PracaGrupypl.praca.dyskusje › Egzotyczne miejsca w UE

  • 1. Data: 2008-02-21 23:21:34
    Temat: Egzotyczne miejsca w UE
    Od: "Rad" <r...@n...op.pl>

    Witam!

    Moze ktos sie orientuje gdzie mozna legalnie pracowac (z racji czlonkowstwa
    w UE) poza Europa?

    Moze jakies egzotyczne wysepki, nalezace do Unii - bo takie "zalezne od"
    chyba sie nie zaliczaja. Np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze lub Aruba?

  • 2. Data: 2008-02-21 23:45:42
    Temat: Re: Egzotyczne miejsca w UE
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Fri, 22 Feb 2008 00:21:34 +0100, "Rad" <r...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Moze jakies egzotyczne wysepki, nalezace do Unii - bo takie "zalezne od"
    >chyba sie nie zaliczaja. Np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze lub Aruba?

    Kumpel właśnie się wybiera do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale to
    chyba nie UE ;-)

    --
    z/svc

  • 3. Data: 2008-02-22 08:22:09
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Rad" <r...@n...op.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Moze jakies egzotyczne wysepki, nalezace do Unii - bo takie "zalezne od"
    > chyba sie nie zaliczaja. Np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze lub Aruba?

    To zalezy od twoich kwalifikacji. Jesli jestes specjalista w poszukiwanej
    profesji to pracowac mozesz wszedzie, bo wystapienie o pozwolenie na prace
    to bedzie formalnosc. Np. jesli jestes fizykiem jadrowym to nie sadze, aby
    rzad Iranu robil tobie problemy, jesli bys chcial tam pracowac ;)

    pozdr

  • 4. Data: 2008-02-22 10:56:48
    Od: "hopsiup" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Rad" <r...@n...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Moze jakies egzotyczne wysepki, nalezace do Unii - bo takie "zalezne
    > od" chyba sie nie zaliczaja. Np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze lub Aruba?

    Ceuta, Melilla, Azory, Madeira, Wyspy Kanaryjskie geograficznie to
    Afryka, ale należą do UE i obowiązującą walutą jest euro. Cypr też nie
    leży w Europie.

  • 5. Data: 2008-02-22 12:26:40
    Od: "Rad" <r...@n...op.pl>

    "Z" <>>

> [...]
    > to bedzie formalnosc. Np. jesli jestes fizykiem jadrowym to nie sadze, aby
    > rzad Iranu robil tobie problemy, jesli bys chcial tam pracowac ;)

    Po czesci sie z Toba zgodze, ale wiesz, to jest tak, ze jesli maja do wyboru
    dwoch specjalistow, to jesli ten drugi nie bedzie o powiedzmy 20% lepszy to
    zatrudnia tego ktory ma juz pozwolenie na prace.

    Pytanie - czy nalezy umniejszac swoja pozycje rynkowa? Otoz nie, chodzi o to
    zeby wlasnie starac sie dostac na stanowisko, gdzie kwalifikacje ledwo lapia
    sie pod wymagana pozycje, a to wyklucza uczciwa konkurencje jesli nie mamy
    pozwolenia na prace (tak jest w USA, nie wiem jak innych regionach swiata)

  • 6. Data: 2008-02-22 12:29:42
    Od: "Rad" <r...@n...op.pl>

    "hopsiup"

    > Ceuta, Melilla, Azory, Madeira, Wyspy Kanaryjskie geograficznie to Afryka,
    > ale należą do UE i obowiązującą walutą jest euro. Cypr też nie leży w
    > Europie.

    A moze cos jeszcze bardziej egzotycznego, wlasnie gdzies na zachodnim
    atlantyku, lub jeszcze dalej? :)

    Sadzicie ze poza wyspami Kanaryjskimi jest gdzies indziej szansa na prace w
    sektorze finansosym? :)

    Moze Kajmany, hehe :)

  • 7. Data: 2008-02-22 13:16:03
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Rad" <r...@n...op.pl> wrote in message

> [...]
    > lapia sie pod wymagana pozycje, a to wyklucza uczciwa konkurencje jesli
    > nie mamy pozwolenia na prace (tak jest w USA, nie wiem jak innych

    Bardziej mi chodzilo o to, ze jak ktos ma taka pozycje, ze po prostu nie ma
    ludzi (dostepnych) o podobnych kwalifikacjach. Z drugiej strony takie osoby
    pracuja raczej jako niezalezni konsultanci, bo duzo wiecej w ten sposob
    zarobia. Tak czy inaczej we wszelkich R&D jesli masz ugruntowana pozycje to
    prace znajdziesz wszedzie na swiecie. Jesli chodzi o zwykle klepanie w Java,
    to profesja poszukiwana, ale bedzie dokladnie tak jak mowisz - aczkolwiek z
    tym "ledwo lapia sie" to mozna nadrobic umiejetnosciami miekkimi + "troche
    egzotyki" do teamu, wiec tez jest do obejscia.

    pozdr

  • 8. Data: 2008-02-22 13:17:07
    Od: mk <a...@t...net.pl>

    "Rad" <r...@n...op.pl> wrote in news:fpl11r$1a0n$1@opal.icpnet.pl:

> [...]
    >
    > Moze jakies egzotyczne wysepki, nalezace do Unii - bo takie "zalezne
    > od" chyba sie nie zaliczaja. Np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze lub Aruba?

    Martynika, Gwadelupa, Reunion, Gujana Francuska jako zamorskie departamenty Francji
    naleza do UE, stosuja euro, itd. Byc moze istnieja jakies lokalne obostrzenia co do
    zatrudnienia, ale takich szczegolow juz nie znam.

  • 9. Data: 2008-02-22 14:30:19
    Od: "hopsiup" <h...@s...pl>

    Użytkownik "mk" <a...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obostrzenia co do
    > zatrudnienia, ale takich szczegolow juz nie znam.

    To już pełna egzotyka, nawet nie wszystkie zamorskie rejony Francji mają
    euro i nie obowiązuje tam Schengen, prawo do pracy pewnie również nie,
    ale te rejony są ubogie i to raczej z nich ludzie wyjeżdżają.

  • 10. Data: 2008-02-23 11:00:08
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Rad wrote:

> [...]
    >
    > Moze jakies egzotyczne wysepki, nalezace do Unii - bo takie "zalezne od"
    > chyba sie nie zaliczaja. Np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze lub Aruba?

    Co do wszystkich krajow europejskich, to nie wiem, ale widzialam na
    innym forum odpowiedz na takie pytanie dotyczace UK, a odpowiedz
    brzmiala, ze zadne "terytoria"(o jakimkolwiek statusie, a sa rozne formy
    "przynaleznosci") UK znajdujace sie poza Europa nie maja statusu czesci
    UE i ze pozwolenia na prace w nich sa regulowane ich lokalnymi
    przepisami nie majacymi zwiazku z przepisami UE, krotko mowiac obywatel
    UE mogacy pracowac w UK bez dodatkowych pozwolen nie ma takich samych
    praw tam. Nie jestem w stanie odnalezc namiarow na ten post, ale autor
    sprawial wrazenie dobrze poinformowanego.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl