PracaGrupypl.praca.dyskusje › pit 11 za 2007 rok

  • 1. Data: 2008-02-20 19:46:17
    Temat: pit 11 za 2007 rok
    Od: "olaaaa" <o...@g...pl>

    Były pracodawca do tej pory nie wysłał mi pita 11 i nie zanosi sie na to że go
    wysla ( pisałam majla w tej sprawie i zero odzewu) Co przepisy mówią w tej
    sprawie?

    Z pracodawcą dośc "brzydko" się pożegnałam sprowadzając na nich PIP, więc
    pewnie jest to "rewanz"..no ale rozliczyc sie musze

    Ola

  • 2. Data: 2008-02-20 21:29:44
    Temat: Re: pit 11 za 2007 rok
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-02-20 20:46 [olaaaa] napisał(a):
    > Były pracodawca do tej pory nie wysłał mi pita 11 i nie zanosi sie na to że go
    > wysla ( pisałam majla w tej sprawie i zero odzewu) Co przepisy mówią w tej
    > sprawie?

    Ma czas do końca lutego.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2008-02-21 14:25:58
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "olaaaa" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Były pracodawca do tej pory nie wysłał mi pita 11 i nie zanosi sie
    > na to że go wysla ( pisałam majla w tej sprawie i zero odzewu) Co
    > przepisy mówią w tej sprawie?

    Nawet, jeśli nie wyślą, masz obowiązek rozliczyć PIT na podstawie innych
    posiadanych przez siebie danych.

    e.

  • 4. Data: 2008-02-21 14:34:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 21 Feb 2008 15:25:58 +0100, "entroper"
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> wrote:

    >Nawet, jeśli nie wyślą, masz obowiązek rozliczyć PIT na podstawie innych
    >posiadanych przez siebie danych.

    Ale z tym masz trochę czasu, więc ja bym po upłynięciu terminu
    dostarczenia PIT-a wysłał jednocześnie do pracodawcy żądanie
    niezwłocznego jego dostarczenia oraz do US zawiadomienie, że
    pracodawca takowego nie wystawił z pytaniem, czy dysponują danymi
    opdnośnie tego, co się im należy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 5. Data: 2008-02-21 18:25:35
    Od: "olaaaa" <o...@g...pl>

    dziekuje za dobry pomysł

  • 6. Data: 2008-02-21 19:05:18
    Od: IżI <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl>

    olaaaa pisze:
    > dziekuje za dobry pomysł

    Tak się wszędzie załatwia w US. Piszesz pismo i wysyłasz poleconym (aby
    mieć dowód wysyłki) do pracodawcy, albo zanosisz do sekretariatu byłego
    pracodawcy, żeby podbić wpływówkę na kopii. Potem pod koniec kwietnia
    składasz PIT-37 i rozliczasz się wg własnych informacji i załączasz
    pismo, że rozliczasz się na podstawie własnych informacji o dochodach,
    ze względu na nie otrzymanie PIT-11 od pracodawcy i że monitujesz całą
    sprawę. Składasz to w US oni przyjmują, a potem jak otrzymasz PIT-11 od
    pracodawcy to składasz korektę deklaracji PIT-37 i w załączeniu pismo
    wyjaśniające powód złożenia PIT-37. Takich przypadków jest pełno, więc
    luźno. ;)

    --
    iRiver T10 + PX100

  • 7. Data: 2008-02-21 22:57:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 21 Feb 2008 20:05:18 +0100, IżI
    <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl> wrote:

    >pracodawcy to składasz korektę deklaracji PIT-37 i w załączeniu pismo
    >wyjaśniające powód złożenia PIT-37. Takich przypadków jest pełno, więc
    >luźno. ;)

    A przy okazji pracodawca ma ciepło ;>
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 8. Data: 2008-02-24 12:35:05
    Od: sweet_dreams <s...@o...pl>

    Witam,

    Mam podobny problem. Gdy zadzwoniłem do mojego byłego pracodawcy z
    prośbą o wystawienie tego dokumentu powiedział że najwcześniej może mi
    go przygotować w połowie marca. Gdy powiedziałem, że ustawowo ma czas
    do końca lutego on zaśmiał się i powiedział: "a co mi możesz zrobić
    jak Ci go nie wystawie?".

    No i właśnie czy takiemu pracodawcy można coś zrobić? Co da to że
    wyśle informacje do US?
    Po tym co od niego usłyszałem aż we mnie się "zagotowało" ponieważ
    przez cały czas pracy u niego miałem już podobne problemy wynikające z
    nieznajomości przez niego przepisów prawa pracy. Kłóciłem się z nim o
    długość przysłudującego mi urlopu, długość okresu wypowiedzenia o to,
    że powinien mi udostępnić informacje na temat moich dochodów i
    wysokości odprowadzanych składek (po tym jak się okazało że ZUS nie
    odprowadza składek na OFE, a moje dane u pracodawcy są prawidłowe -
    sprawa nadal nie wyjaśniona, ale podobno ZUS "mocno" nad nią pracuje)
    itp. itd.

    Myślałem że odchodząc z tej firmy "krzak" będę miał w końcu spokój ale
    zapomniałem o konieczności rozliczenia się fiskusem.