agencji consultingowych, nikt
    > tego nie uzywa (mowie o R&D) A wiec nie ma dokad uciekac jakby sie
    > robota dla szwedow skonczyla...
    fascynujace. Jak ktos chce sprzedawac wasko specjalizowana wiedze nabyta
    w smelopolu albo bezposrednio u papy /// to oczywiscie masz racje.
    osobiscie nie znam porzadnego konsultanta ktory by byl dluzej bez tyrki
    (niekoniecznie u papy /// rzecz jasna). Wiekszosc roboli oczywiscie
    trzesie majtami jak CEO wypierdzi nowy raport kwartalny typu: najwieksze
    zyski w 90 letniej historii firmy wiec obcinamy pensje o 10% itp itd.

    Wazne jest ze kazda firma ma jakies wlasne patenty ktorych sie trzeba
    zakazdym razem nauczyc. Czy to jest jezyk oprogramowania, wlasny
    napisany wylacznie dla firmy tul czy tez specyficzne metody pracy nie ma
    az takiego znaczenia. Ostatecznie IFy i LOOPy sa prawie we wszystkich
    jezykach takie same a programuje i testuje sie glowa a nie nowymi
    blyszczacymi tulsami (oczywiscie dla wyznawcow danego tula/jezyka
    programowania oraz pracownikow dzialow personalnych jest to straszliwa
    herezja).

    molim was

  • 14. Data: 2007-03-02 10:11:59
    Od: "Undead Elvis" <r...@h...pl>

    Pracuje od 5 lat w smelopolu w Lodzi i coraz bardziej mnie ta firma wq...ia.
    Obecnie dostaje jakies 3.5K na reke (robie dla ///) i zdaje sobie sprawe ile tak
    naprawde warta jest moja praca.
    Mam obecnie propozycje pracy w firmie konsultingowej za dwukrotnie wiecej:
    http://careers3.accenture.com/Careers/poland/
    Firma ma oddzial w Lodzi gdzies kolo Centralu.

    Inne wady epola, ktore moge wyliczyc:
    - chamscy kierownicy (zacytuje: "jak sie nie podoba do spier..." itp.)
    - regularne obnizkie pensji przez "awans" lub "zmiane regulaminu"
    - praca na wczoraj
    - brak mozliwosci rozwoju
    - praca w rygorze czasowym (bo TR sie przekreci) bez wiekszych profitow
    - ciagle przykrecanie srubki w postaci nowszych, bardziej szczegolowych i
    debilnych regulaminow
    - MARNE PENSJE

    Generalnie jest to calkiem inna firma niz ta do ktorej sie zatrudnilem 5 lat
    temu - ze zdecydowana zmiana na gorsze...

    Jak ktos chce sobie poprawic humor to moze sobie sprawdzic tez oferty tutaj:
    http://www.jobserve.com
    Niejednokrotnie zdazalo mi sie znajdowac tam propozycje pracy "od zaraz" za
    40-60K euro (permanent job) w UK lub Irlandii (co daje
    Co ja tutaj jeszcze robie?

    /Elvis

  • 15. Data: 2007-03-02 20:58:51
    Od: "maroos" <m...@S...TOpl>

    Użytkownik "Undead Elvis" <r...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za
    > 40-60K euro (permanent job) w UK lub Irlandii (co daje

    No to znaczy ze kiepsko pracujesz lub kiepsko negocjujesz lub (skoro jest ci
    zle) kiepsko szukasz alternatywnych procodawcow. Podobne pieniadze da sie
    wyciagnac pracujac o polowe krocej, i to nie liczac dodatkow (np.
    funkcyjnych).

    Nie chce wybielac Ericpola, niemniej ustosunkuje sie do kilku uwag:

    - chamscy kierownicy - nie spotkalem sie,

    - regularne obnizki pensji - nie spotkalem sie z zadnymi obnizkami, z
    regularnymi podwyzkami - tak.

    - brak mozliwosci rozwoju - nie zgadzam sie, choc to pewnie zalezy od
    dzialu. Faktycznie wiekszosc projektow dotyczy dosc niszowych zagadnien
    (dominuje telekomunikacja, i nie chodzi tu bynajmniej o strony internetowe
    albo CRMy dla operatorow), w przypadku np. Javy na pewno nie jest to
    mainstream. Sensownym zarzutem bylby tutaj brak przemyslanej sciezki rozwoju
    pracownika (szkolenia, coaching) - praca w projektach pochlania niemal caly
    czas pracownikow i glownie na niej opiera sie rozwoj.

    - praca w rygorze czasowym - no na pewno nie jest to wyjatek na polskim
    rynku, ale nadgodziny sa platne, w skali roku nie jest ich tak duzo i bardzo
    rzadko wiaza sie z nieprzyjemnymi cisnieniami ze strony przelozonych.

    - przykrecanie srubki/regulaminy - nie wiem co dokladnie tutaj miales na
    mysli, chociaz te regulaminy i "wytyczne" z ktorymi mialem kontakt w
    wiekszosci maja sens, zwlaszcza w firmie szybko zwiekszajacej zatrudnienie
    (aby nowe osoby mogly sie latwiej i szybciej wdrozyc oraz aby ujednolicic
    podejscie do niektorych wrazliwych zagadnien).

    - marne pensje - z tego co wiem w Lodzi jest to jeden z lepiej
    wynagradzajacych pracodawcow w IT, w Krakowie pewnie wyglada to gorzej z
    uwagi na szerszy rynek pracy IT.

    Jako aktualny pracownik Ericpola nie chce wypowiadac sie o wadach tej
    firmy - oczywiscie takie sa, jednak liczba negatywnych uwag w tym watku w
    porownaniu z liczba uwag pozytywnych jest zdecydowanie przesadzona i nie
    odzwierciedla rzeczywistosci. Dla odmiany wymienie najistotniejsze zalety:

    - dobra, kolezenska atmosfera w firmie,

    - mozliwosc wyjazdow zagranicznych,

    - dobre wynagrodzenia (przynajmniej na lodzkim rynku pracy).

  • 16. Data: 2007-03-03 16:35:33
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    :
    > Co ja tutaj jeszcze robie?
    >
    > /Elvis

    No właśnie, dobre pytanie :-).
    Co robiłeś przez 5 lat w firmie, która cię wq...ia?

    Nasuwają się dwie odpowiedzi:
    A)może wcale nie było tak źle, i Twoje narzekania są przesadzone.
    lub
    B)Twoja wartość na rynku pracy nie pozwalała Ci znaleźć lepszego pracodawcy
    więc powinieneś się cieszyć, że obecny płaci Ci aż 3.5k na ręke i w ogóle
    patrz -> wnionski z punktu A) ;-)

    Swoją drogą to rozumowanie można też odnieść do "Krzysztofa Adama" który
    rozpoczął ten wątek i wytrzymał (o kurde) w tej okropnej firmie ponad 8 lat :-).

    W mojej subiektywnej opini Ericpol jak na rynek lódzki jest dobrym pracodawcą.
    1)daje dobre (jak na rynek łodzki) pensje.
    2)daje możliwość wyjazdu na kontrakt zagraniczny (Ericsson lub operatorzy) i
    wtedy pensje są znacznie wyższe niż w opisywaym przez Ciebie Accenture (które
    ma siedzibę w Łodzi, ale pracuje się jeżdżąć często do
    Zabrza/Bydgoszczy/Torunia itp.)
    3)można zdobyć rynkowe skillsy i wtedy nawet jak się wpisze w jobserve.com
    "AXE" lub "TSP" to można znaleźć kontrakt o (na pewno) satysfakcjonujących
    warunkach.

    Mi bardzo podoba się podpunkt 3). DZisiaj latam na ericpolowe kontrakty, lub
    pracuję w Łodzi, ale w zależnośći od rozwoju siatki płacowej albo mojego
    pomysłu na życie zamiast onetu o 8:15 mogę przeglądać jobserve :-).
    Wsród uczestniczących w tej dyskusji znalazlem kilka osób

    *eripolowiec pracujacy u operatora w Ciepłych Krajach
    *były ericpolowiec pracujący jako local w /// w Niemczech
    *ericpolowiec pracujący (chyba) na stale w Łodzi
    które nie biadolą tylko są w danym miejscu dlatego, że uznali to za najalepsze
    wyjście w danej chwili/sytuacji.

    Bierz przyklad :-). Po tylu latach w nielubianej pracy możesz mieć pretensje
    tylko do siebie.

  • 17. Data: 2007-03-04 23:29:03
    Od: t...@g...pl

    Pracuje w Ericpolu (Krakow) juz pare ladnych lat i mimo wszystkich
    "ale" musze stwierdzic, ze Ericpol to dobry pracodawca. Jest swietna
    atmosfera pracy, glownie dzieki szeregowym pracownikom (na takich
    pracownikow firma w sumie nie zasluguje).
    Ale:
    - jak na Krakow pensje sa relatywnie niskie,
    - faktem jest wprowadzany czesto coraz mniej korzystny regulamin
    wynagradzania, nie konsultowany z pracownikami,
    - firma nie buduje programu lojalnosciowego - zalezy jej, zeby
    zatrudniac nowych pracownikow, ale nie dba o tych, ktorych juz
    zatrudni (a moze to normalne, ze jak ktos pracuje dlugo to jest dla
    firmy niewiele wart?).
    - O wiekszych podwyzkach kierownictwo zaczyna rozmawiac, gdy zobaczy
    wypowiedzenie na biurku. Podwyzki dla ludzi pracujacych po kilka lat
    sa symboliczne - czesto 100-200 zl (zgodnie z regulaminem
    wynagradzania), podczas gdy podwyzki na poczatku to nawet kwoty
    powyzej 1000zl. Nie mowiac juz o tym, ze negocjacje placowe moga sie
    skonczyc slynnym juz: nie bo nie (znamy takie przypadki).
    - Czesto pracownikom pracujacym rok lub dluzej oplacaloby sie zwolnic
    i zatrudnic ponownie - dostaliby wiecej (absurd!).
    - zastanawiajaca skad inad polityka placowa - dzialy AXE przynosza
    zyski, ale to w jave pompuje sie pieniadze i tam ludzie sa w stanie
    wynegocjowac wysokie place (jakby nie bylo ich na rynku tysiace i nie
    byli latwi do zastapienia: sorry java guys). W tej chwili stawki np w
    UK dla specjalistow AXE wynosza ok. 50 euro za godzine i sa oni
    poszukiwani - moze sie okazac, ze za rok/dwa kierownictwo obudzi sie z
    reka w nocniku, bo polowa Epola wyemigruje (w koncu mamy otwarte rynki
    pracy, wiec nie jest to juz problemem), a java na siebie nie zarobi.
    - Kadra kierownicza: tutaj moznaby wiele. Prawda jest ze w wiekszosci
    rekrutuje sie z pracownikow technicznych, co ma swoje dobre strony.
    Generalnie jakos sobie radza, ale sa i przypadki kierownikow
    zadziwiajaco bezradnych (na kazdy problem odpowiadaja: a co ja moge?)
    i czesc kadry nie potrafi rozmawiac z ludzmi, co moim skromnym zdaniem
    jest najwiekszym problemem kierownictwa Ericpola. Ale mysle, ze w
    kazdej firmie sa kierownicy i barany.

    To tyle z negatywow. Zastanawialem sie, czy polecic? I zaryzykuje:
    polecam. Bo mimo wszystkich "ale" dobrze sie pracuje. Swietni zespol
    ludzi, ktory sie juz chyba nigdzie nie trafi. Czasem jest praca pod
    presja czasowa - ale wszystkie ndgodziny sa platne po obowiazujacych
    stawkach. Mozna czasem gdzies wyjechac, a cierpliwy moze sie dochrapac
    stanowiska managerskiego (choc najszybsza droga do managera wiedzie od
    asystentki kierownika (!)) No i zawsze mozna miec nadzieje, ze przy
    obecnej koniunkturze na rynku pensje beda musialy wzrosnac...

  • 18. Data: 2007-03-05 07:59:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    t...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > stawkach. Mozna czasem gdzies wyjechac, a cierpliwy moze sie dochrapac
    > stanowiska managerskiego (choc najszybsza droga do managera wiedzie od

    No ten tego.... Pracowalem w kilku miejscach i nigdzie nie narzekalem na
    wspolpracownikow... Ponoc zdarzaja sie dziwne zespoly, ale cale
    szczescie do tej pory udawalo mi sie zawsze trafiac w ciekawe
    towarzystwo. Natomiast przez pewnien okres czasu mialem niewydolna kadre
    kierownicza i wiem jak to wplywa zle i na efekty pracy i na atmosfere,
    wiec jedyne co moge powiedziec: wspolczuje.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2007-03-05 08:04:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    maroos napisał(a):
    > - marne pensje - z tego co wiem w Lodzi jest to jeden z lepiej
    > wynagradzajacych pracodawcow w IT, w Krakowie pewnie wyglada to gorzej z
    > uwagi na szerszy rynek pracy IT.

    Powiedzmy, ze jest w czolowce (jesli chodzi o Lodz)... Ale mozna znalezc
    lepsze firmy.... Kwestia jest, ze w Lodzi jest po prostu malo miejsc z
    rozsadna pensja, przez co trzeba sie nachodzic, ale takie miejsca sa....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2007-03-05 08:10:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    p...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
    > W mojej subiektywnej opini Ericpol jak na rynek lódzki jest dobrym pracodawcą.
    > 1)daje dobre (jak na rynek łodzki) pensje.

    3.5 tys po paru latach pracy - powiedzialbym - przyzwoite (bo sa firmy
    ktore placa nieprzyzwoicie), ale dobre to troche naduzycie jest....

> [...]
    > wtedy pensje są znacznie wyższe niż w opisywaym przez Ciebie Accenture (które
    > ma siedzibę w Łodzi, ale pracuje się jeżdżąć często do

    Jak dla mnie to marny punkt zaczepienia, bo firm outsorcingowych w Lodzi
    jest duzo, jesli nie ograniczalbym sie szukajac pracy do firm, ktore
    nazbyt chetnie nie posylaja na kontrakty to wybor mialbym kilka razy
    wiekszy, a tak mialem mniejszy i prace znalazlem, kwestia tylko, ze
    trzeba sie nachodzic...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl